Ocena wątku:
  • 9 głosów - średnia: 4.11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan 98 1.9 TDI 110KM - bardzo duże zużycie paliwa po czyszczeniu sprężarki
#1
Witam.
Dwa tygodnie temu zdarzyło się, że w czasie jazdy przestała działać turbosprężarka. Po wyłączeniu i włączeniu silnika zaczęła pracować ale samochód był dużo słabszy.
Mechanicy uznali, że to wina jednego z dwóch czujników sterujących sprężarką (podłączony komputer tak pokazał). Trochę mnie to dziwiło bo turbo się włączało ale nie dyskutowałem bo się na tym nie znam. Po paru dniach w warsztacie uznali, że czujniki są OK ale na pewno turbosprężarka jest zawalona i trzeba ją wyczyścić. Pewnie to prawda bo niestety samochód jeździ w większości po mieście i to na krótkich trasach gdzie nie zdąży się nawet dobrze nagrzać. Oprócz tego jeżdżę spokojnie i rzadko używam wyższych obrotów.

Po naprawie sprężarkę słychać już przy lekkim przygazowaniu ale mam wrażenie, że samochód nie przyspiesza tak chętnie jak kiedyś. To bym jeszcze strawił ale jest większy problem - zużycie paliwa. Komputer po odpaleniu silnika przez pierwsze kilkadziesiąt sekund pokazuje absurdalne zużycie ropy - 50-70 l/km. Przed naprawą też było dużo ale pokazywał ponad 2 razy mniej - 15-25 l/km. W mieście na odcinku 2-3km (silnik rozgrzewa się do 60-70 stopni) pokazuje 11-13,5 l/km (przed naprawą 7,5- 8,5), poza miastem 8-8,5 l/km (przed naprawą 6-7).

Moje pytania:
- czy po czyszczeniu turbo mogło coś zostać źle podłączone?
- czy po takiej naprawie jest konieczność jakiejś regulacji?
- może trzeba coś zresetować/wczytać na nowo?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Radek
Odpowiedz




#2
bez logów dynamicznych odpowiednich grup nie da rady powiedziec co dolega.

Powiem natomiast Ci ze turbo nie ma zadnego włącznika! poprostu takie cos nie istnieje w turbinie i turbo pracuje caly czas od samego poczatku odpalenia silnika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
(02-05-2012, 16:52)wesol napisał(a): bez logów dynamicznych odpowiednich grup nie da rady powiedziec co dolega.

Takie rzeczy robią stacje diagnostyczne czy jakieś specjalistyczne firmy?


Cytat:Powiem natomiast Ci ze turbo nie ma zadnego włącznika! poprostu takie cos nie istnieje w turbinie i turbo pracuje caly czas od samego poczatku odpalenia silnika.

Skrót myślowy. (-:
Po prostu w moim samochodzie przy mocnym przyspieszaniu powyżej 2-2,5 tysiąca obrotów czuło się (przed naprawą) się solidne kopnięcie. Teraz po czyszczeniu sprężarki nie jest ono praktycznie odczuwalne - w sumie nie wiem, może tak ma właśnie być? Może jak była zabrudzona to zaczynała solidnie działać dopiero powyżej jakichś obrotów?

Tylko już nie wiem do czego są te dwa czujniki o których na początku mówili mechanicy.

Zna ktoś z Was warsztat w Koszalinie lub okolicach, który się na takich rzeczach zna?

Radek
Odpowiedz
#4
podejrzewam że nie podłaczyli jakiegoswężyka podciśnienia.
być m oże nie pracuje gruszka zmiennej geometrii.

widzę, że nie czaisz co jest co, podjedź tam gdzie montowali ci turbo, niech się poprawią.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#5
(07-05-2012, 00:12)bartixr napisał(a): podejrzewam że nie podłaczyli jakiegoswężyka podciśnienia.
być m oże nie pracuje gruszka zmiennej geometrii.

widzę, że nie czaisz co jest co, podjedź tam gdzie montowali ci turbo, niech się poprawią.

No właśnie nie wiem czy jest sens.

Odpowiedz
#6
na vagu masz test turbiny na statycznych i bedzie widac czy sie zmienia cisnienie oraz sztanga na turbinie powinna cyklicznie sie przesuwac w skrajne polozenia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
(07-05-2012, 16:35)wesol napisał(a): na vagu masz test turbiny na statycznych i bedzie widac czy sie zmienia cisnienie oraz sztanga na turbinie powinna cyklicznie sie przesuwac w skrajne polozenia.

Dzięki.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [AUY] Po wymianie filtra paliwa auto gaśnie. PILNE karoldg 26 7,472 20-02-2023, 12:06
Ostatni post: cezio
  Problem po czyszczeniu wtryskiwaczy LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG jacekadmin 55 30,980 16-02-2023, 22:17
Ostatni post: Łukasz12502
  Wymiana sprzęgła - MkI 110KM kedzior04 22 17,809 05-04-2022, 10:07
Ostatni post: wesol
  Pompa paliwa w baku 1,9 TDI ASZ Tomek Westfalia 10 6,955 08-09-2021, 17:00
Ostatni post: wesol
  Problemy po wymianie filtra paliwa fotofloresy 3 1,345 19-03-2021, 15:31
Ostatni post: wesol
  1.9TDI 110KM Sharan 99 KLEKOCZE Tragedia ninja-saj 108 23,755 23-02-2021, 14:47
Ostatni post: kalamb
  Filtr paliwa z 1z do auy? DDiablo 13 3,285 26-01-2021, 17:00
Ostatni post: DDiablo
  Sharan jedzie tylko 110km/h, pomocy ! Komapo 5 1,580 01-05-2020, 16:23
Ostatni post: Komapo
  AUY - bardzo ciężko odpala nowy 102 31,066 20-09-2019, 10:23
Ostatni post: wesol
  Szarpie/przerywa 90/110KM TDI herbatkagosc 32 12,235 26-10-2018, 20:59
Ostatni post: Mazur1908

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości