Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TIP TRONIC
#71
Witam.

W skrzyniach Jatco bieg wsteczny i czwarty są biegami bezpośrednimi dlatego, jeśli nie ma awarii mechanicznej/hydraulicznej, to te dwa biegi można zapiąć bezpośrednio.
Co do sterownika, to założyłeś starszy model, zastępując nim nowy, ale podstawowe sterowanie powinno być z tego co pamiętam, może być uszkodzony ale, żeby tak samo, jak Twój, to byłby niesamowity przypadek, ale wykluczyć się nie da. Mówiłem, żebyś najpierw sprawdził zasilania i instalację. Odłączenie/podłączenie sterownika powoduje jego reset i dlatego przez chwilę działa więc albo jego pamięć wyspana albo przepięcia powodują jej wysypywanie się. Najszybsza diagnoza, to podpięcie takiego samego i sprawnego sterownika. jeśli nie masz to pozostaje vag, multimetr i trzepanie instalacji i sprawdzanie sygnałów. Zobacz czy vag widzi jak zmieniasz pozycje lewarkiem, sprawdź też przekaźnik/moduł od ASB. Sterownik skrzyni ma prawdopodobnie masę na pin1 i pin24, a plus na pin22, pin45 i pin68, możesz też na odpiętej wtyczce sprawdzić rezystancję trzech zaworów, które muszą być sprawne i aktywne aby wsteczny został włączony, czyli miedzy pin-ami: 48-1, 49-1, 50-1, coś między 10-25Ohm chyba. Jak będziesz potrzebował jakieś schematy czy materiały, to pytaj kolegę kalamb, bo on ostatnio długo walczył ze swoim automatem i coś tam "nazbierał".

Pozdrawiam
Odpowiedz




#72
Witajcie, czy ktoś się orientuje gdzie znajdę wlew oleju do Tiptronica 09b321105. Byłbym wdzięczny za jakieś poglądowe foto.
Odpowiedz
#73
Jeśli chcesz zabrać się za wymianę oleju to dobrze radzę zostaw to ludziom którzy się na tym znają bo narobisz sobie kłopotów i kosztów
Odpowiedz
#74
Nie chcę zabierać się za wymianę. Widzę lekki wyciek spod takiej czarnej metalowej osłony i poprostu chciałem dolać, nim oddam auto na usunięcie wycieku. Ale jak takie coś ma być problematyczne to lepiej odpuszczę temat dolania.
Odpowiedz
#75
Pozwolę się podpiąć pod temat.
Mam mały problem ze swoim automatem. Po dłuższej jeździe Przerzucam wybierak na P gaszę silnik , i kiedy ponownie chcę zapalić pomimo iż lewarek znajduję się na P na wyświetlaczu wskazuję Wsteczny-R , co jest następstwem blokady rozrusznika. Wystarczy ponownie przerzucić Na P, i auto zapala. Czy w owych skrzyniach znajduję się jakiś czujnik położenia wybieraka ? Czy może w wybieraku biegi są na linkach ?. Co może być powodem takiego zachowania?
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości