Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
No i sie zaczelo... turbo
#31
(10-03-2013, 23:03)wesol napisał(a): juz wiem. Podczas rozcinania szklanki wylecial mi gdzies ten zaworek i zostal sam cylinderek. Juz coraz mniejsze te elementy robią. Caly hydrosztos odpowiedzialny z aniwelacje luzu jest mniejszy jak kwalek palca u reki. W srodku role zarorka zwrotnego tez pelni funkcje kulka ze sprezynka tyle ze to tak juz małe jest z emozna sie nawet nie domyslec ze to jest wlasnie to. Poza tym sa jeszcze dwie sprezynki do odbijania tloczka oraz calego sztosu. Jutro zamieszcze fotki z budowy takiego elementu.

Dziwi mnie tylko jedno ze w sharanie po wymianie popychaczy w zasadzie luz sie nie kasuja na dluzszy czas na zadnym popychaczu. RObilem takie sprawdzenie ze silnik pochodzil pare minut i zaraz po zgaszeniu sciagnalem pokrywe i luz byl miedzy krzywką a popychaczem jak sprawdzalem srubokretem. W oplu tego nie było. Zresztą nawet ksiazki podaja i instrukcja montazu popychaczy podaja ze olej schodzi okolo 30 minut ale ludzi epodaja ze nawet i kilka godzin powinno schodzić. TO mnie zastanawia ze nowe popychacze INA tak mają?? Jeszcze sprawdze jak stopnieja sniegi jak to jest w golfie.

pierwszą i najważniejszą sprawą w popychaczach szklankowych jest OLEJ, własnie dlatego że jest to takie małe to jest tak czułe, ale uwierz mi że są popychacze mniejsze jakies 5 razy od tych vagowskich (np.w subaru) Big Grin i teraz jest tak jak mówisz, bardzo duzo mozna wywnioskować o stanie silnika własnie po wymianie popychaczy hydraulicznych albo napinaczy rozrządu bezpamieciowych (np. BMW) czy nawet vag 1,8T. Niewiem czy ktokolwiek z was jeździł oplami z silnikami diesla ISUZU, tam lampka oleju gaśnie bardzo późno bo czujnik ciśnienia oleju co nie jest wadą a zaletą i nie swiadczy o "zajechanym" silniku. A jest on na samym koncu magistrali olejowej: w głowicy, ale tam nie ma popychaczy hydraulicznych tylko mechaniczne i tam nigdy nie słychac koncertu klawiatury rozrzadu.
Ale wracając do problemu Manciarza, wystarczyło by wywalić teraz popychacze hydrauliczne i wsadzić starego typu szklanki mechaniczne jakby miało to iść do sprzedania, ale wczesniej czy później simmeringi i tak wywali, tak więc zostaje tylko wymiana pompy oleju Smile
Dla żony Sharan 1,8T+ w tiptronicu wystarczy Sleepy, dla mnie A4 B6 Quattro Combi 1,8T+++ Tongue
Odpowiedz




#32
Dobra jest juz wszystko jasne Wink rozrzad przestawiony musze kupic nowe kolo srobe no i bede frezowal wal. Przy okazji zaprowadzania na warsztat przy 160km/h strzelily mi wodziki zmiany biegow takze ostro Smile pozdrawiam. Jakos mialem od poczatku podejrzenia na ten rozrzad...
Odpowiedz
#33
masz przestawiony rozrząd i smigasz 160km/h??do normalnych rzeczy to nie należy
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Odpowiedz
#34
Tak cos czulem ze to pewnei to nieszczesne kolo bedzie. Widzisz a kolega juz dawal reke uciac ze to pompa oleju. Ciekawe czy taki szybki by byl do oddania kasy za tą nietrafna diagnoze. W oplu nauczylem sie jednego- nietrafna diagnoza to bulisz kase za czesci. Powiem szczerze ze nie spotkalem sie w swojej karierze by pompa walila za duze cisnienie oliwy- z amale to tak. Poza tym dyskutowalismy tu kiedys na forum wlasnie o za duzym cisnieniu oleju a wlasciwie o slabej przepustowosci filtra i Daniel podawal jakies info o pominieciu filtra oleju przez jakis tam zaworek podczas porannego odpalania itp.Tyle ze to dotyczylo PDków a juz nie pamietam czy to samo jest w VPkach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#35
(11-03-2013, 21:33)wesol napisał(a): Tak cos czulem ze to pewnei to nieszczesne kolo bedzie. Widzisz a kolega juz dawal reke uciac ze to pompa oleju. Ciekawe czy taki szybki by byl do oddania kasy za tą nietrafna diagnoze. W oplu nauczylem sie jednego- nietrafna diagnoza to bulisz kase za czesci. Powiem szczerze ze nie spotkalem sie w swojej karierze by pompa walila za duze cisnienie oliwy- z amale to tak. Poza tym dyskutowalismy tu kiedys na forum wlasnie o za duzym cisnieniu oleju a wlasciwie o slabej przepustowosci filtra i Daniel podawal jakies info o pominieciu filtra oleju przez jakis tam zaworek podczas porannego odpalania itp.Tyle ze to dotyczylo PDków a juz nie pamietam czy to samo jest w VPkach.

nie wiem czy widziałeś moją pierwszą diagnoze??????? Koło było podane jako pierwsze, pompa jako drugie Smile tylko dziwi mnie dlaczego rzucało silnikiem po przegazowaniu??? to ze do bani odpala to standard, ale jak musi być wybite koło na wale żeby silnikiem tak rzucało to nie mam zielonego pojecia. A i dla twojego info to się najpierw wkręca manometr zamiast czujnika oleju i diagnozuje w ciagu 20 sekund czy to pompa czy nie Big Grin Bo ja w ciemno takich rzeczy nie mieniam. A tak wogóle drugie info dla ciebie: nie biorę kasy za nie zrobioną robote, komprende?
Dla żony Sharan 1,8T+ w tiptronicu wystarczy Sleepy, dla mnie A4 B6 Quattro Combi 1,8T+++ Tongue
Odpowiedz
#36
Tak, jak tak samo robilem w wielu autach. Tyle ze wlasnei chodzi oto zeby ludzi nie wkrecac w duze koszta odrazu. Najpierw sprawdzamy, póżniej podmieniamy lub wymieniamy. Jakbym tak robil w pracy to raczej bylbym na minusie a nie na plusie jesli chodzi o zarobki. Tak jak pisalem nie zpsotkalem sie z pryzpadkiem zeby pompa olejowa walila za duze cisnienie. Z amale to owszem bywaly ale za duze nie. Konstrukcja tego bajpasu w pompie jest taka ze byle paproch pod tym tloczkiem i juz masz niskie cisnienie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#37
(11-03-2013, 20:56)marcyb3 napisał(a): masz przestawiony rozrząd i smigasz 160km/h??do normalnych rzeczy to nie należy

bylo mi juz wszystko jedno... czarnej goraczki przez ten samochod dostawalem
Odpowiedz
#38
(12-03-2013, 08:34)wesol napisał(a): Tak, jak tak samo robilem w wielu autach. Tyle ze wlasnei chodzi oto zeby ludzi nie wkrecac w duze koszta odrazu. Najpierw sprawdzamy, póżniej podmieniamy lub wymieniamy. Jakbym tak robil w pracy to raczej bylbym na minusie a nie na plusie jesli chodzi o zarobki. Tak jak pisalem nie zpsotkalem sie z pryzpadkiem zeby pompa olejowa walila za duze cisnienie. Z amale to owszem bywaly ale za duze nie. Konstrukcja tego bajpasu w pompie jest taka ze byle paproch pod tym tloczkiem i juz masz niskie cisnienie.

Jak masz czas i checi to zdejmij mise w takim tdiku, zablokuj zawór regulacji cisnienia ( zamiast sprezyny włoz srube) i odpal zobacz co sie stanie Smile za niskie ciśnienia to ja już dawno przerabiałem i nie raz, a kabaret z wybitym gniazdem tłoczka zaworu przez 12 lat trafiło mi się 4 razy, z czego pierwszy raz to z tydzien dochodziłem co to za cyrk. A jak na mój gust to taniej jest wymienic i o wiele szybciej pompe oleju w SAG niż zrobic rozbite koło wału korbowego.
Dla żony Sharan 1,8T+ w tiptronicu wystarczy Sleepy, dla mnie A4 B6 Quattro Combi 1,8T+++ Tongue
Odpowiedz
#39
czy wybite gnizado pod ten tłoczek to ma spowodowac za duze cisnienie. Mostkowac zaworek przelewowy to pisalem wczesniej ze robilem w Manitu i wiem ze jak ie ma tego przeewu to oliwa bedzi epompowana na maxa. Jak jest oliwa ciepla to wiemy ze olej jest rzadszy wiec nie ma juz tego niebezpieczenstwa takiego o za duze cisnienie. Problem jest zazwyczaj jak oliwa jest zimna bo wtedy tez albo poteafi przy dodaniu gazu przy zablokowanym tloczku wywalic filtr oleju , rozwalic wklad filtra ( ten ala palierowy) lub nawet puscic takie cisnienie oleju ze turbiną poleci. Wlasnie apropos turbiny t sa teorie ze wlasnie przez za duze cienienie ileju turbina puszcza olej. Są firmy co robia takie dlawiki na waz podajacy olej do suszarki by zmniejszyc cisnienie oliwy. Osobisci mi to jakoś nie leży ale widzialem taki bajer kiedys na necie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  VW Sharan 2.0 tdi BRT turbo po regeneracji pozno wstaje? MarcinW 21 10,577 23-09-2023, 20:38
Ostatni post: wesol
  BRT - Zapchany DPF? Kończące się turbo? gbawol 0 562 13-03-2022, 18:18
Ostatni post: gbawol
Question Turbo nie działa, MAF zmierzony większy od planowanego f0ff 6 1,889 07-04-2021, 11:52
Ostatni post: f0ff
  regulacja sztangi turbo??? lysy-karll 55 30,657 23-08-2019, 11:40
Ostatni post: majronn
  AUY - problem po wymianie/regeneracji turbo kowalwalcz 33 9,442 20-11-2018, 09:06
Ostatni post: wesz82
  Turbo Patryk181 41 20,410 20-05-2018, 17:12
Ostatni post: wesol
  turbo kkk z btb z jakim innym mozna je porownac ARL ? ASZ? dr.lolek 3 2,813 14-07-2016, 18:41
Ostatni post: wesol
  Spadający wężyk podciśnienia z gruchy turbo PAMONIUSZ 5 3,694 26-05-2016, 16:35
Ostatni post: mamwi
  rozłanczanie turbo w zimne dni BBK66 11 3,469 19-04-2016, 17:34
Ostatni post: wesol
Wink brak turbo, po ponownym odpaleniu wraca Robac1985 35 20,060 10-03-2016, 13:48
Ostatni post: qba

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości