Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tez mialem 260 gram czynnika ale do klimy raczejnie zagladal nikt od wielu lat. Nabita doprawidlowej ilosci i juz trzeci rok dziala bez zarzutu. Niestety ale czynnika dosc czesto uchodzi mimowoli odrobina. póki sa to sladowe ilosci po latach to sie przymyka oko. Jesli klima nie dzialajuz po kilku miechach to temat poszukiwań nieszczelnosci mamy rozpoczety.
Co do metody próżniowej to fakt tym to sobie mozna szukac.....
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 44
Liczba wątków: 3
Dołączył: May 2013
Reputacja:
0
Owszem czynnik może w minimalnych ilościach "uciekać", poprzednim autem podjechałem na serwis klimy po trzech latach eksploatacji i po odessaniu czynnika brakowało tylko 110g. Kontrola szczelności układu była robiona azotem, co prawda tylko dwie godziny stał bo nie miałem czasu ale jak się będzie coś działo to wstawię autko na cała noc i zobaczymy wtedy. Myślę że i tak mnie to tanio wyniosło, za całą obsługę zapłaciłem 120zł włącznie z czynnikiem.
Liczba postów: 64
Liczba wątków: 0
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
0
No to jak dwie godz. stał na azocie to i tak nieźle, ale to trochę mało. Norma mówi, że powinno się dobę badać ale wiadomo jak jest. Dla obiektywnego sprawdzenia szczelności jednak te 12 godz. powinno się poświęcić.
Przyjmuje się, że dopuszczalny ubytek "naturalny" to 10 do max 15% w skali roku. Tak więc po 8 latach mogło by się ewakuować około osiemset klika gram, co daje w przypadku szarika MK1 przy jednej strefie prawie całą zawartość układu.
Pozdrawiam
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
W starym samochodzie nie ma co oczekiwać cudów. U mnie po wymianie zgnitej rurki klima działała cztery lata. I działała dalej, ale powyżej 25 stopni na dworze przestawała dawać radę. Miałem 260g czynnika. Climatronic nie mrugał.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)