Ocena wątku:
BRT/BVH 2.0 TDI - ogólne pytania i rozważania
31-03-2012, 17:54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2018 12:30 przez Czerwony.)
Post: #1
BRT/BVH 2.0 TDI - ogólne pytania i rozważania
Od jakiegoś czasu planuję zakupić sharana, silnik jaki brałem pod uwagę to oczywiście "nieśmiertelny" 1.9 TDI ale znaleźć odpowiedni egzemplarz jest nie lada sztuką. W międzyczasie odpuściłem (w sensie "nawet nie brałem pod uwagę") kilka aut z silnikiem 2.0 TDI których wybór jest nieco większy. I tu moje pytanie, czy sharany z dwulitrowym silnikiem z roku 2008 i młodsze, z przebiegiem 150-180 tkm, serwisowane, to mina czy warto się takim przyglądać? Wiem że to wróżenie z fusów, ale czy na forum są osoby (ja kojarzę dwie) które mają auto z tym silnikiem i mogą się podzielić spostrzeżeniami nt. tego silnika.
Reklama

31-03-2012, 18:54
Post: #2
RE: 2.0 TDI BRT
Ja mam takie autko z grudnia 2006 z polskiego salonu i z przebiegiem 157tys. km - serwis do końca w ASO. Autko mam dopiero miesiąc, więc ciężko mi się wypowiedzieć, póki co wszystko ok, ale co można powiedzieć po miesiącu...uszkodzony mam sensor poziomu oleju i póki co nic więcej nie stwierdziłem. Silnik fajnie pracuje, pali troszkę więcej jak 1,9TDI - w porównaniu do mojego drugiego auta - Tourana 1,9 TDI AVQ po programie (146,7KM), to Alhambra pali więcej, ale przy tym jest też trochę cięższa i wyższa.

Bardzo fajnie się jeździ, ponoć w BRT nie pękają już głowice, ale jest problem z pompami oleju. Jak mówię...ponoć...to info pozostawiam do potwierdzenia przez kolegów z forum Smile

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu Smile i przyznam, że ciężko jest trafić coś w miarę godnego do jazdy...
31-03-2012, 20:06
Post: #3
RE: 2.0 TDI BRT
Sa rozne silniki 2.0 od takich konstrukcyjnie podobnych do 1.9 po zupelnie inne jednostki. Dolegliwosci tazke sa rozne i zalene od powyzszego jak i rocznika. Byla przypadlosc glowic jak i walka na pompie oleju co powodowalo ze sie silnik zacierał na panewkach i nie tylko. Wszystko do wygooglowania w necie ktorych unikac a ktore sa okej.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
31-03-2012, 20:09
Post: #4
RE: 2.0 TDI BRT
Jak akurat mam BRT, też chciałbym coś się dowiedzieć na temat tego silnika
31-03-2012, 20:24
Post: #5
RE: 2.0 TDI BRT
Sam już nie wiem. W necie jak sie wpisze hasło problemy z sharanem 2.0 TDI to wyskakuje nasze forumSmile gdzie jest opisany jeden przypadek zatarcia silnika. Reszta wyników to fora passata i audic, przyznam się że pogubiłem się już trochę w tych kodach, oznaczeniach silników i sam juz nie wiem czy silniki które były montowane w sharanach i passatach to te same silnikiHuh
W sumie sharików sprzedanych z dwulitrówką pewnie było mnóstwo więc tylko jeden opisany przypadek awarii nie świadczy o niczym. Z drugiej strony, zła opinia o tych silnikach nie wzięła się znikąd.
Chyba zostało mi tylko uzbroić się w cierpliwość i szukać wymarzonej bryki z 1.9 tdi.
31-03-2012, 22:24
Post: #6
RE: 2.0 TDI BRT
no jak moze byc inny silnik skoro ma to samo oznaczenie. Podajac oznaczenie w sklepie czy w serwisie np BRT to juz wiedza wszystko. Jedynie co sie bedzie różnić to takie lementy jak orudowanie wodne czy powietrzne, usytuowanie niektorch elementów itp. Vag w zasadzie mozna powiedziec troszke odszedl od silnikow podluznych i juz np paski maja tez poprzecznie ustawione. Mimo to nie jest to istotne jak ustawiony jest silnik.
Jako ciekawostke dodam ze silniki tdi sa skladane i produkowane w Polsce dla aut tego koncernu.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
01-04-2012, 15:18 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2012 15:23 przez daneczek76.)
Post: #7
RE: 2.0 TDI BRT
montero tak jak pisałeś te silniki takie są , czasem mozna trafić na auto po akcji serwisowej i wtedy porblem mamy częsciowo z głowy. (patrz historia serwisowa) Wałkowane już było najlepiej kupić 2.0TDI po grudniu 2007 .
tu kolega pisze o swoim przypadku: TU Klick TU

a tu wymienione silniki 2.0 TDI i ich bolączki: Tu Klick TU

Dlatego ja szukałem 1.9.



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
01-04-2012, 20:29
Post: #8
RE: 2.0 TDI BRT
Sporo się już naczytałem o TDI, teoretycznie wiem wszystkoBig Grin
nastawiony jestem na zakup 1.9 tyle tylko, że konkretnych szaranów z tym silnikiem jest niewiele więc zacząłem się też zastanawiać nad dwulitrowym tdi. Już sobie wybiłem z głowy ten pomysł, uzbrajam się w cierpliwość i szukam dalej.
02-04-2012, 09:53
Post: #9
RE: 2.0 TDI BRT
i tak trzymać.



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
25-03-2015, 16:10
Post: #10
RE: 2.0 TDI BRT
Chciałbym podpiąć swoje pytanie. Mam na oku Sharana z 2006 roku 2.0 TDI 103 KW BRT 8V. Czy są to bezpieczniejsze silniki niż 16 v?
Rozumiem, że problem z pompą oleju dotyka tego egzemplarza?
Co z głowicami?
Przebieg auta 220 tyś.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AUY - wymiana silnika - pytania sirblob 20 11,929 30-01-2015 10:41
Ostatni post: redpoint

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name