Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 1.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan się grzeje.
#1
Witam. Jestem posiadaczem Sharana 1.9 tdi 110km z 98 r. Od jakiegoś czasu po przekroczeniu 100km/h silnik się grzeje. Do 100km/h jest normalnie, wskazówka temperatury dochodzi tak do połowy lecz gdy się go lekko przyciśnie to temperatura zaczyna rosnąć i żeby spadło należy zwolnić tak poniżej setki. Auto oddałem do mechanika, wymienił termostat i jakiś czujnik czy włącznik przy chłodnicy bo komputer mu wykazał że to nie on włącza wentylatory tylko klima. Następnie wymieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego bo w starym uszczelka była wykończona. Dodam jeszcze iż odkąd zaczął się grzać ubywa płyn chłodniczy. Stan oleju się nie zwiększa także raczej nie jest to uszczelka pod głowicą. Proszę o pomoc bo monotonna jazda 100km/h zaczyna robić się nudna Wink
Odpowiedz




#2
Ilez razy mozna pisac z enie zawsze jak pad aUPG to musz asie łaczyć wszyskie tryz osrodki- woda, olej i spaliny. Pomyśl chwile czy jak puszcz auszczleka pod glowica to czy moze sie tak trafic ze pusi kanal wodny z komora spalania?? Uszczleka pod glowica moz epasc na kilka sposobow, objawow moze byc kilka takze. Ojciec mial tak ze rano bylo git a jak sie nagrzal to dopiero byly cyrki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Mój elegancko pali, czy zimny czy ciepły. Silnik pracuje równo i przyspiesza normalnie tylko że jak mu się da więcej gazu to wtedy zaczyna rosnąć temp i jeszcze wydaje mi się że jest spore ciśnienie w układzie chłodzenia bo gdy odkręcę ten korek od wlewu to zbiornik jest pusty i płyn jak burza wystrzela z przewodu. A i jeszcze jedno. Znajomy mówił że komputer powinien wykazać czy walnięta jest uszczelka pod głowica. Czy to prawda?
Odpowiedz
#4
tak to uszczelka pod głowicą lub w gorszych wariantach peknięta głowica.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#5
potwierdzam- uszczelka.

Choć...kiedyś w Passacie benzynie miałem podobny objaw i okazała sie to pompa wody.
Odpowiedz
#6
Nie chcę kolegi martwić ale miałem identyczną sytuacje w innym samochodzie, okazała się uszczelka pod głowicą + popękana głowica ale głowica popękała najprawdopodobniej od tego że długo tak jeździłem ... Lepiej jak najszybciej ściągać głowice, wymienic uszczelke + planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelnosci ;|
Odpowiedz




#7

jak głowica jest równa to nie ma po co jej psuć i planować.. a czy nie ma mikro pęknięć to tylko rentgen -bo pod lupą to gówno zobaczysz.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#8
Witam.
Miałem podobny przypadek - Galaxy szybko się rozgrzewał do temperatury optymalnej (strzałka stała idealnie pionowo), przy jeździe na krótkich dystansach (do 100 km) i z przepisowymi prędkościami nic się nie działo - co najwyżej było nieco mokro w okolicach zbiorniczka wyrównawczego.
Ale po zrobieniu trasy 3000 km wyszło - silnik się grzał i wyrzucało płyn przez zbiorniczek wyrównanwczy.
Zrobiłem (a raczej mechanicy zrobili):
- sprawdzenie pompy wody - dobra,
- sprawdzenie i przedmuchanie chłodnicy - dobra,
- wymiana całego zbiorniczka wyrównawczego (na szrocie kosztował mnie komplet taniej, niż sam korek w sklepie),
- sprawdzenie termostatu - dobry.
No i jak zrobiłem uszczelkę pod głowicą - wszystko wróciło do normy i Galaksior śmiga pięknie.
Podsumowanie tego wykładu: USZCZELKA POD GLOWICĄ.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#9
Mieliście racje, to była uszczelka pod głowicą. Mechanik rozebrał głowicę dał to planowania, wymienił przy okazji parę pierduł i problem znikł Wink Dziękuje za pomoc.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Grzeje tylko na Hi, temp 90st. łapie po ok 8km, kontrolka płynu.. m-blue 6 877 19-12-2022, 00:38
Ostatni post: Stefano
  Słabo grzeje spuki1 18 9,003 24-01-2014, 10:59
Ostatni post: dmusek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości