(10-03-2013, 23:03)wesol napisał(a): juz wiem. Podczas rozcinania szklanki wylecial mi gdzies ten zaworek i zostal sam cylinderek. Juz coraz mniejsze te elementy robią. Caly hydrosztos odpowiedzialny z aniwelacje luzu jest mniejszy jak kwalek palca u reki. W srodku role zarorka zwrotnego tez pelni funkcje kulka ze sprezynka tyle ze to tak juz małe jest z emozna sie nawet nie domyslec ze to jest wlasnie to. Poza tym sa jeszcze dwie sprezynki do odbijania tloczka oraz calego sztosu. Jutro zamieszcze fotki z budowy takiego elementu.
Dziwi mnie tylko jedno ze w sharanie po wymianie popychaczy w zasadzie luz sie nie kasuja na dluzszy czas na zadnym popychaczu. RObilem takie sprawdzenie ze silnik pochodzil pare minut i zaraz po zgaszeniu sciagnalem pokrywe i luz byl miedzy krzywką a popychaczem jak sprawdzalem srubokretem. W oplu tego nie było. Zresztą nawet ksiazki podaja i instrukcja montazu popychaczy podaja ze olej schodzi okolo 30 minut ale ludzi epodaja ze nawet i kilka godzin powinno schodzić. TO mnie zastanawia ze nowe popychacze INA tak mają?? Jeszcze sprawdze jak stopnieja sniegi jak to jest w golfie.
pierwszą i najważniejszą sprawą w popychaczach szklankowych jest OLEJ, własnie dlatego że jest to takie małe to jest tak czułe, ale uwierz mi że są popychacze mniejsze jakies 5 razy od tych vagowskich (np.w subaru) i teraz jest tak jak mówisz, bardzo duzo mozna wywnioskować o stanie silnika własnie po wymianie popychaczy hydraulicznych albo napinaczy rozrządu bezpamieciowych (np. BMW) czy nawet vag 1,8T. Niewiem czy ktokolwiek z was jeździł oplami z silnikami diesla ISUZU, tam lampka oleju gaśnie bardzo późno bo czujnik ciśnienia oleju co nie jest wadą a zaletą i nie swiadczy o "zajechanym" silniku. A jest on na samym koncu magistrali olejowej: w głowicy, ale tam nie ma popychaczy hydraulicznych tylko mechaniczne i tam nigdy nie słychac koncertu klawiatury rozrzadu.
Ale wracając do problemu Manciarza, wystarczyło by wywalić teraz popychacze hydrauliczne i wsadzić starego typu szklanki mechaniczne jakby miało to iść do sprzedania, ale wczesniej czy później simmeringi i tak wywali, tak więc zostaje tylko wymiana pompy oleju
Dla żony Sharan 1,8T+ w tiptronicu wystarczy , dla mnie A4 B6 Quattro Combi 1,8T+++