Liczba postów: 64
Liczba wątków: 8
Dołączył: Nov 2010
Reputacja:
0
Klimę nabijałem 2 lata temu,po wymianie zaworu rozprężnego i naprawy rurki.Szczelnośc była sprawdzana azotem na 20 atmosfer i wynik po 30 min,ok.Wszystko było w porządku aż do dziwnego syczenia od strony schowka.Co prawda chłodziło wtedy ale troszkę słabiej, teraz już wogule nie chłodzi.Taki dziwny syk tylko trochę mniejszy jest też z tylniego parownika.Klima dwusterfowa , brak migania klimatronika,wiatraki jak i sprężarka się załącza.Przewody przed zaworem rozprężnym jeden gorący , drugi chłodny.Obejrzałem wszystkie przewody ,chłodnicę ,zawory i nie widać żadnego śladu wycieku, zostaje tylko parownik pod deską , ale trudno się tam dostać.Co jeszcze mógłbym sprawdzić przed wyjazdem do warsztatu?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
szczelnosc sprawdza sie w okularach z lampa na UV bo inaczej nic nie zobaczysz. Po co zawor rozprezny wymieniany byl i na jakiej marki zostal wymieniony?? Chlodzic moze slabo jak bedzie malo czynnika z tym ze po 2 latach to raczej nie powinno sobie samoczynnie ujsc.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 64
Liczba wątków: 8
Dołączył: Nov 2010
Reputacja:
0
Zawór zmieniany był dlatego że poprzedni warsztat za mocno dokręcił śruby i naderwał się gwint.Zawór znajduje się na lewym błotniku(ten od drugiego parownika -klima dwustrefowa), sam zmieniałem i sam kupiłem używkę.Teraz patrzyłem do tego zaworu i wszystko niby ok, nie widać śladu zieleni tak jak poprzednio.No ale może tak jak mówisz,trzeba załorzyć okulary,czyli czynnika nie powinno się dobijać jak jest wszystko szczelne?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
sprawdza sie jaka jest ilosc czynnika. Nie dobija sie jak sie nie wie ile go tam jest. Nie moze byc go za duzo jak i za mało. Wbrew opiniom lajków ze wiecej czynnika to zimniej w srodku mija sie to jednak z prawdą. Sprawdzic na poczatek ile jest czynnika w ukladzie. Jesli nie bedzie duzo mniej jak zaklada producent( nie wiem ile masz czy 1050g czy 1400g- bywalo roznie przy dwustrefowej). Syczenie takie jest slyszalne w sumie w aucie jak pracuje klima a takze jak wylaczysz silnik to jeszcze sie gaz rozpreza na parowniku i takie dzwieki wydaje. Z racji z emasz dwa parowniki i zawory rozprezne to w dwoch miejscach moze tak byc.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.