18-12-2018, 17:22
Witam.
W skrzyniach Jatco bieg wsteczny i czwarty są biegami bezpośrednimi dlatego, jeśli nie ma awarii mechanicznej/hydraulicznej, to te dwa biegi można zapiąć bezpośrednio.
Co do sterownika, to założyłeś starszy model, zastępując nim nowy, ale podstawowe sterowanie powinno być z tego co pamiętam, może być uszkodzony ale, żeby tak samo, jak Twój, to byłby niesamowity przypadek, ale wykluczyć się nie da. Mówiłem, żebyś najpierw sprawdził zasilania i instalację. Odłączenie/podłączenie sterownika powoduje jego reset i dlatego przez chwilę działa więc albo jego pamięć wyspana albo przepięcia powodują jej wysypywanie się. Najszybsza diagnoza, to podpięcie takiego samego i sprawnego sterownika. jeśli nie masz to pozostaje vag, multimetr i trzepanie instalacji i sprawdzanie sygnałów. Zobacz czy vag widzi jak zmieniasz pozycje lewarkiem, sprawdź też przekaźnik/moduł od ASB. Sterownik skrzyni ma prawdopodobnie masę na pin1 i pin24, a plus na pin22, pin45 i pin68, możesz też na odpiętej wtyczce sprawdzić rezystancję trzech zaworów, które muszą być sprawne i aktywne aby wsteczny został włączony, czyli miedzy pin-ami: 48-1, 49-1, 50-1, coś między 10-25Ohm chyba. Jak będziesz potrzebował jakieś schematy czy materiały, to pytaj kolegę kalamb, bo on ostatnio długo walczył ze swoim automatem i coś tam "nazbierał".
Pozdrawiam
W skrzyniach Jatco bieg wsteczny i czwarty są biegami bezpośrednimi dlatego, jeśli nie ma awarii mechanicznej/hydraulicznej, to te dwa biegi można zapiąć bezpośrednio.
Co do sterownika, to założyłeś starszy model, zastępując nim nowy, ale podstawowe sterowanie powinno być z tego co pamiętam, może być uszkodzony ale, żeby tak samo, jak Twój, to byłby niesamowity przypadek, ale wykluczyć się nie da. Mówiłem, żebyś najpierw sprawdził zasilania i instalację. Odłączenie/podłączenie sterownika powoduje jego reset i dlatego przez chwilę działa więc albo jego pamięć wyspana albo przepięcia powodują jej wysypywanie się. Najszybsza diagnoza, to podpięcie takiego samego i sprawnego sterownika. jeśli nie masz to pozostaje vag, multimetr i trzepanie instalacji i sprawdzanie sygnałów. Zobacz czy vag widzi jak zmieniasz pozycje lewarkiem, sprawdź też przekaźnik/moduł od ASB. Sterownik skrzyni ma prawdopodobnie masę na pin1 i pin24, a plus na pin22, pin45 i pin68, możesz też na odpiętej wtyczce sprawdzić rezystancję trzech zaworów, które muszą być sprawne i aktywne aby wsteczny został włączony, czyli miedzy pin-ami: 48-1, 49-1, 50-1, coś między 10-25Ohm chyba. Jak będziesz potrzebował jakieś schematy czy materiały, to pytaj kolegę kalamb, bo on ostatnio długo walczył ze swoim automatem i coś tam "nazbierał".
Pozdrawiam