Ocena wątku:
  • 11 głosów - średnia: 1.55
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
brak mocy,dymi na biało,stuka!
#1
Witam,nabyłem alhambre AUY 115KM,brak mocy(auto ledwo jedzie),dymi na biało do tego na wolnych obrotach,przy dodawaniu gazu-przerywa.Przy ściągnietym filtrze powietrza słychać gluchy stukot,gdy go przytkam ręką jest cicho.W dodatku dośc mocno dymi na biało!!Turbine sprawdzałem,kręci sie ,nie przycina sie i nie leje olejem,jest sucha.Sprawdzany na kompie w serwisie-nic nie wykazało.Nie wyświetla błędu!Co to może być?!Mechanicy mówią różnie,hydroelementy,pompowtryski,tłok lub zawór wypalony.???
Odpowiedz




#2
jesteś pewny, że to ie turbo się rozleciało ?
jakie ma luzy wzdłużne i poprzeczne ?

zdejmij rurę za turbo, zobacz ile tam jest oleju.
dymi spalonym olejem (zapach charakterystyczny, kolor bardziej w niebieskawy) czy niedopalona ropą (ostry zapach charakterystyczny, biała chmura) ?

i badać silnik, logi robić , sprawdzać, na ile rozumiem , że sam nie ogarniasz to poszukaj gdzie są spece co rozumieją VAG i tam podstaw auto.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#3
Turbina ok,słychać ją,luz delikatny na boki.Od wczoraj mam to auto,nie jezdziłem nim wcześniej,tyle co do warsztatu,przywieziony lawetą.Dymi raczej na biało,nie sprawdzałem zapachu. Sprawdze jutro płyn i zbiorniczek,bo troche na tym forum w tym temacie czytałem. Ale co z tą mocą,że nie chce jechać? Wcześniej jezdziłem MK1,robiłem turbine,wymieniałem n75,a jak padła mi uszczelka,to gotował się ale takiego przypadku nie miałem i nie wiem co robić.
Odpowiedz
#4
Równie dobrze może być coś nie tak ze szklankami (hydraulicznymi popychaczami). Wiem coś na ten temat, bo przerabiałem to w VW Passacie. Auto zaczęło dymić i tracić moc. Okazało się, że poszły popychacze przy okazji uszkadzając dwa zawory i gniazdo w którym chodzi popychacz. Nie obyło się bez małego remontu.
Odpowiedz
#5
Czyli WAG-iem nie da sie tego wykryć? Za granica sprawdzali na kompie i nic nie wykryli, usterka siedzi w samym silniku.
Spróbuje może własnie od ściągnięcia wałka rozrządu i sprawdzeniu popychaczy,jakie (nie)powinny być,na co zwrócic uwagę?
Odpowiedz
#6
A ja bym sprawdził rozrząd, ja tak miałem kopcił i nie jeździł, a do tego strasznie hałasował. Bardzo możliwe że przeskoczył pasek i w tym jest problem.
Odpowiedz




#7
własnie tez podejrzewałem, bo w maju byl wymieniany ale zrobił 40tys wg przebiegu,mógłby przeszkoczyć? pasek jest dobrze napiety.
Odpowiedz
#8
BlushHej a ja mialem tak dokladnie wrecz identycznie objawy a i wymienilem rozrzad 35tys km temu i niestetyConfused skonczyla sie Turbina UndecidedUndecidedUndecided Teraz zregenerowana i autko smiga do tego zaslepiony Egr i jest malinaSmileSmileSmile Kaskader
Odpowiedz
#9

Dymienie bierze się ze spalanego oleju (zazwyczaj sprężarka puszcza) lub jest to para wodna (woda na tłoki).
Sprawdź te dwa tropy.
Ewentualnie kompletnie leją pompowtryskiwacze (albo leją i puszczają olej przez uszczelnienia) i jest to ta chmura.

Opierając się nad informacjami jakie dotąd napisałeś - ten gruchot jest zastanawiający (jeśli to faktycznie coś z silnika a nie kawałek niedokręconej osłony)
jełśi iśc tym tropem, może coś wpadło do turbiny i łopatki hałasują.. może urwał się zawór lub pękł pierścień. Ale to aż strach odpalać motor, bo szkody mogą być jeszcze większe.
To co ja sprawdziłbym to:
- turbo po obu stronach (mozesz też kolanko zdjąć przy intercoolerze i zobaczyć ile tam jest oleju)
- ustawienie rozrządu - znaki + pasek
- bez odpalania zrobić 2 x 360 wałem i spróbować jakieś nieprawidłowość wyłapać.
- jeśłi dalej nic nie wiadomo to zrzucić pasek i pokręcić wałek rozrządu, powinien dać się obracać bez blokowania
podobnie pokręcić wałek (kluczem) i zobaczyć czy nie ma czegoś podejrzanego.

sprawdzaj, działaj, i pisz.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#10
Rozrzad w PD sprawdzic to pyszcz. W gornym kole zebatym masz takie blaszki od strony glowicy maja sie pokryc wyciecia w tej blaszce ze strzalka na obudowie plastikowej lub jeszcze prosciej wlkadasz gwozdzia 6 mm w otowr w tym kole gornym i ma trafic na otwor w glowicy. NA dole na wale korbowym musisz sciagnac kolo pasowe( wiec i pasek wielorowkowy- 5 minut roboty). Sciagniecie kola moze byc nieco oporne zalezy od srób jak dokrecone- sa na imbusa 6 mm 4 szt. Odkrecasz i lekko pukasz w to kolo. ODchodzi i masz widoczne kolo zebate na wale z paskiem rozrzadu. NA kole masz tez znak ale nad kolem wsadza sie blokade ktora musi paskowac jesli gore zblokowaleś tym gwozdziem. Jesli nie pasuje to rozrzad zle ustawiony. Odrazu mowie z epasek sam nie przeskoczy- nie ma takiej opcji.

Wczoraj to robilem w swoim bo wymieniam uszczleke pod glowica wiec rozrzad to mala czesc tej dlubaniny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  SHARAN 1.9 AUY BRAK NAPIĘCIA NA WTYCZCE CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU pyton2009.95 0 342 04-06-2023, 15:04
Ostatni post: pyton2009.95
  1.9 tdi AFN brak mocy, logi edhar 5 1,734 21-03-2021, 13:54
Ostatni post: Bogos
  AUY - Brak przyspieszenia auto-muł Asz1986 2 1,505 11-05-2020, 02:21
Ostatni post: wesol
  TDI - brak mocy fidamek 121 102,783 30-04-2019, 22:28
Ostatni post: Thepantis
  Brak dogrzewacza/wymonotowanie, zawór obiegu płynu/zmiana obiegu jolantcha61 62 34,421 28-11-2018, 21:53
Ostatni post: wesz82
Sad 1.9 TDI 115KM - brak mocy przy niższych obrotach auto24auto 34 18,635 08-11-2018, 15:18
Ostatni post: rysiekr
  1,9 TDI - 101KM szarpie na luzie, w trakcie jazdy i brak mocy marecki_name 9 3,703 17-05-2018, 10:07
Ostatni post: marecki_name
  Brak mocy po wymianie rozrządu alilee 50 39,024 21-10-2017, 11:06
Ostatni post: mamwi
  Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi danygo 9 7,903 22-04-2017, 21:15
Ostatni post: krokodyl901
  1.9 TDI - Dymi na zimnym i czuć rope Camillo 8 6,599 23-03-2017, 00:08
Ostatni post: dmusek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości