Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Witajcie,
jak już się tu chwaliłem...
rozglądam się za autem... trafiają się co jakiś czas 4motion, generalnie jak dla mnie to zbędny gadzet do jeżdzenia po mieście, dodatkowy kłopot jak coś padnie... Teraz pytanie, czy to jest problematyczne, psuje się często, czy raczej jak wszystko - róznie bywa? Jak z częściami zamiennymi, kosmiczne kwoty za to co się psuje?
Pytam bo obijał mi się temat przy autach typu 4x4 , chyba rover, w których pad napędu jest standardem, a koszty takie że zostaje zespawać na stałe
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
szkoda opisywac kolego wszystko od nowa. Jest temat o przeróbce na 4 mot i tam opisywane bylo co i jak. nie jest to naped jakis psujacy sie bo tam w zasadzi enie ma sie co psuć ale tez nie jest to naped staly na 4 kola. Dolacza sie jedynie gdy nastepuje uslizg kół. Czyli caly czss jezdzisz jak przednionapedowcem a tylko gdy mielisz kolami to tyl zostaje zalaczony.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Dzięki, zasadę znam, szukałem na forum, znalazłem tylko kilka wątków ad jakiejś tam awarii pompy itp.
Chodziło mi tylko o ew ocenę awaryjności, wnioskuję, że jak będzie auto z 4motion, to tylko się cieszyć
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Przy 4 mot nie ma zadne pompki trombki. Jest tylko jedna rzecz łączaca naped przedni z tylnym a mianowicie sprzeglo zwane haldexem. Tym sprzeglem steruje elektronika i na tym koniec. No chyba z ejeszcze mowa o dyfrze ale to raczej mozna sobie pominąć.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
a w zyciu. 4 mot nie jest spiety do żadnej tam predkosci. tak samo dziala i przy 10km/h i przy 100km/h.
Syncro to tez naped ale absolutnie nie ma nad tym kontroli elektronicznej. czysto mechaniczny uklad.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
a nie jest tak, że syncro było w starszych wersjach a 4mot jest w nowszych? Tak przynajmniej doczytałem.
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 272
Liczba wątków: 2
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
1
Jedyne co dojdzie ci w kosztach to wymiany oleju(olej, filtr i uszczelka) w haldexie a to koszt poniżej 300zł w ASO.
był Sharan 2.8 lpg 4x4 2001
jest rrrumsterrr
do pracy jumper
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
w SGA nie wystepowalo syncro bo to stary juz system z czasów golfów 3 czy starych tansporterów. Z nowszych to haldex i torsen z tym ze jest tez kilka rodzajow tych systemów. Niestety ale ten system to jak dla mnie ma niewiele wspolnego z napedem na 4 koła. To dziala tylko jak juz prawie jest po wszystkim. Jakie minusy sa: ta wymiana oleju ale tez i nieco wieksze spalanie z racji wleczenia tego napedu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Dzięki za ponowne wyjaśnienie
jak się trafi to wezmę, ale polowanie sobie daruję...
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
A wymiana oleju w haldex co 30 tys.