Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
0
26-07-2012, 20:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2012, 20:36 przez Koniu.)
Witam
Zakupiłem ten kabelek diagnostyczny (ELM 327), sterowniki się ładnie zainstalowały tylko że nie mogę go podłączyć do samochodu. Z tego co wyczytałem gniazdo znajduje się pod popielniczką, wyjąłem popielniczkę i widzie że jest tam to czego szukałem, ucieszony że będę mógł sobie posprawdzać to i tamto wkładam interfejs do gniazda i tu jest problem bo widać że nie chce wchodzić do końca, szybko sprawdziłem kluczem czy coś tam nie blokuje i nic. Pierwsza dioda świeci się tak ledwo(jeszcze przed podłączeniem do laptopa), oczywiście po podłączeniu za pomocą wejścia USB dioda świeci się dobrze czyli zasilanie z USB działa. Włączając program np Scantool widać że interfejs wysyła sygnał ale wyskakuje błąd o połączeniu.
Oczywiście robię wszystko według instrukcji.
Rok produkcji samochodu 21.01.2000
Proszę powiedzcie mi co mam zrobić!?
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
zazwyczaj jest tak- podlaczasz kabel pod lapka ale w zadnym wypadku do auta. Wyskakuje ze znalazlo nowe urządzenie itp i wtedy instalujesz sterowniki. Pozniej program do diagnostyki. Ustawiasz potry com w menadzerze na takie same jak w programie. Wtedy podpinasz kabel juz do auta i powinno smigac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
0
Pierwsze co zrobiłem to kabel podłączyłem do lapka bez podłączania do auta i zainstalowałem sterowniki, potem program, ustawiłem porty i poszedłem do auta z laptopem by go podłączyć. Program wykrywa kabel bez problemu. Według instrukcji jest tak:1.Podłączyc kabel do samochodu, 2.Podłączyć drugi koniec do laptopa (USB) 3.Przekręcić kluczyk na pozycję zapłon i według tego wszystko powinno być dobrze, a nie jest.
A powiedz mi jeszcze czy ten kabel musi być wpięty do końca w aucie? bo widać że nie da się go dalej wcisnąć, ale przy próbie wyjęcia "stawia opór" czyli niby że jest podpięty...
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak. ta wtyczka obd2 tak jakos nie do konca wchodzi. Wazne by stykalo wszystko a wlasciwie tylko te trzy piny. Wykozystywana jest masa, plus i linia diagnostyczna. Nie wiem jak ci pomóc bo moze cos jest nie tak z kablem albo moze ktos zrobil jakies zabezpieczenie na linie diagnostyczna w aucie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
0
Jeszcze jedno, robić tak jak jest opisane w instrukcji 1.podłączyć do auta 2.pod USB 3.przekręcić na zapłon? Czy jest może jakaś inna procedura by to zaskoczyło?
Liczba postów: 265
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
1
Dokładnie tak jak opisałeś, nie inaczej.
Piszę poprawnie po Polsku.
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
jak juz zainstalowane wszystko na lapku to nie powinno miec to znaczenia. Wazne jest przy instalowaniu by nie podpinac do auta. Zainstalowac na lapku, ustawic porty- najlepiej trzeci ale oba musza byc te same. Wtedy pod auto i musi banglać.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
dlaczego na 3 porcie?
Jakie to ma znaczenie?
Ja zazwyczaj mam na 2 albo na drugim lapku na 4 porcie i jest git
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
statystycznie port 3 jest zazwyczja wolny. Czasami wkladane blutacze w asb zajmuja port 1 i 2 ale czasami jadą powyzej dziesiatego. Nie ma to znaczenia ale w programe typu vag czy innych zazwyczja masz do wyboru 4 porty wiec sobienie ustawisz powiedzmy 5 czy 6 portu com.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.