Ocena wątku:
  • 10 głosów - średnia: 4.7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieszczelne przewody klimy - wymiana na nowe czy węże elastyczne?
#1
Wink 
Witam wszystkich, tym bardziej że mój pierwszy post (co prawda wrzucony wczoraj w in.wątku, ale przeklejam bo to był wątek z działu "Kupię") Smile
Mam problem z nieszczelnym układem (Sharan jak w stopce, AUY 2001r., klima dwustrefowa). W przyzwoitym, z tego co mi wiadomo, zakładzie (Regemet, Gdańsk, Grunwaldzka na tyłach salonu Opla), zdiagnozowano nieszczelności na złączkach przewodów prowadzących od sprężarki do tylnego parownika. Mam dwa rozwiązania i wątpliwości, które wybrać. Będę wdzięczny za info i wasze doświadczenia w tym względzie (szczególnie: czy rozwiązanie nr 2 jest ok i czy trzyma).

Rozwiązanie 1 (Regemet) - Proponują wymianę na nowe przewody (od spręzarki do tyłu, oba przewody:cienki i gruby) - ich zdaniem nie ma sensu wymieniać kawałka, bo ruszenie czegokolwiek powoduje za każdym praktycznie razem rozszczelnienie przewodów na złączkach – z ich praktyki wynika że tak to już jest w tych naszych Sharanach, są tam wżery, i póki nieruszane, to jeszcze jakoś się trzyma. Koszt wymiany: przewody ok. 1500 (wg cennika VW)+300 robocizna.
Początkowo była również mowa o opcji (1b), tj. odcięciu tylnej strefy w układzie, ale nie chcą tego się podejmować bo nie mają obecnie porządnego tokarza do zrobienia solidnego zaślepienia przewodów, a w dodatku nie polecają tego rozwiązania z uwagi na fakt że po odcięciu tyłu sprężarka pracuje podwójnie wysilona (chyba przez wyższe ciśnienie),co powoduje szybkie jej zużycie i kosztowną naprawę.
Teraz Rozwiązanie 2 (też skądinąd przyzwoity warszat: GABRAT, Gdańsk-Letnica), proponuje wymianę na węże gumowe wysokociśnieniowe (koszt ok. 700); lub opcja (2b) odcięcie tylnej strefy -450 zł). Ich zdaniem obie opcje bez problemu, dają gwarancję że ich węże będą trzymać (muszę tylko dokładnie ustalić jak długa jest ta gwarancja, podobno min. 1 rok). Opcja 2b) -odciecie- też bez obaw: o ile tylko układ zostanie nabity jak dla klimy 1-strefowej, to sprężarka pracuje normalnie.

Moje wątpliwości: Regemet nie robi w wężach, bo próbowali przez jakiś czas, ale mieli ileś tam przypadków że połączenie wąż-rurka puszczało (a wówczas gaz leci na przednią szybę, i zachlapana olejem przegroda silnika). Czy ktoś z Was miał taki przypadek żeby łacznienie z wężem puściło? Mgła na szybie od ulatniającego się gazu przy 100km/h może być cholernie niebezpieczna, wolałbym tego uniknąć, jeśli jest to ryzyko rzeczywiste, a nie wyimaginowane.
Może ktoś z Was ma negatywne/pozytywne doświadczenia związane z jakością w któryms z wymienionych warsztatów??
Z góry dzięki za uwagi!
Odpowiedz




#2
odcięcie tylenj klimy to nie rozwiązanie.
ja mam teraz tak zrobione i niebawem chciałbym wrócić do pełnej opcji.
sam przód nie daje rady schłodzićcełego auta na krótkich odcinkach.

możesz bez problemy zaślepić tył i nic sie nie rozleci - jednak ten super zakład nie jest taki super, jeśłi takie rzeczy mówią.
poprostu dajesz mniej czynniki - tyle co w układzie jednobiegowym - 950 gram i wszystko jest dobrze.
na oba parowniki bodajże 1450 g idzie.

ja będę wymieniał na aluminiowe oryginalne - używane.
i tobie też tak doradzam. Wżery widac, przyjżyj sie po opaskami i gumkami, jeśli sa to nie warto tego remontować bo faktycznie po zalaniu TIGiem jednego puszcza w kolejnym miejscu.


Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#3
ja miałem problem z rurkami alu od sprężarki do zaworu rozprężnego za lutowanie fachowiec krzykną 120 pln sprawdziłem u plichty ten przewód nowy kosztował 80 plnSmile) zdziwienie mnie chwyciło i kupiłem nowy w serwisie. sprawdź ceny u plichty ja wymieniałem sprężarkę jest oki cena w regemecie cena ok 1600 gwarancja na 1/2 roku u plichty 1900 gwarancja na 2 lata twój wybór.
Odpowiedz
#4
za punkt spawanie TIGiem (spawanie aluminium) bierze się od 30 do 50 złotych.. 120 to jakiś kosmos?
cyba ze to z montażem i demontażem to jeszcze do przełknięcia.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#5
Witam
bartixr & wioslo61, dzieki za uwagi -dobrze wiedzieć ze opcja "na pół klimy" jest daleka od optymalnej. Szczerze mówiąc ja się skłaniałem ku temu aby robić albo wszystko ale w wężach, albo odcinać, bo nie stać mnie za bardzo na wymianę przewodów na nowe za 1800.
Z tym Regemetem to mnie najbardziej dziwi ze przy takiej renomie i doświadczeniu nie potrafią, albo nie maja porządnego warsztatu, któremu mogą zlecić zaślepienie przewodów.
Jeżeli chodzi o ceny nowych przewodów do dzwoniłem właśnie do Plichty, ceny są takie jak podaje Regemet , czyli kosmiczne (ok.1500zł łącznie). Sprawdzałem tez w Fordzie: bardzo podobnie. Jednym słowem – kanał.
Jeśli chodzi zas o używki to mam obawy co to trwałości takiego rozwiązania. Z tego co słyszałem, nie sposób przewidzieć, w jakim rurki są stanie i ile wytrzymają. Jeżeli miałbym teraz wydać powiedzmy 700, a za rok miałoby znów puścić, to już wolę od razu zastąpic rurki wężami elastycznymi. Cena wydaje sie przełknięcia i mam w dalszym ciągu klimę 2-strefową. Tylko te wątpliwości co do trwałości tego łączenia przewodów aluminiowych z wężem… Miał ktoś jakieś negatywne doświadczenia z czymś takim???
PS. Wioslo61, dzięki za podpowiedź w kwestii sprężarki – w Regemecie tez mi mówili o 1600 za regenerację, a u Plichty nie sprawdzałem.
Odpowiedz
#6
(02-07-2012, 12:46)ktk8 napisał(a): Jeśli chodzi zas o używki to mam obawy co to trwałości takiego rozwiązania. Z tego co słyszałem, nie sposób przewidzieć, w jakim rurki są stanie i ile wytrzymają.

Co jest z Twoim i przewodami? jak diagnoza, że nie chcesz ich naprawić / uszczelnić?

sprawdzić przewody możesz wizualnie - mam na myśli stan używanych. Jak są "gładkie" bez wżerów to ok, ale jak maja wżery głębokie (porównaj do grubości ścianki) to mozę puścić tak ciśneinie, a i we wżerze korozja będzie dalej go "jeść".

Ja u siebie nie mam co uszczelniać bo poprzedni właściciel poprostu wyciąg duży fragment przewodów i zaspawał TIGiem końce - idiotyzm delikatnie mówiąc.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz




#7
Diagnoza - wyraźne nieszczolności na łączeniach (na wysokości fotela kierowcy). W obu warsztatach twierdzą że nie ma co kombinować z wycinaniem kawałków, czy spawaniem migomatem bo przewody stare,i jak sie ruszy to za chwilę pójdzie w innym miejscu. Ja widziałem wycieki po kontraście UV, ale nie miałem okazji przyjrzeć się dokładnie, zresztą żadnym specem nei jestem.
w obu warsztatach mówili to samo, wiec przyjałem ich argumentacje ze szkoda roboty i pieniedzy jak by sie miało rozszczelnić w innym miejscu w krótkim czasie. Ale rozumiem że radzicie sprawdzić przewody i ewent podjąc próbe spawania.
Jeśli tak, ma ktoś jakiś sprawdzony warsztat w Trójmiescie (najlepiej GD) gdzie można to zrobić. (te 2 u których sprawdzałem nie chcą sie w to bawić)
Odpowiedz
#8
nie chcą się bawić bo to sporo roboty - lenie.
wolą podłaczyć2 przewody i kasiorę trzeba za napełnienie.

mi parownika przedniego w Alhambrze tez nikt nie chciał się podjąć wymienić a jak już się upierałem i negocjowałem to sumy rzędu 2000 zł !
Sam zrobiłem w 2 dni i używkę wsadziłem za 150 złotych.

Sporo walczyłem ze swoimi autami i ich klimatyzacjami i więc, że wielokrotnie da się szybko i tanio naprawić chory fragment. Często trzeba wymienić duży kawałek rurki ale warto zrobić to porządnie.
Można generalnie zastosować dowolną rurkę aluminiową - chłodnicza, o podobnych przekroju i rekonstruują spece rurkę, potem pod 10 atm. podpinają i pod wodę.

Tak czy inaczej stare trzeba wyjąć i pojedz z nimi do zakładu spawającego konstrukcje metalowe, jakich ślusarzy - generalnie nie serwisów samochodowych a po prostu rzemieślników co mają sprzęt i człowieka do pracy z aluminium i niech Ci on oceni ile będzie kosztowało odtworzenie rurek.
Na aucie rurek nie uszczelnisz dokładnie nie będzie dobrego dojścia aby wycinać - wstawiać zaspawasz dookoła.
Wyjąć je jest dość łatwo w 2 osoby.


Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#9
Wielkie dzieki bartixr za odpowiedź (i podpowiedź). Pojeżdzę i poszukam zakładu.
Odpowiedz
#10
naprawiłeś klimatyzację ?
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wymiana czujnika ciśnienia klimy - Sharan 2004 Bungee 7 177 23-04-2024, 11:03
Ostatni post: Stefano
  Pęknieta rurka klimy - wymiana/naprawa janek1830 57 16,024 10-06-2023, 18:53
Ostatni post: Łukasz12502
  Wymiana czujnika ciśnienia CzarekC 1 300 07-06-2023, 08:24
Ostatni post: Niemago
Lightbulb Brak klimy rich133 1 491 21-06-2022, 14:36
Ostatni post: Stefano
  Sprężarka klimy elektro 5 1,344 20-06-2021, 18:54
Ostatni post: wesol
  schemat klimy pawel31 15 19,430 12-08-2020, 18:08
Ostatni post: Syczka133
  Chłodnica klimatyzacji/skraplacz - demontaż/montaż/wymiana rafik114 7 3,441 07-07-2019, 12:14
Ostatni post: go2-jacek
  Naprawa klimy, koszt skraplacza + zawór rozprężny sarkrz 30 7,004 29-06-2019, 04:22
Ostatni post: go2-jacek
  błąd czujnika klimy 16916 vito33 13 8,645 19-06-2019, 14:17
Ostatni post: gumis252
  Sprzęgło kompresora klimatyzacji - awaria/naprawa/wymiana maselinho 35 9,281 20-03-2019, 23:38
Ostatni post: zdroyek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości