Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Na temat Futury znajomy w sklepie powiedział że zdarzają się reklamacje ale z winy klienta.Futura ma wadę jak za mocno ją rozładujemy to później jest problem bo nie trzyma swoich parametrów i się rozładowuje samoczynnie.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2014
Reputacja:
3
Andrzej jak ktos nie dba i doprowadza do np krancowego rozl aku to raczej zaden aku nie bedzie sluzyl dlugo.
1,9 TDI 115/140[/size]
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Powiedzcie mi czy wiecei jak jest zbudowany akumualtor. Czym si erozni akumulator zwykly jakis tam standard czy plus od takiej futury. Czy w tej futurze sa jakies krasnoludki czy jak?? Czemu siadaja te futury tak czesto?? Czemu maja żekomo( bo nie sprawdzalem) tak wysrubowane parametry?? Z czego to wynika??
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
02-12-2014, 22:14
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-12-2014, 22:15 przez dmusek.)
Wynika to z dodatkowego pokrycia ołowianych płytek srebrem( podobnie jak w silverach) i troszkę innej mieszanki i stężenia płynów w środku. Ma większego kopa na start , ale krótszą żywotność, bo szybciej się zasiarcza.
Liczba postów: 52
Liczba wątków: 0
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Każdy aku się zasiarcza ale wtedy gdy jakiś czas jest nie doładowany im dłużej tym gorzej jeżeli eksploatujemy auto na krutszych odcinkach to altek może nie doładować aku i w takich wypadkach należy pomóc prostownikiem . Jeżeli chodzi o aku tzw obsługowe to odkręcamy korki i ładujemy tak długo aż stęrzenie elektrolitu osiągnie 1,28 w każdej komorze . Aku bez osługowe ładujemy aż napięcie spoczynkowe będzie 12,8 V naj lepiej zmierzyć 10 godzin po ładowaniu
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
02-12-2014, 23:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-12-2014, 23:34 przez wesol.)
maja zazwyczja ciensze plyty strebrne siatka jest wewnatrz bo to ołów reaguje a nie srebro. Srebro tu jest jako super przewodnik bo ma znikomy opor. Zmniejszony jest pro wewnetrzny. Takze robia taki trik ze stosuja mniejsze odleglosci miedzy plytami inne separatory. Mneijsza odleglosc to wiecej mozna plyt napchac czyli wieksza powierzchnia ale samorozladowanie jest wieksze. Tu zadnej nikt ameryki nie odkrywa i czarow z mleka nie robi. Troszke tez kantuja w dzisiejszych akumulatorach bo kiedys taki sam aku wazyl nieco wiecej a dzis juz sa lzejsze co sugeruje ze mniej jest drogiego ołowiu.
JAk bosch wprowadzil w swojej ofercie gdzies z 10 alt temu akumualtory wlasnie silver gdzi ebyly te plyty srebra to ja zaraz mailem tkai aku u siebie. Fajne to byly aku. PRzy rozmiarach i pojemnosc okolo 45 Ah mail kopa takiego ze odpalal bez zajakniecia spokojnie ojca diesla. No i tez mi wytrzymal ze 6 lat i auto sprzedalem i pewnie u kogos tez posmigal pewnie ze 2 lata.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
Wiecie co, wieczne to jest pióro. Czego oczekujecie od aku? Stu lat? Uważam, że jeżeli 3-4 lata będzie funkcjonował jak należy, to nie ma co narzekać. Każdy rok ponad to to już po prostu prezent od losu.
Rok temu - słysząc o wszystkich tych negatywnych opiniach - kupiłem Futurę 100AH / 900A i mam spokój. Gwarancja na 3 lata jest "w razie czego" i jak dla mnie to w zupełności do szczęścia wystarczy. Relacja cena/parametry/jakość tego akumulatora są dla mnie optymalne. Samochód w każdych warunkach odpala bez żadnych kłopotów. Faktem jest, że to dopiero rok, więc jeszcze zobaczymy... Na razie mi się podoba.
Z innej beczki: poprzedni aku miał 72AH i myślałem, że to najmniejszy jeżdżący po świecie (specyfikacja dla mojego samochodu zakładała minimum 75). Jak przeczytałem, że Smok miał 45, to się naprawdę zdziwiłem.
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
Ja mam Bannera 72Ah starego jak... Nawet nie napiszę, bo i tak nie uwierzycie. I co najciekawsze ogólnie jest wielkości 95Ah centry, a waży z pewnością więcej. Myślałem, że tegoroczna zima już będzie jego ostatnią, bo auto słabo kręciło przy -10, ale się okazało, że winne były świece.
Handlujemy trochę aku. i czasami z hurtowni przychodzą takie buble, że szkoda gadać, więc do nich te buble wracają. Teraz ważna jest ilość nie jakość, a reszta to marketing.
Gwarancja ma 2-3 lata i tyle.
Po co projektować aku. co wytrzyma 10 lat jak klienci kupią za 2-3lata nowy. Księgowi rządzą inżynierami i tyle. A ochrona środowiska już tego nie dotyczy bo jest recykling zużytych aku etc.
Kurcze prosty przykład aku do ciągników rolniczych, które potrafiły wytrzymać i po 15lat, a niejednokrotnie rozładowywane były do cna. A teraz szkoda gadać czy da się 250 zł za zwyklaka czy 600zł za super hiper extra srebrno-złoto-platynowego akumulatorka to pochodzi lat kilka i tyle. A niejednokrotnie ten tańszy będzie lepszy, bo normalnie użytkowany pochodzi dłużej.