13-11-2013, 12:48
Cześć!
VW Sharan 1.9 TDI AFN (110 KM) rocznik 1997 - liczni 260 tys. km
Auto kupione w 1998 roku - przejechałem już około 120 tys. km w miarę bezproblemowo. Podczas zakupu okazało się, że pedał sprzęgła chodzi dość ciężko (w porównaniu np. do aut francuskich) ale biegi wchodziły bez problemu - tak więc przyzwyczaiłem się. Jakiś tydzień temu po przejechaniu około 40 km - auto było rozgrzane - okazało się, że pedał sprzęgła ma duży luz - tzn podczas jego wciskania pierwsze 30-40% wciska się jak w masło - i dopiero w połowie pojawia się opór. Trudno było wysprzęglić bieg jak i wrzucić inny bieg - ale jakoś dojechałem. Po kilku godzinach postoju na zimnym aucie - problem ustąpił - ale ponownie po przejechaniu 40 km - było to samo - czyli problemy ze zmianą biegów. Podjechałem do mechanika, który twierdzi, że to najprawdopodobniej wyrobił się wysprzęglik hydrauliczny. Na moją prośbę wymienił płyn hamulcowy na którym chodzi pompa sprzęgła oraz wysprzęglik. Po wymianie płynu na zimny silniku pedał chodzi lepiej niż poprzednio - i opór zaczyna się po naciśnięciu pedału około 10%. Na krótkich trasach wszystko jest OK - jednak po ponownym przejechaniu około 40 km problem jest jak poprzednio - jest duży luz (30-40% wysokości) na pedale sprzęgła i ciężko zmienia się biegi
Czy to może być uszkodzona pompa sprzęgła - koszt wymiany około 200-300 złotych - czy też to jest kwestia wysprzęglika - do którego wymiany trzeba wyjąć skrzynię i przy okazji podmienić tarczę sprzegła docisk i dwumasę - łącznie koszt około 2 tys zł
Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia - proszę o IFNO
s.c.
VW Sharan 1.9 TDI AFN (110 KM) rocznik 1997 - liczni 260 tys. km
Auto kupione w 1998 roku - przejechałem już około 120 tys. km w miarę bezproblemowo. Podczas zakupu okazało się, że pedał sprzęgła chodzi dość ciężko (w porównaniu np. do aut francuskich) ale biegi wchodziły bez problemu - tak więc przyzwyczaiłem się. Jakiś tydzień temu po przejechaniu około 40 km - auto było rozgrzane - okazało się, że pedał sprzęgła ma duży luz - tzn podczas jego wciskania pierwsze 30-40% wciska się jak w masło - i dopiero w połowie pojawia się opór. Trudno było wysprzęglić bieg jak i wrzucić inny bieg - ale jakoś dojechałem. Po kilku godzinach postoju na zimnym aucie - problem ustąpił - ale ponownie po przejechaniu 40 km - było to samo - czyli problemy ze zmianą biegów. Podjechałem do mechanika, który twierdzi, że to najprawdopodobniej wyrobił się wysprzęglik hydrauliczny. Na moją prośbę wymienił płyn hamulcowy na którym chodzi pompa sprzęgła oraz wysprzęglik. Po wymianie płynu na zimny silniku pedał chodzi lepiej niż poprzednio - i opór zaczyna się po naciśnięciu pedału około 10%. Na krótkich trasach wszystko jest OK - jednak po ponownym przejechaniu około 40 km problem jest jak poprzednio - jest duży luz (30-40% wysokości) na pedale sprzęgła i ciężko zmienia się biegi
Czy to może być uszkodzona pompa sprzęgła - koszt wymiany około 200-300 złotych - czy też to jest kwestia wysprzęglika - do którego wymiany trzeba wyjąć skrzynię i przy okazji podmienić tarczę sprzegła docisk i dwumasę - łącznie koszt około 2 tys zł
Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia - proszę o IFNO
s.c.