Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 2.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tdi 110KM czy pompowtrysk
#1
Witam panowie forumowicze mam do was takie pytanie w niedługim czasie zamierzam kupić [...] ze stajni (Vw , Ford, Seat) z silnikiem diesla. I teraz pytanie do was bo użytkujecie takie samochody czy lepiej wybrać starą budę, słabszy wygląd ale za to na pompie wtryskowej VP, czy dodać trochę więcej i w nowej budzie z pompowtryskami? Pompowtryski nie słynął z dobrej opinii są czułe na złe paliwo i drogie w eksploatacji.

Może jest z was ktoś kto jeździł dwoma modelami i pomoże mi w wyborze, za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję!
Odpowiedz




#2
Yyhy PD nie słyną z dobrej opinii, ale tylko zajeżdżone trupy .co byś nie kupił starą czy nowa "budę " jak kupisz zajeżonego dziada to będzie skarbonka , tylko jak ją rozbijesz to nie odzyskasz z niej kasy ;-D
Odpowiedz
#3
To jest odwieczne pytanie. Tez sie nad tym zastanawialem. Wczesniej mialem golfa na pompie VP 110 KM i fajnie to smigalo. Problemow zbytnich nie było. I VPki maja plusy i PDki. Jesli chodzi o podnoszenie mocy a nawet sama kulputre jazdy to PD sa lepsze. VPki nico słabsze ale tez nie zgorsze jesli chodzi o tuning. Generalnie kuzyn zawsze mowi ze VPek to wół roboczy do ciezkich prac i robienia milionów km i spali prawie wszystko. PDek mocny i kulturalny- dziś juz nie tak kosztowny jak kiedyś. Gdyby byly wypuszczane w nowszej budzie sharany z VP to by bylo fajnie ale niestety tak nie było. póki co mam aktualnie dwa PDki i chwale sobie.
Sam uklad wtryskowy pompowtryskow nie jest jakis mega skomplikowany- niektory nawet powiadaja ze to zwykle wtryski nieco zmodzone by uzyskac wyzsze cisnienie paliwa.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#4
Osobiście jestem za PD z pewnego źródła i oczywiście z silnikiem 1.9.
Co do VP tak samo się może zdarzyć awaria przy podobnym przebiegu jak w PD miałem Octacie 360 tys. pierwsza awaria to cieknącą pompa przy 180 tyś. potem dwumasa dopiero przy 220 tyś.
Osobiscie te dwa silniki stawiam na równi jedyny plus dla VP to jakoś paliwa można lać byle gów..o, do PD juz trzeba uważać.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#5
Witam.
Jeździłem Galaxy w starej budzie 90KM (lub PS - jak kto woli), obecnie jeżdżę Galaxy w nowej budzie 115 KM (lub PS), oczywiście oba Diesle, oczywiście wcześniejszy na pompie, oczywiście obecny na pompowtryskiwaczach. I dlatego polecam wersję 115 - konną. Uzasadnienie jest następujące:
1. Te nominalne 25 koni różnicy swoje robi. Co prawda na początku pierwszy Galaxy zbierał się całkiem nieżle - ale tylko do momentu, gdy w ASO nie wymienili mi turbiny na nową. Zaczął po prostu mulić. Albo wcześniej miał jakiegoś wirusa (o którym nic nie wiedziałem) albo tacy genialni byli mechanicy w ASO. Wersja na pompowtryskiwaczach demonem prędkości nie jest - ale (dla niespotykanie spokojnego człowieka, jak ja) potrafi dać przyjemność z jazdy.
2. Przy zakupie tej wersji też się obawiałem, że padną wtryski, że padnie dwumasa - ale... jakoś nie chcą paść. Tankuję na markowych stacjach (raczej Statoil, bo u mnie BP nie ma, a płockiemu Orlenowi wydałem prywatną wojnę) i nic złego z silnikiem i osprzętem się nie dzieje.
3. VP miał pięciobiegową skrzynię, PD ma skrzynię sześciobiegową. Niby nie powinno to mieć większego znaczenia (do tej pory jeździłem samochodami ze skrzyniami co najwyżej pięciobiegowymi, a obecnie po mieście jeżdżę najczęściej na trzecim lub czwartym biegu, bardzo rzadko na piątce) - ale zawsze to jeden bieg więcej, a od nadmiaru głowa nie boli...Smile
4. NAJWAŻNIEJSZE: Wersja po liftingu po prostu mi się bardziej podoba; zarówno od zewnątrz, jak (przede wszystkim) od wewnątrz, czyli nowa deska rozdzielcza. Gdyby były wersje po liftingu z silnikami VP - pewnie bym kupił takiego - ale ponieważ takich nie ma, TO TYLKO PD (bo ładniejszy).
Mam nadzieję, że to techniczne porównanie (zwłaszcza w punkcie czwartym) rozwieje Twoje wszelkie wątpliwości. Acha - i nie kupuj Sharana, tylko Galaxy (bo ma ładniejszą budę)...Angel
Pozdrawiam
Odpowiedz
#6
Dziękuję wszystkim za informację na pewno pomogą nie tylko mnie ale wszystkim którzy się zastanawiają. Najlepsze rozwiązanie to po lifcie i na pompie wtryskowej ale nie ma takich hehe. Najgorsze z tym paliwem bo nawet na stacji Shell jak się znajdzie jakiś przekręcik i będzie chrzcił paliwo to pompowtryski narażone są bardziej na awarię.
Odpowiedz




#7
(10-04-2012, 17:49)kamucha1983 napisał(a): Najgorsze z tym paliwem bo nawet na stacji Shell jak się znajdzie jakiś przekręcik i będzie chrzcił paliwo to pompowtryski narażone są bardziej na awarię.
Nie przesadzałbym z tymi obawami. Pompowtryskiwacze są chyba bardziej odporne niż common rail. A jak obawiasz się jakości paliwa - to zawsze możesz na stacji poprosić o fakturę. W razie czego masz podstawy do reklamacji.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
Nie sa czule bo to prawie taka sama konstrukcja jak zwykly wtrysk. JEst tylko pompka dolozona i wyzsze cisnienie. Pompki siadaja raczje od wypracowania a nie zlego paliwa. na PD mozna przesmigac i grubo ponad pol miliona km a el moga siasc duzo wczesniej. Na VP wtryski tez bardzo dlugo wytrzymuja.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
ja mówiąc zła jakoś paliwa mam na myśli głównie kupowanie paliwa za pół ceny nie wiadomo od kogo i lanie go do silnika PD, co na pewno nie miało by znaczenia w silniku VP. Przykładem może tu być częsty handel przy graniczny z naszymi miłymi wschodnimi sąsiadami niedaleko Olsztyna gdzie autobusy wjeżdżają z pełnym bakiem a wyjeżdżają z polski z pustym.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#10
(11-04-2012, 10:42)daneczek76 napisał(a): Przykładem może tu być częsty handel przy graniczny z naszymi miłymi wschodnimi sąsiadami niedaleko Olsztyna gdzie autobusy wjeżdżają z pełnym bakiem a wyjeżdżają z polski z pustym.
Dużo jeżdżą po Polsce ?Cool
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wymiana sprzęgła - MkI 110KM kedzior04 22 17,808 05-04-2022, 10:07
Ostatni post: wesol
  1.9TDI 110KM Sharan 99 KLEKOCZE Tragedia ninja-saj 108 23,755 23-02-2021, 14:47
Ostatni post: kalamb
  Sharan jedzie tylko 110km/h, pomocy ! Komapo 5 1,579 01-05-2020, 16:23
Ostatni post: Komapo
  Szarpie/przerywa 90/110KM TDI herbatkagosc 32 12,234 26-10-2018, 20:59
Ostatni post: Mazur1908
  Ciężko odpala/kopci 1.9TDI 110KM - zimny i nie tylko MelGrzybson 30 11,710 10-02-2018, 19:43
Ostatni post: tolus24
  Pompowtrysk nr2 błąd 18075 mjoker 12 5,744 02-05-2017, 17:39
Ostatni post: mjoker
  TDI 110KM vs 116KM który lepszy? Ryszard84 20 7,878 01-02-2017, 01:30
Ostatni post: PabloLG
  Sharan AFN 110KM dziwne odglosy z silnika??? Kamillo 0 1,284 04-09-2016, 09:10
Ostatni post: Kamillo
  Problem ze sprzęgłem Sharan 97r.110km AFN Adrian1974 26 21,388 31-01-2016, 16:27
Ostatni post: peters
  Sharan 1,9 TDI 110km AVG - jaki filtr oleju robitak 3 3,157 24-12-2015, 10:00
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości