Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
25-01-2013, 16:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2013, 09:24 przez wojtek80.)
Witam
Mam Alhambre 1.9 tdi 115KM PD z 2007 roku przebieg 200.000. Po zakupie auta planowalem wymienic sprzęgło gdyż pedał cięzko sie wciskało. niedawno wymieniłem cały zestaw tj. koło dwumasowe, docisk, tarcze i łozysko z wysprzęglikiem. Spodziewałem sie po wymianie super miękkiego pedału a tymczsem pedał sprzęgła pracuje tak samo cięzko jak przed wymianą. Czy macie jakieś pomysły na "zmiękczenie pedału"?. Mnie do głowy przychodzi pompa sprzęgła ale nie jestem przekonany. Czytałem jeszcze o jakiejś "puszcze" na przewodzie cisnieniowym który idzie od pompy sprzęgła do wysprzęglika. Czy ktos wie co to jest i do czego służy owa "puszka" którą określają jako akumulator ciśnienia. Czy może to jest powód twardego pedału.
Pozdrawiam i dziekuję za odpowiedzi.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
U mnie jak był twardy pedał sprzegła to okazało się ze był padnięty wysprzęglik z łożyskiem, ale jak miałem juz wszystko wyjęte to załozyłem nowy cały komplet
a_robert
Użytkownik niezarejestrowany...
Witam,
mam taki sam problem z twardym sprzęgłem, czy ktoś rozwiązał temat.
Proszę o odpowiedź.
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Witam
Walczę dalej z twardością pedału
Wymieniłem pompe sprzęgła i nic to nie dało. Pedał dalej twardy tak, że w korkach chce nogę urwać. Wymontowałem puszkę która jest na przewodzie od pompy do siłownika (to chyba ten tzw. akumulator cisnienia) i było bez tego jeszcze gorzej. To znaczy przy zmianie biegów miałem wrazenie że skrzynia biegów żegocze.
Prosze o jakies pomysły. Pozdrawiam
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
sprawdz droznosc przewodow bo w niekotrych autach byly takie pseldo polzaowrki zwrotne ktore czasami sie psuly i tamowaly przeplyw plynu. Mialem taki przypadek w insigni.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
wymien wysprzęglik a nie pompe sprzęgła i bedzie wszystko ok , przerabiałem to w sharanie
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
wzsprzeglik juz kolega wymienial
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Otóż to, że wysprzęglik był już wymieniany wraz z całym zestawem sprzęgła.
Przy okazji demontażu tej puszki (akumulator ciśnienia) o której pisałem wcześniej, miałem na wierzchu przewód metalowo-elastyczny. Dmuchałem w niego kompresorem i nie zauważyłem żadnych oporów.
Nie widziałem na przewodzie żadnych zaworków, chyba,że ich nie widać a są w środku przewodu.
Nie wiem czy to możliwe, ale słyszałem taką opinię, że kupiłem wzmocniony zestaw sprzęgła i docisk ma tak mocną sprężynę, że tak już będzie sprzęgło pracowało.
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
11-09-2013, 21:42
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2013, 22:04 przez wojtek80.)
Mój silnik to 1.9 tdi 115 Km BVK
Podobno podciagnięty do 140 Km. Tak przynajmniej jest w dowodzie rejestracyjnym.
Co do sprężyny przy pedale, to zapomniałem napisać, że ją również demontowałem bo myślałem, że to przez nią sprzęgło jest tak twarde, ale bez niej było jeszcze twardsze i doszedłem do wniosku, że ona ma pomagać przy wciskaniu pedału.
Cóż, chyba pozostaje trenować prawą nogę na siłowni dla zachowania symetrii