26-12-2012, 22:51
kurcze nie pamiętam jak to wyglądało... sprzedawała jakaś firma w sieci i dawali gwarancję
Przeróbka na 4motion.
|
26-12-2012, 22:51
kurcze nie pamiętam jak to wyglądało... sprzedawała jakaś firma w sieci i dawali gwarancję
26-12-2012, 23:24
a nie bo mslelme ze piszesz o ukladzie mastersa. Chyba prosciej by bylo zaadoptowac uklad od starszych vagów mam tu na mysli syncro ktore to nie jest podpiete pod elektronike i tak sterowane jak haldex. O tym co piszesz to nie slyszalem i ni ewiem czy ktos cos takiego robi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
25-11-2019, 08:56
Witam.
Wesol napisał: "jak wezmiesz do haldexu zapodasz na stale napiecie to bedzie to sprzeglo spiete i masz naped 50%/50%" Zaciekawila mnie ta opcja, bo pozwala czasem wygrzebać się z błota czy sniegu. Normalnie napęd na tylną oś włącza się dopiero gdy przednie koła złapią uślizg. Jak mam zepnie 4;koła na stałe to mogę delikatnie ruszyć bez grzebania kołami bo wtedy jest już za późno i samochód się zapada. Jeżeli ktoś zna temat i wie jak to zrobić to proszę o pomoc. Zakladam, że można zamontować dodatkowy włącznik na desce rozdzielczej i spinać napęd na stałe 50/50% tylko w takich kryzysowych sytuacjach.
25-11-2019, 17:52
Nie nie ma takiej opcji by to przerobić na taki pstryczek a po wyłączeniu będzie normalnie. Albo wywalasz całe sterowanie seryjne i samemu coś wymyślasz by sterować pompą haldexa. Niestety to nie jest napęd jak aucie terenowym. To namiastka 4x4. To jest tak przewidziane że ten tył się zapina może jeden może dwa procent w całej historii jazdy a już napewno nie przy dużych prędkościach. Na tyle są delikatne przeguby oraz sam wał też jest skromny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
26-11-2019, 00:11
Dzięki za odpowiedź.
Wiem że z tego napędu nie da się zrobić rasowej terenówki Zależało mi tylko na spięciu całego układu i delikatnym ruszaniu na 4 kołach bez mielenia ziemi. Przy normalnej zasadzie dzialania tego napędu to nie jest możliwe. Wyczytałem wczoraj na tym forum że sterownik w holdexie wysterowuje zaworem. (Im bardziej przymknięty tym większa siła przekazywana na tylnie koła) Więc zastanawiałem się nad podaniem zewnętrznego napięcia na zawór aby go całkowicie zamknąć omijając sterownik, lub 2 opcja aby oszukać sterownik że przednie koła obracają się z większą prędkością niż tylnie, a wtedy sterownik sam już przekaże napęd na tylne koła. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Wymiana dwumasy sharan 4motion | Bogos | 49 | 13,065 |
12-03-2023, 00:18 Ostatni post: PabloLG |
|
Fotele przednie - przeróbka na kapitańskie (obracane) | dyzioNR1 | 28 | 9,500 |
17-01-2020, 19:24 Ostatni post: dizllo |
|
Przegub wewnetrzny/półoś 2.8 4motion | Goffyy | 15 | 3,561 |
26-08-2019, 20:33 Ostatni post: wesol |
|
Półosie sharan 4Motion | Strazak93 | 1 | 1,383 |
07-03-2019, 14:27 Ostatni post: arekkrosno |
|
Sharan 4Motion przełozenie skrzyni biegów | Grześ K. | 12 | 4,565 |
13-09-2018, 09:26 Ostatni post: wesol |
|
Przegub wału 4motion | bloch | 0 | 636 |
31-03-2018, 16:43 Ostatni post: bloch |
|
Łożysko piasty tylnej z 4motion | skimir | 2 | 1,634 |
17-09-2016, 19:57 Ostatni post: skimir |
|
Wał 4Motion | bloch | 1 | 1,090 |
18-02-2016, 18:11 Ostatni post: wesol |
|
4motion - szybkość działania | skimir | 8 | 4,382 |
09-06-2013, 21:57 Ostatni post: wesol |
|
Przeróbka lamp | piwek86 | 10 | 8,797 |
15-10-2012, 07:35 Ostatni post: fredric |