Ocena wątku:
  • 5 głosów - średnia: 3.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mechanizm wycieraczek (do 00)
#1
Witam Szanownych Forumowiczów i Fanów naszych [...] Smile

Kupując 'Alę' w komisie zauważyłem bardzo ciężką pracę wycieraczek. Sprzedawca dorzucił mi gratis nowy mechanizm wycieraczek.
Podczas wypadu na wakacje stary (oryginalny) mechanizm odmówił posłuszeństwa, więc wczoraj zabrałem się za wymianę. Schody zaczęły się przy ustawianiu wycieraczek: Jeżeli w pozycji spoczynkowej leżą równolegle do siebie i poziomo, podczas pracy haczą o siebie, a gdy ustawić je w taki sposób, że pracują bezkolizyjnie, to pomijając że wygląda to beznadziejnie w stanie spoczynkowym, prawa albo wchodzi na plastik na podszybiu, albo obie walą o boczne ranty szyby.
Czy ten, raczej nieoryginalny, mechanizm może się różnić od oryginalnego boshowskiego? Lewa strona wydaje się pracować OK, a wszystko wyglada na to, ze prawa wycieraczka ma zbyt wielki zakres ruchu. Co można z tym zrobić?
Odpowiedz




#2
Witaj!
A nie prościej byłoby uzdrowic stary mechanizm?
Nie jest to nic mocno skomplikowanego, a awaria to pewnie zatarte trzpienie w tulejkach.Najgorsza rzecz to ich wybicie potem to już czysta przyjemność(oczywiście jak lubisz majsterkować).
Odpowiedz
#3
Toteż nie wyrzucałem starej przekładni, właśnie z myślą o takiej opcji. Obawiam się tylko, że tulejki będą wyrobione i niewiele będzie dało się z tym zrobić. Ale cóż, spróbowac warto.
Odpowiedz
#4
To jest jeszcze opcja przełożyć same trzpienie ze starej i wtedy powinno być dobrze.Ale myślę ,że tuleje da się zrobić tzn wyczyścić i posmarować.
Na forum niemieckim SGA widziałem ,że montuja kalamitki do smarowania tulei i to pewnie rozwiązuje problem zacierających się wycieraczek.

Pozdrawiam Sławek
Odpowiedz
#5
Przesmarowanie mechanizmow wycieraczek to standard. Zawsze po zakupie auta to wykonuje. Nie wiem czy mechanizm zamienny ( o ile taki wystepuje do SGA) sie rozni od tego ori. Kalamitki nie sa potrzebne bo wystarczy pozadnie wyczyscic mechanizm, dac nowe oringi oraz smaru naladowac. To ze sie zacieraja te mechanizmy to wina tego ze w fabryce sa zaledwie lizniete odrobina smaru czy nawet tylko oleju.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
Ja też miałem problem z wycieraczkami z przodu. okazało się że to sam silniczek. w trakcie wymiany silniczka przesmarowałem tez sam mechanizm i teraz pracuje aż miło.
Piszę poprawnie po Polsku.

Odpowiedz




#7
Dziś po południu zdemontowałem nowy mechanizm i co się okazało: Rozstaw trzpieni na oko był prawie 2 cm większy niż ten oryginalny. Nie miałem miarki pod ręką, ale ramię zwrotnicy (takie L) też mogło się nieco różnić, stąd pewnie ten rozmach...
Tuleje starego mechanizmu zapuściłem olejem, może coś to da. Podobnie przeguby kulowe. Boję się troszkę rozbierać trzpienie, gdyż pierścienie zaciskowe przy wieloklinach wyglądają na jednorazowe (dać zamiennie zwykłe segery?), a nie chciałbym inwestowac w kolejny mechanizm, nie wiadomo w jakim stanie. Mimo że tuleje mają niewielkie luzy, to najciężej porusza się podwójny przegub od ramienia silniczka.
Po przełożeniu silniczka i odpaleniu mechanizmu na sucho, maszyna ani drgnie. wypiąłem więc silnik i okazało się, że on sam chodzi na tyle ciężko, że ma problemy z rozruchem. Po dopięciu wspomagania w postaci klucza płaskiego, po paru obrotach kluczem nieco ruszył.
I teraz jak się zabrać za silniczek, żeby go zregenerować? Przekładnia ślimakowa wydaje się w porządku, smar bielutki...
Odpowiedz
#8
Silniczek pada (jak u mnie) uzwojenia.
Taniej będzie kupić używany sprawny oryginał
Piszę poprawnie po Polsku.

Odpowiedz
#9
Kolejne podejście do maszynerii: Okazało się, że te "jednorazowe" pierścienie zaciskowe bardzo łatwo się ściąga i nie są takie delikatne. Swoją ocenę kładę na karb że robiło sie już ciemno i byłem juz zmęczony - myślenie też chciało już odpocząć Smile, a same trzpienie były zawalone brudem.
Świeżymi siłami zaatakowałem przekładnię następnego dnia i rozebrałem ją w 4 minuty, łącznie z przegubami. Wyczyściłem, zapuściłem świeżym smarem, złożyłem i przystąpiłem do testów na sucho. Niezadowolony z efektów, wypiąłem złączkę silnika i spiąłem na krótko do bateryjki. Silnik śmiga aż miło.
Założyłem mechanizm do autka na gotowo łacznie z ramionami wycieraczek i powtórzyłem test. Dodam, że test wykonałem na suchych, nagrzanych i lekko spryskanych szybach. Podłączyłem moduł i maszyna pracowała nieco słabiej, nawet na szybkim biegu. Czyżby padała elektronika?
Odpowiedz
#10
Niestety to jest ból że silniczek jest super ale elektronika pada i jest bida. Ja miałem to samo najpierw wycieraczki chodziły wolniej, później jak same chciały i na końcu odmówiły posłuszeństwa. Wymieniłem silnik z elektroniką i śmiga aż miło, na szrocie kupiłem za 100zł.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mechanizm podnoszenia szyby jurekgabryelski4@wp.pl 14 6,452 27-08-2017, 13:26
Ostatni post: mamwi
  mechanizm wycieraczek marcorp1 2 1,588 06-01-2016, 20:04
Ostatni post: marcorp1
  Jaki mechanizm wycieraczek do sharana 2000 rok mk2 marmaj133 6 4,625 11-05-2015, 20:25
Ostatni post: marmaj133
  mechanizm wycieraczek - przod, alhambra mk2 adrians8 9 5,169 03-03-2015, 21:14
Ostatni post: Gizio1625
  Ramiona wycieraczek - jakim narzędziem ściiągnąć bobas61 15 6,302 18-01-2015, 23:32
Ostatni post: bobas61
  ramie wycieraczek majronn 2 1,957 02-09-2014, 06:18
Ostatni post: wesol
  Sterownik wycieraczek ??? krzysiek271 1 1,632 26-03-2014, 12:21
Ostatni post: krzysiek271
  Zmiana wycieraczek z bananów na płaskie sision 14 7,689 17-03-2014, 14:33
Ostatni post: Scrappy
  Dziwne zachowanie wycieraczek Scrappy 2 1,872 29-01-2014, 01:38
Ostatni post: maly_dawidek
  mechanizm wycieraczek przód gretex 5 4,031 13-08-2013, 22:10
Ostatni post: Mike19TDI

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości