Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
w tym linku co podales to sbie kliknij na sharana i poczytaj co tam gosc pisze ze 1.8 T jest na łancuchu rozrzadu. Idiot ajakis jak nic. Jest łancuszek ale tylko do przekazania napedu miedzy dwoma walkami rozrzadu a sam rozrzad jest na pasku. Nie polecam sluchania tego typu wywodów pismakow lub ludzi nie majacych pojecia o motoryzacji. Lepiej poczytac na jakims forum np na tdi tuning u mastersa tam to sie dowiesz o roznych rzeczach i przypadkach. Fotki tez sa jak cos tam ktos wymontowywal - pol silnika itp. Poczytasz jak to trzeba pozniej poskladac by to mialo rece i nogi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
dobrze ci radze. tego kólka nie ruszaj. ja bym sobie odpuscil z twojej listy ten tlumik drgan paska PK bo to kolo kosztuje dosc sporo bo zamiennik jest na dwa miesiace wiec wchodzi w gre tylko ori. Nie rozwarstwia sie ta guma to nie ma potrzeby tego ruszac. Napinacz paska PK tez wystepuje raczje juz z rolką prowadzaca. Jelsi jest nie skoszony( nie ma nalatane 300 albo 400 tys km) to mysle ze nawet jak wymienisz ta sama rolke na napinaczu to bedzie okej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
26-12-2012, 08:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2012, 08:58 przez raventes.)
Robię samochód dla siebie, gdyż nie zamierzam się go pozbywać z tego też powodu chcę zrobić wszystko za 1 zamachem aby mieć spokój na lata. Auto ma 244 nalatane. W przypadku tego kółka ori to jaka będzie firma i czy tylko w ASO można ori dostać?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie pisz ze na lata bo tak jak wspominalem juz nie raz nikt ci nie zagwarantuje czy np pomp[a wody padnie po 250 tys czy po 50 tys km. Znam przypadki i takie i takie. Tu nie ma gwarancji na jakis przebieg. Wymienialem takze rolki w fabi SDI gdzie rozrzad byl robiony w aso w moim miescie u mojego kolegi w aso seata. Padla rolka ori po przelocie nawet nie 15 tys km.
Jesli sie tak mocno upierasz to kolo paskowe z tym tlumikiem co jest na wale korbowym to tylko ori a kto to dla nich robi to nie wiem. Rolki to pisalismy juz nie raz ze INA rouwille, SKF są okej. PAsek conti tech tez jest najlepszy. Napinacza paska PK bym nie ruszal a tylko rolke jego wymienił. PAsek Pk także Conti tech.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
kolk jesli jest dobre to sie go nie wymienia. Jesli sie sruba centralna poluzuje to scina klin na tym kole i jak mamy duzo szczescia to nam nie rozwali glowicy. Tak wiec jak juz masz cos robic to sprawdz moment dokrecenia tego kola. Ta pryzpadlosc to nie jakas wylacznosc vagów bo w oplu np 1.9 cdti tez to bylo dosc czesto spotykane.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
26-12-2012, 13:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2012, 13:44 przez raventes.)
A jaki powinien być moment dokręcenia tego koła? I co wtedy jeśli nie będzie taki jak być powinien ( wymieniać koło ze śrubą czy tylko dokręcić) ?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
120 Nm plus potem 90 stopni. Ja bym to jednak nawet nieco mocniej dokrecil tak na wszelki wypadek. Mymy gwint prawy na tej srubie czyli zgodnie z ruchem walu. jako ciekawostke podam ze w oplu 1.9 cdti tez jest prawy i tam moment dokrecania wynosi 340 Nm i na tym koniec ale np w silnikach 1.7 cdti ( isuzu) mamay gwint lewy czyli przeciwny do ruchu walu czyli teoretycznie sam sruba sie dokreca i tam moment wynosi okolo 200 Nm. Oczewiscie liczy sie tez wielkosc sruby, gwintu itd.
W tdiku to polecam poprostu sprawdzic czy sruba jest mocno dokrecona i nie ma potrzeby jej ruszac chyba ze wymieniamy uszczelniacz walu to wtedy musimy ja odkrecic. Podejrzewam ze wiekszosc problemow z tym kolem to własnie po wymianie tego uszczleniacza- niedbalosc mechanika przy montażu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
27-12-2012, 10:04
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2012, 10:06 przez daneczek76.)
raventes tak jak pisze kolega wymień kompletny rozrząd z pompą wody. Co do paska PK oczywiście też wymień i ewentualnie sprawdź w jakim stanie jest napinacz i rolka alternatora bo ona najczęściej leci koszt za INA około 100 zł.( Mi rolka wytrzymała od nowości auta 4,5 roku i zrobiła 168 tys.) Jeśli będzie ok to zostaw do tego już się łatwo dostać i jakby nie daj bóg pierdło to wielkiej roboty przy pasku PK i rolkach nie ma.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.