Liczba postów: 59
Liczba wątków: 7
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
0
no i wczoraj zamrugał klimatronik i nie chłodzi... ciśnienie gazu jest, zacznę od odessania gazu, wymienię osuszacz z czujnikiem i zobaczymy co dalej...
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
jasne.
koniecznie sprawdź szczelnośc układu - zazwyczaj pakują w ukąłd 15 atm. azotu.
jak półgodziny wytrzyma ciśnienie - nie zmeini sie ani nic to znaczy, że ukąłd szczelny.
Niektórzy klimaciarze twierdzą, że układ jest szczelny bo wytryzmuje próżnie i to duży jest błąd.
Bo normalnym warunkami pracy układu jest stan pod ciśnieniem!!
Miałem taki przypadek z jednym nieudanym mechanizatorem kołchozu i nie dał się przekonać - pieniądze poszły w powietrze - dziurka.
Robiąc próźnie, podciśnienie zasysa wszystkie uszczelki, otuliny rurek, osłonki i zatyka tym samym nieszczelności - dziurki.
Tylko pod ciśnieniem da się sprawdzić szczelność!
Jak będziesz manewrował przy osuszaczu to radzę ci zedrzeć otuliny - gumowe osłonki przewodu aluminiowego od osuszacza do zaworu rozprężnego. W obu moich SGA pod nie dostawała sie sól i inne czynniki i powodowały wżery a potem dziury. (auto ponad 10 lat - każde ma to samo)
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
zgadza sie. Tylko ze te agregaty do klim zazwyczja maja wlasnie test szczelnosci poprzez wytworzenie próżni i na manometrach kontroluje sie czy nie spada. Jesli nie spada a jest podejrzenie o nieszczelność niewielką to podaje sie barwnik i czynnik i z lampą UV i goglami szuka sie dziurki. Azot czy nawet sprezone powietrze tez jest dobre ale uzywa sie go raczje w celach oszczednosciowych. Barwnik niestety nie jest tani.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
nie chodzi o cele oszczędnościowe..
Jak masz malutką dziurkę to jak szukanie igły w stogu siana i jeżdżenie kilak razy do faceta zółtych okularach i latareczką ultrafioletową... traci się czas i kasę.
Azot, czy inny gaz pod ciśnieniem od razu daje ci wynik! Jak układ ma niebawem puścić (np. duzy wżer pod jakaś otuliną czy izolacją gumową) to pod takim ciśnienie napewno puści i masz zaoszczędzone kolejna kasę za kgaz i naprawy. Aby wykryć niesczelnosć psikasz taki specjalnym preparatem, który od razy bombelkuje tam gdzie jest nieszczelność.
Tak kiedyś sprawdzano szczelność rur gazu ziemnego w domach, tylko spawacze używali roztworu mydła i na spawy nakładają.
Jak dziureczka jest na tyle mała, że nie bombelkuje, czyli gubienie mniej niż 20 gram na tydzień to daje się kontrast i faktycznie on pokaże. Barwnik nie jest drogi wbrew opinii.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
0
u mnie po wymianie chłodnicy też już z 10 dni walczę, ale już rusza .Gość od klimy kazał jak najczęściej ją włączać i wyłączać , zastana sprężarka i się zastała .
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
Dokładnie, zastana sprężarka może nie chodzić, miałem podobnie kupiłem Sharana i nie chłodziła klima / do tego zaczął migać wyświetlacz ( było mało gazu ) nabiłem gaz i dalej nie chłodziło jak trzeba, myślę sprężarka. Podjechałem do mechaników od klimy i powiedzieli mi żeby starał się mieć włączoną klimę i z tyg pojeździł zanim wymienię sprężarkę bo wszyscy od razu chcą je wymieniać a one często są dobre/ i po 2 dniach aż ręka przy nawiewie przymarza : D.
No niestety teraz pękła rurka od klimy ( taka z "kolankiem" , i z zaworku na chłodnicy uchodzi ... )koszt naprawy 750 zł ahhh. Znowu budżet nadszarpnie ...
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
U mnie czujnik zmieniony.
Przed zmianą czujnika zrobiłem połączenie na krótko.
Wiatrak zastartował a oto jak pracuje sprężarka:
czyżby sprzęgło do wymiany?
Kto wie ile kosztuje wymiana sprzęgła?
Lepiej kupić nowe sprzęgło za 200zł czy używaną sprężarkę?
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
jeśli wcześniej dobrze sprężarka się sprawowała i powietrze na wyjściu w kratce miał 4-8 stopni na plusie to wg. mnie tylko sprzęgło zmienić.