Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
kasowanie bledy nie naprawi serwomotory. Nakierunkuje cie tylko ze rozbierasz pulpit i zabierasz sie tylko za ten silniczek i go naprawiasz badz wymieniasz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 129
Liczba wątków: 26
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
0
Wszystko działa już jak należy,auto potrzebowało płukania nagrzewnicy.
Liczba postów: 123
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
1
01-03-2018, 18:45
cześć , pacjent sharan 2001 r 1.9 tdi auy klima automat , pojawił się problem braku ciepłego powietrza w nawiewach , po odpaleniu silnik się szybciej nagrzewa niż przed pojawieniem się problemu , szybko łapie 90 stopni ale nie daję na nagrzewnice , węże do nagrzewnicy zimne ale od termostatu ciepłe tak samo ciepłe przy pompce obiegu , pod kompem nie pokazało żeby był problem z pompką , wczoraj w nocy wyrzucił płyn ze zbiorniczka ale rano pokazywało stan , dzisiaj jak pojeździłem to stan się podniósł i jest prawie cały zbiorniczek , czy to możliwe żeby tak się nagrzewnica zapchała że nic do niej nie idzie czy może z racji tego że jest najwyżej mogła się zapowietrzyć ? jak najlepiej pomóc w odpowietrzaniu , tragedia teraz jest bo -16 a po nocce do domu bez ogrzewania to masakra
Liczba postów: 843
Liczba wątków: 22
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
5
Według mnie to sam sobie odpowiedziałeś: zapchana nagrzewnica. Układ powinien sam się odpowietrzyć.
Spytam jaki masz płyn w chłodnicy i kiedy był wymieniany?
Liczba postów: 123
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
1
płyn w zeszłym roku był wymieniany , różowy zalany , hmm czyli zostało tylko rozbieranie i wymiana niestety , eh a pogoda niestety nie sprzyja a jakby pompka obiegu się spaliła to pokazałoby pod kompem ?
Liczba postów: 864
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
27
01-03-2018, 21:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2018, 21:36 przez Stefano.)
(01-03-2018, 18:45)Dołas napisał(a): cześć , pacjent sharan 2001 r 1.9 tdi auy klima automat , pojawił się problem braku ciepłego powietrza w nawiewach , po odpaleniu silnik się szybciej nagrzewa niż przed pojawieniem się problemu , szybko łapie 90 stopni ale nie daję na nagrzewnice , węże do nagrzewnicy zimne ale od termostatu ciepłe tak samo ciepłe przy pompce obiegu , pod kompem nie pokazało żeby był problem z pompką , wczoraj w nocy wyrzucił płyn ze zbiorniczka ale rano pokazywało stan , dzisiaj jak pojeździłem to stan się podniósł i jest prawie cały zbiorniczek , czy to możliwe żeby tak się nagrzewnica zapchała że nic do niej nie idzie czy może z racji tego że jest najwyżej mogła się zapowietrzyć ? jak najlepiej pomóc w odpowietrzaniu , tragedia teraz jest bo -16 a po nocce do domu bez ogrzewania to masakra Myslę, że masz problem z silnikiem, z uszczelką pod głowicą, pompuje ci w układ chłodzenia - grzania spaliny i podnosi ciśnienie, wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrónawczego.
Czy tym małym cienkim czarnym wężykiem przelewa się płyn w zbioniczku? Może masz go zatkany, bo jest w nim mały zaworek i często lubu się przytkać. Piec ci pewnie też nie grzeje, bo masz w nim powietrze zamiast płynu i to samo w wężach do tylnej nagrzenicy.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Liczba postów: 123
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
1
Stefano a gdzie dokładnie jest ten zaworek? Jeszcze rozmawiałem z paroma osobami mówią , że może też być pompa wody rozwalona oczywiście temat uszczelki też padł w rozmowie . Może jutro uda się zrzucić termostat jak się dostane i zobaczę czy się pompa obraca chociaż będę miał pewność . Płynu w oleju nie ma , jak odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego na odpalonym to nie szło powietrze więc może to nie uszczelka , oby
Liczba postów: 864
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
27
03-03-2018, 00:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2018, 00:32 przez Stefano.)
Zaworek-kryza jest na cienkim czarnym wężyku co idzie z boku zbiorniczka, jest on tak około 10-15 cm od niego, koło zapinki mocującej go do plastikowej obudowy akumulatora. Musisz pościskać ten wężyk i go namacasz. Jak podniesiesz obroty silnika to z tego wężyka w zbiorniczku powinno ci pompować płyn. Na wonych obrotach też się przelewa, ale minimalnie. Jesli ten zaworek jest zapchany, to nie odpowietrzysz układu chłodzenia.
Nie wypychaj tego zaworka z węzyka, musi tam być, jest to taki plastikowy koralik w dziurką w srodku srednicy około 2 mm. Udrożnij otworek , przedmuchaj wężyk i oby było juz dobrze.
Możliwe, ze pompka ta ma pasku jest do bani, lubi sie odkleić palstikowy wirnik i nie goni wtedy płynu. Przez otwór po termostacie zobaczysz wirnik pompy, to go rusz śrubokrętem czy nie lata na ośce.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Nie chcę być złym prorokiem, ale mi to pachnie uszczelką
Zobacz, czy po jeździe węże do chłodnicy masz twarde - wzrost ciśnienia daje taki efekt. Wąż powinien dać się ręką zgnieść. Jeżeli nie, to zaboli...
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 123
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
1
ok sprawdzę najpierw przepływ w wężyku , póki co płyn się cofnął do zbiorniczka i nie schodzi także jest na pewno zapowietrzony ale wczoraj zauważyłem wychodzące pęcherzyki powietrza w zbiorniczku na odpalonym silniku także tego węże ostatnio patrzyłem to twarde były niestety to powoli wszystko zmierza do uszczelki
|