Ocena wątku:
  • 36 głosów - średnia: 3.17
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Akumulator - Jaki kupić ?
im wiekszy tym lepszy. do 100Ah powinien sie zmiesci w naszych autach. Aktualnie ma centre plus 74 Ah i juz jest w trzecim aucie i mam ja od nowosci czyli 3 lata i 5 miesiecy. Daje spokojnie rade. Jesli bede zmienial aku to napewno zapodam nieco wiekszy i ogladalem ostatnio wlasnie chyba 85 czy 90 Ah.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




74 a 100 Ah to jednak dość znaczna różnica więc zastanawiam się skąd ona może wynikać?
Odpowiedz
miałem Varta 100Ah, mieści się i tkaie aku wybacza błędy, np. zostawione auto na światłach, czy nie wyłączony inny odbiornik na kilka dni.
Postojowe ogrzewanie można załączać na dość długo.
Dobry rozruch przy -35 -40 stopniach.
74 Ah to raczej dolna granica, choć aktualnie mam 65Ah i zimą nowy dawał radę, ( co prawda auto jeździło codziennie).
Generlanei chodzi o prąd rozruchowy, ale trzeeba też uwzględnic stratę pojemności przy ujemnych temp. do 40% przy - 40 stopniach.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
(02-04-2013, 19:40)bartixr napisał(a): trzeeba też uwzględnic stratę pojemności przy ujemnych temp. do 40% przy - 40 stopniach.

Pojemnosci to nie traci i chodzilo ci raczej o spadek zdolnosci rozruchowej.Niestety ale statystycznie wyglada to znacznie gorzej jak podales. Coprawda jest to tez nie takie jakby sie wydawalo ale mowi sie ze przy -18 zdolnosc wynosi okolo 30% a przy -25 wynosi juz 0%. Aczkolwiek wiemy ze odpalanie auta jest spokojnie do wykonania.
100 % zdolnosci mama przy temperaturze pokojowej czyli okolo 20 stopniach. Jak by sie dalo to bym zapakowal aku i 180 Ah bo takie mam dwa w garazu.

Z czego to wynikalo ze byly i takie i takie zakladane. Z róznych przyczyn. Wyposazenia, przeznaczenia auta itp. Jesli ktos uzywa auta codziennie do tras minimum 20 km czy duzo wiecej to pokojnie ogarnie taki 60-70 Ah aku ale jesli ktos robi male przeloty to bym ograniczyl prad uplywnosci i zapakowal wiekszy aku. Jeszcz ejak ktos jezdzi na taxi to tez duzy aku lub np jezdzi jako kurier gdzie odpala auto dziennie np 30-40 razu a zrobi trase 100 km w tym czasie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
tak, chodzi o zdolność do reakcji chem w niskich temp... ale pisząc w uproszczeniu "strata pojemności" Wink
100Ah można zakładać. Wówczas można na postoju i radia posłuchać i wodę zagotować i postojowe włączyć. Ja oszczędziłem kaskę i kupiłem z wyprzedaży 65Ah, ale tylko dlatego ze poza Polską akurat zdechła 100-ka i w czerwcu, już po jednej nocy postoju nie mogłem wystarczająco szybko zakręcić wałem. Nie doczekała planowej wymiany. Padnie to kupię coś bliskiego 100wie.
Odpowiedz
Z duzym aku nie jest zawsze lepiej , szczególnie dla tych użytkowników co nie robią długich dystansów w zimie aku będzie wiecznie niedoładowany i tez zdechnie.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz




ja w swoim mam Vatre 99Ah
była juz tam jak zakupiłem Sharika w Niemcowni
teraz własnie ma 7 latek (przynajmniej tak wynika zdanych na nim) i żadnego problemu z nim nie miałem nigdy
kreci jak głupi i w żadne mrozy sie nie zbiesił
a generalnie mało jeżdże - znaczy krótkie odcinki od 2 -5 km po mieście - czasem jakaś traska sie trafi
Odpowiedz
dodam jeszcze:
1. W pełni naładowany akumulator w temperaturze -18 stopni ma 40% mocy rozruchowej jaką miał by w przy+26 stopniach C.
2. W wysokich temperaturach akumulator ładuje się dużo szybciej niż w niskich .
3. Wszystkie akumulatory ulegają samorozładowaniu.
Akumulatory bezobsługowe rozładowują się wolniej.
4. W pełni naładowany akumulator zamarza w temperaturze -65 stopni C,a naładowany w 1/4 przy -9 stopni C .
5. Akumulator pozostawiony w stanie rozładowania ulegnie zasiarczanieniu.
6. Przeładowanie powoduje zniszczenie płyt i jest częstą przyczyną niedomagań akumulatora.

i dodatkowo:
100 % pojemności w temperaturze +25 stopni C,
80 % pojemności w temperaturze 0 stopni C,
70 % pojemności w temperaturze -10 stopni C ,
60 % pojemności w temperaturze -25 stopni C .
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
ja od 2 miesięcy mam taki Akumulator Zap 92Ah 720A prawy ,i jestem mega zadowolony polecam
Odpowiedz
ZAP piastów - bardzo dobry aku. Cos jak centry- pod warunkiem ze nie jest to futura to dlugo potrzyma.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Smile Jaki pilot i pastyka smithpl 0 436 22-09-2021, 10:27
Ostatni post: smithpl
  Sharan 1,8T automat 2005 - deska rozdzielcza rozładowuje akumulator sailingteam 28 5,419 28-01-2021, 21:00
Ostatni post: kalamb
  Akumulator pod-fotelowy Jarema 4 1,675 31-07-2019, 23:25
Ostatni post: kalamb
  JAKI KOMPUTER DO SHARANA?? davido_2006 9 5,922 14-01-2019, 21:23
Ostatni post: konczak209
  Czy to akumulator? MaDin 10 2,984 06-07-2016, 21:59
Ostatni post: t.ziomo
  Akumulator rozładowuje się. dper20 55 14,659 22-06-2016, 16:38
Ostatni post: PAMONIUSZ
  Jaki typ żarówek do sharana lift 2005 deredas 4 10,206 15-11-2015, 23:09
Ostatni post: Blåbil
  Jaki ksenon do lamp ZKW AndreV20 16 7,963 05-03-2015, 21:04
Ostatni post: AndreV20
  Który akumulator od czego? Peluś 45 24,248 07-12-2014, 23:56
Ostatni post: mamwi
  gdzie kupić oszukiwacz temperatury? POMOCY sss9716 14 11,367 01-04-2013, 20:17
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości