Dzięki za opinie. Ok jeśli pasek CONTITECH będzie lepszy od SKF to rzecz jasna taki właśnie kupie. Czy pompa wody firmy SKF jest odpowiednim wyborem?
Rozrząd TDI - co wybrać/przebiegi/wymiana itp.
|
10-07-2012, 08:48
SKF ogólnie sprawdzona marka i bardzo dobra , choć ostatnio coś kolega marudził właśnie na pompę SKF. Jak kupujesz części rozrządu to tych firm SKF lub INA, Ruvila, Hepu, Contitech
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
12-08-2012, 10:18
Czy jest jakiś poradnik lub jakaś pisana ( bądź nie ) reguła informująca jak należy ustawić rozrząd podczas jego wymiany?
Na zakupionym zestawie rozrządu powinny być rysunek ze znakami do ustawienia rozrządu. Ogólnie powinieneś zwalić też pokrywę zaworów, wyposażyć się w jakiś płaskownik i po prawej stronie zblokować wałek zgodnie z miejscem na blokadę (płaskownikiem) Można to ominąć znacząc ślady na górnym kole markerem. Roboty w Sharanie jest sporo przy rozrządzie... Jesli będzie to Twój debiut lepiej rób to z kimś kto się na tym zna. Ja dodatkowo podwieszałem silnik i odpinałem dolną poduszę, ponieważ zdarza się ją połamać niechcący gdy silnik pręży. Masz naprawdę duuuużą szansę, że urwie sie w niej śruba i może być tak, że nie uratujesz już poduszki. W moim przypadku pomógł palnik i na gorąco udało się wykręcić.Jesli chodzi o pompe wody, ja akurat jestem zwolennikiem jej wymiany przy każdej wymianie rozrzadu. Nie polecam kupować jednak kompletnej z obudową a sam wkład. I ominął bym SKF- spotkałem się z negatywnymi opiniami na temat ich pomp w przypadku tych silników- wolałem nie sprawdzać- sam zakupiłem inną..
12-08-2012, 10:41
A jaką pompę wody kupiłeś jeśli to nie tajemnica handlowa?
12-08-2012, 11:05
dyzio to nie VP tylko PD'ek wiec na koncu walka po zwaledniu pompy tandemowej nic nie wsadzisz. Rozrzad blokuje sie na dole specjalną blokadą a gore blokujesz pinem ktory to ma fi 6 mm czyli wiertlo 6 wystarczy. Wczoraj tak robilem w swoim. Poza tym na kole walaka rozrzadu masz takie pazurki w roznych miejscach i to mniejsze musi sie zgrac z oznaczeniem "4Z" na plastiku przylegajacym do glowicy. Dobrz ejest tez zablokowac napinacz hydrauliczny od rolki napinajacej stosowna blaszką ale nie jest to konieczne. Potrzebny takz eklucz pazurkowy do napiecia rolki napinajacej. Prosta robota i moge nawet podac jakie klucze sa potrzebne.
Po calej operacji kontrola vagiem konta synchronizacji- ma bys w okolicy "0" Ale do +-1 moze byc.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
12-08-2012, 12:01
Ha
Nie zaglądałem pod dekiel zaworów- pamiętałem jak kiedyś robiłem w starym Passacie, myślałem że tak samo w Sharanie. Sam użyłem markera. Reventes -pompę kupiłem zdaje się Ruville
12-08-2012, 12:13
Więc muszę zedytować listę i zamienić pompę SKF na Ruville Nie chciałbym wydać niepotrzebnie kasy Jakie ogólnie macie zdanie o firmie Ruville?
12-08-2012, 12:20
SKF i Ruville są OK i paski contitech również. Jakieś ploty krążą, ale przypadków faktyczniego zatarcia łożysk czy urwania paska tylko dlatego, że to skf/ contitech nie słyszałem.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
12-08-2012, 18:18
skf to firma moim zdaniem nr jeden jesli chodzi oa jakies elementy oparte na lozyskach Czyli pompy pierwszej klasy. Jeszcze bardzo dobre i w miare nie drogie sa Hepu. Ruville to pakowacz wiec pewnie tam bedzie siedziec cos innego.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości