Ocena wątku:
  • 10 głosów - średnia: 4.2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wzrost obrotów po uruchomieniu silnika
#1
Sharan 1,9 TDi, silnik AVG, rocznik 1999. Po włączeniu silnika i upływie kilku sekund samoczynnie wzrastają obroty. Nominalnie ustawione są na 840/min. Po upływie kilku sekund wzrastają do 987/min. (tak pokazuje VAG). Po za tym nie ma błędów. Wcześniej tego nie robił. Dzieje się tak po uruchamianiu bez użycia pedału gazu. Klimatronik włączony i wyłączony nie ma znaczenia. Jednak, gdy odpalam i przegazuję, obroty utrzymują się na biegu jałowym na poziomie 840/min. Co może być przyczyną takiej rzeczy. Pozdrawiam JaronG.
Odpowiedz




#2
Słaby akumulator
Odpowiedz
#3
Odpada, akumulator nowy. Ładowanie idealne.
Odpowiedz
#4
AVG to tak jak w AFN w pompie jest nastawnik potencjometryczny ( pozniejsze tdi VP mialy juz inne) i on zazwyczja jest odpowiedzialny za takie falowania skoki obrotów itp. Prawdopodobnie on jest do wyczyszczenia. Na necie znajdziesz instrukcje czyszczenia np kolegi ADAMM ładnie z fotkami i opisami w pdfie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Witam, mam podobny problem z obrotami. Parę miesięcy temu gdy odpalałem silnik obroty wskakiwały na ok 2000 obr i od razu spadały na ok 900, czyli norma, jednak od jakiegoś czasu przy odpalaniu silnika obroty wskakują dużo wyżej, 3000 i czasami więcej (tak jak bym przy odpalaniu miał nogę na gazie) po czy wracają do normy. Podczas pracy silnika obroty nie falują, wszystko jest ok tylko przy rozruchu to występuje. Co może być tego przyczyną?
Odpowiedz
#6
Wątpię , żeby był to nastawnik pompy w modelach na pompie - obstawiałbym bardziej czujnik temperatury płynu. podaje zły sygnał i ECU podnosi mu obroty.
Odpowiedz




#7
O który czujnik temperatury płynu chodzi?
Odpowiedz
#8
a sprawdz oba. Odepnij je i wtedy odpalaj.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Jeszcze się za te czujniki nie zabrałem ale na 99% to jest czujnik temp płynu, sam czujnik jest sprawny ale na wiązce przy czujniku mam zwarcie więc trzeba wszystko rozebrać i izolować na nowo. Więc problem prawie rozwiązanySmile
Odpowiedz
#10
(08-06-2012, 10:34)JaronG napisał(a): O który czujnik temperatury płynu chodzi?

w trójniku wyjściowym z głowicy siedzi termistor, taka pastylka z 4 pinami.
2 na ECU + 2 na licznik.

wypnij wtyczkę i zobacz jak auto na rozruchu będzie sie zachowywać.
w ten sposób symulujesz niską temp otoczenia, beą też grzały świece przez 2,5 minuty od zapalenia silnika.d

Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Poduszka silnika rafal4610 3 115 16-04-2024, 08:23
Ostatni post: Niemago
  Remont silnika refiko 1 185 02-12-2023, 21:55
Ostatni post: wesol
  ASZ schemat wiązki elektrycznej silnika Marcin...11 8 1,259 15-03-2023, 16:00
Ostatni post: Marcin...11
  Jaki olej do silnika 2,0 103 kW? necik 1 545 15-11-2022, 16:21
Ostatni post: Niemago
  Pulsacyjne przyśpieszanie przy 2k obrotów smithpl 5 1,713 22-11-2021, 11:17
Ostatni post: krokodyl901
Sad 1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach sand21 136 47,631 13-06-2021, 14:40
Ostatni post: agaikarol
  Kodowanie sterownika silnika i skrzyni biegów Tiptronic Jacto rewolwer1980 3 1,530 05-06-2021, 14:37
Ostatni post: kalamb
  Płukanie silnika rafik114 52 28,377 06-04-2021, 21:17
Ostatni post: Mazur1908
  Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM ukciak 34 8,445 28-12-2020, 10:52
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem silnika wladcaszerszeni 1 1,148 06-06-2020, 08:53
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości