Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 2.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przeróbka na 4motion.
#11
kurcze nie pamiętam jak to wyglądało... sprzedawała jakaś firma w sieci i dawali gwarancję
Odpowiedz




#12
a nie bo mslelme ze piszesz o ukladzie mastersa. Chyba prosciej by bylo zaadoptowac uklad od starszych vagów mam tu na mysli syncro ktore to nie jest podpiete pod elektronike i tak sterowane jak haldex. O tym co piszesz to nie slyszalem i ni ewiem czy ktos cos takiego robi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#13
Witam.

Wesol napisał:
"jak wezmiesz do haldexu zapodasz na stale napiecie to bedzie to sprzeglo spiete i masz naped 50%/50%"

Zaciekawila mnie ta opcja, bo pozwala czasem wygrzebać się z błota czy sniegu. Normalnie napęd na tylną oś włącza się dopiero gdy przednie koła złapią uślizg. Jak mam zepnie 4;koła na stałe to mogę delikatnie ruszyć bez grzebania kołami bo wtedy jest już za późno i samochód się zapada.

Jeżeli ktoś zna temat i wie jak to zrobić to proszę o pomoc.
Zakladam, że można zamontować dodatkowy włącznik na desce rozdzielczej i spinać napęd na stałe 50/50% tylko w takich kryzysowych sytuacjach.
Odpowiedz
#14
Nie nie ma takiej opcji by to przerobić na taki pstryczek a po wyłączeniu będzie normalnie. Albo wywalasz całe sterowanie seryjne i samemu coś wymyślasz by sterować pompą haldexa. Niestety to nie jest napęd jak aucie terenowym. To namiastka 4x4. To jest tak przewidziane że ten tył się zapina może jeden może dwa procent w całej historii jazdy a już napewno nie przy dużych prędkościach. Na tyle są delikatne przeguby oraz sam wał też jest skromny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#15
Dzięki za odpowiedź.

Wiem że z tego napędu nie da się zrobić rasowej terenówki Smile
Zależało mi tylko na spięciu całego układu i delikatnym ruszaniu na 4 kołach bez mielenia ziemi.
Przy normalnej zasadzie dzialania tego napędu to nie jest możliwe.
Wyczytałem wczoraj na tym forum że sterownik w holdexie wysterowuje zaworem. (Im bardziej przymknięty tym większa siła przekazywana na tylnie koła)
Więc zastanawiałem się nad podaniem zewnętrznego napięcia na zawór aby go całkowicie zamknąć omijając sterownik,
lub 2 opcja aby oszukać sterownik że przednie koła obracają się z większą prędkością niż tylnie, a wtedy sterownik sam już przekaże napęd na tylne koła.

Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wymiana dwumasy sharan 4motion Bogos 49 13,058 12-03-2023, 00:18
Ostatni post: PabloLG
  Fotele przednie - przeróbka na kapitańskie (obracane) dyzioNR1 28 9,495 17-01-2020, 19:24
Ostatni post: dizllo
  Przegub wewnetrzny/półoś 2.8 4motion Goffyy 15 3,558 26-08-2019, 20:33
Ostatni post: wesol
Question Półosie sharan 4Motion Strazak93 1 1,383 07-03-2019, 14:27
Ostatni post: arekkrosno
  Sharan 4Motion przełozenie skrzyni biegów Grześ K. 12 4,565 13-09-2018, 09:26
Ostatni post: wesol
  Przegub wału 4motion bloch 0 636 31-03-2018, 16:43
Ostatni post: bloch
  Łożysko piasty tylnej z 4motion skimir 2 1,634 17-09-2016, 19:57
Ostatni post: skimir
  Wał 4Motion bloch 1 1,090 18-02-2016, 18:11
Ostatni post: wesol
  4motion - szybkość działania skimir 8 4,379 09-06-2013, 21:57
Ostatni post: wesol
  Przeróbka lamp piwek86 10 8,797 15-10-2012, 07:35
Ostatni post: fredric

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości