Liczba postów: 407
Liczba wątków: 57
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
10-01-2013, 19:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2017, 23:11 przez tolus24.)
Witam
Panowie potrzebuję znaleśc plusa po zapłonie przy komputerze może? Jaki to kolor kabla może byc nie chcę każdego dziurawic może ktoś byłby tak dobry i mi podpowiedział jaki to kolor lub gdzie pod maską go znaleśc dziękuję
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
pon 37 w gniezdzie przy kompie ECM. Kolor bialo czarny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 407
Liczba wątków: 57
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
dzięki jutro robię próbę chciałem podłączyc światła jazdy dziennej bo już zamontowane tylko podłączyc
Liczba postów: 407
Liczba wątków: 57
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
witam zgadza sie dokładnie to jest ten kolor kabla dziękuję po raz kolejny panowie za pomoc
Liczba postów: 36
Liczba wątków: 0
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
0
Witam. Szukam stałego +12v po zapaleniu silnika które zanikałoby po jego zgaszeniu. Potrzebuje zasilić cewke małego przekaźnika o poborze około 50mA. Na tą chwilę przychodzą mi dwie opcje do głowy, wzbudzenie alternatora oraz włącznik grzania przedniej szyby której nie można włączyć tylko na zapłonie. Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość? Co do obciążenia przewodu wzbudzenia przekaźnikiem zdania są podzielone, niektórzy polecają takie połączenie niektórzy nie. A może jest jeszcze inna opcja?
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
14-12-2017, 01:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2017, 06:18 przez tolus24.)
Witam.
Jeśli chodzi o podgrzewanie przedniej szyby, jak i generalnie inne podgrzewania, to rzeczywiście włączy się ono po odpaleniu silnika, ale z tego co pamiętam, to +12V, na cewkę przekaźnika, do jej załączenia wychodzi bezpośrednio z modułu centralnej elektryki, dopiero po otrzymaniu sygnału z włącznika, a więc nie znajdziesz +12V po odpaleniu przy włączniku grzania, musiałbyś cały czas mieć włączone podgrzewanie przedniej szyby, które i tak po pewnym czasie same się wyłącza i musiałbyś je co chwila włączać, bo załączaniem steruje moduł. Nie wiem czy przy panelu klimatyzacji nie występuje gdzieś taki sygnał, ale ręki sobie uciąć nie dam, bo go dawno już nie potrzebowałem szukać. Jeśli chodzi o bezpośrednie wykorzystanie wzbudzenia, nie propaguje i nie stosuje, poza wykorzystaniem go jako sygnału do zadziałania jakiegoś układu, a nie jako bezpośredniego źródła podtrzymania przekaźnika. Każdy zrobi, jak chce, dyskusja była o tym na forum. Może prościej będzie, jak napiszesz co chcesz zrobić, to znajdzie się inne rozwiązanie.
Pozdrawiam
Liczba postów: 36
Liczba wątków: 0
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
0
Szukam stałego sygnału do sterowania dogrzewaczem płynu chłodniczego na świecach żarowych. Z racji poboru prądu 70a na zimnym płynie przy temperaturze minusowej chciałem aby nie było możliwości włączenia po przekręceniu stacyjki tylko bezpośrednio po zapaleniu silnika gdy alternator rozpoczą ładowanie. Plus po zapłonie znalazłem również na obu włącznikach szyb, lecz są to bardzo cieniutkie przewody (na oko 0,5mm2). Można by nimi zasilić mały przekaźnik czy to też są jedynie sygnały z komputera? Dla uściślenia mały przekaźnik 2a zasilałby 3 duże przekaźniki. Bo jeżeli nie to rozwiązanie jak kolegi wyżej w skrzynce bezpieczników.
Liczba postów: 168
Liczba wątków: 6
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
0
A nie łatwiej było by zastosować przekaźnik i wtedy ten kabelek od szyb wykorzystać jako tylko sterowanie przekaźnikiem a prąd bezpośrednio z altka puścić.
klaustrofobia: czyli lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami.
np.:
Idę do sklepu po piwo i boje się że będzie zamknięte.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ja bym jednak zrobił to poprostu na przekaźniki i tylko jakiś prosty układ czasowy bo przecie nie może to działać wieki. W dieslu to jeszcze by było fajnie by to zlaczalo się gdy świece żarowe silnika już nie grzeją. W Benie to ciort wie może chyba odrazu bo nie ma dużych odbiorników.
Zresztą zrób wpierw test bo ten podgrzewacz to nic nie daje. Prawie nic. Moc 300-400 Wat to kropla w morzu. Podłącz na początek z włącznikiem wewnątrz w aucie po przekazniku. Potestuj i przemysl sprawę. Szkoda akumulatora jeśli nie robisz dużych dystansów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.