25-06-2012, 15:51
witam wszystkich. Dzisiaj się narobiło. Autko pali ale chodzi jak czołg dymi na niebiesko. Co to może byc? podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Mam zamontowaną instalację LPG . Proszę o podpowiedzi.
Benzyna - niebieski dymek przy odpalaniu/po dłuższym postoju itp.
|
25-06-2012, 15:51
witam wszystkich. Dzisiaj się narobiło. Autko pali ale chodzi jak czołg dymi na niebiesko. Co to może byc? podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Mam zamontowaną instalację LPG . Proszę o podpowiedzi.
25-06-2012, 16:30
Siema, kiedy dymi, jak dymi, chodzi mi o to czy dymi rano gdy zimnego odpalasz, czy dymi cały czas jak jedziesz,czy dymi tylko gdy mu depniesz w pedał gazu???? Niebieski dym oznacza uwalone uszczelniacze zaworowe, lub luz na prowadnicach zaworów albo uszkodzone pierścienie na tłokach.
25-06-2012, 16:32
podepnij kompa i zobacz czynie ma jakichś błędów silnika
ja miałem tak czasem w audi łapał błędy sondy lambda i jakiś jeszcze chodził jak czołg i dymił na niebiesko lub czarno, po kasowaniu błędów wracało wszystko do normy
25-06-2012, 16:50
dymi cały czas cholernik. Na początku przygasł jeden cylunder i odpalał takie lekkie szarpanie. Potem już cały czas tylko tak jak by chodził na dwa trzy garnuszki i odgłos traktorka poza tym dymi gdzieś zza silnika tak jak by może listwa wtrysków strzeliła nie wiem sam jutro zaprowadzam do fachowca się zobaczy.
25-06-2012, 16:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2012, 16:57 przez Motorek4612.)
Na listwie wtryskiwaczy stojąc przodem do auta z prawej strony masz wężyk podciśnieniowy, sprawdź czy nie jest pęknięty,ale jeśli dymi ci cały czas i mówisz ze czasem pracuje na dwa trzy gary to raczej bierze olej i zarzuca świece,grubsza sprawa.
2-ga sprawa to piszesz ze dymi gdzieś za silnikiem,to jak w końcu dymi??? z rury wydechowej czy z pod maski. Jeśli z pod maski to może być uwalona uszczelka pokrywy zaworów.
dymi i z lufy i troche dymi się z za silnika ale podejrzewam że może wydech jest nieszczelny
i w ogóle zrobiło się to nagle. Oleju nie ubyło ani nie przybyło woda nie gotuje powietrze do zbiorniczka się nie dostaje chyba, na korku wlewu oleju nie ma masełka. Hmmmm
26-06-2012, 16:35
Witam wszystkich którzy próbowali i mieli chęć pomóc oraz wszystkich którzy poczytali wątek. Więc Szarik zaprowadzony do mechaniora awaria zlokalizowana. Pękł kolektor ssący w pobliżu wtrysku trzeciego cylindra. Operacja wymiany trwała 7 godzin wraz z dowozem nowego ( używanego ) kolektora. Autko śmiga że aż miło, zero dymku z lufy, właściciel zadowolony mechanik rano będzie miał ogromnego kaca. Pozdrawiam wszystkich Szarikowiczów.Aha koszt operacji z zakupem kolektora uszczelek oringów etc..... 400 pln.
Witam
Pytanko. 30 tys temu zostal zrobiony remont polegajacy na zdjeciu glowicy remoncie jej wymiana pompy oleju z lancuszkami wymiana turbo ma regenerowane. I wtedy tez zamontowany został gaz. Teraz zauwazylem ze przy odpaleniu zakopci na niebiesko delikatnie i ze przy przygazowce gwaltownej na 3000 obrotow pusci dymka. Co to moze byc? Olej magnatec 5w40 od wymianu do wymiany dolewany ok1-1.5 litra. Co sprawdzic? Z tego co zauwazylem nie kopci caly czas tylko z rana i gdy postoi odpalony chwile i gwaltowana przygazowka to pusci dymka ale za drugim razem juz nie |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|