Liczba postów: 11
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
Witam. Mam problem. Rano przy odpalaniu auto "kręci" około 5-7 sekund zanim zaskoczy i wówczas odpada. Nieważne czy w nocy jest plus 5 stopni czy minus 10. Po odpaleniu jakieś 2 minuty dymi i jest ok. Poza tym nie wiem czy jest to jakoś powiązane, ale wydaje mi się że jak na 110 kucy auto jest mułowate. Dodam ze przy rozpędzaniu słyszę jakby szum pod maską. Podłączałem pod komputer i wtryski i turbo ok, z tym ze czytałem gdzieś ze jakaś rura od turbo może być pęknięta i dlatego nie ma mocy, poza tym spalanie wysokie, nie niższe niż 7litrów. Sharan 1.9 TDI, 110KM, 1996r
Macie jakieś pomysły co to może być?
Liczba postów: 283
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
4
sprawdź czy nie ma pęcherzyków powietrza w paliwie (w wężyku przezroczystym),wężyki między wtryskiwaczami (jeżeli są "spocone" to wymiana), rury intercoolera (kontrola szczelności - w okolicach ewentualnej dziury napewno będą ślady oleju), jak wszystko ok to sprawdź ciśnienie w cylindrach - ja tak miałem i okazało się że na 1 garze nie bylo ciśnienia - dodam że po ok. 2 minutach silnik chodził równo, nie dymił jak komin w cegielni i nikt niczego by nie podejrzewał.
co do zużycia paliwa to 7l/100km to dla sga dobry wynik - to nie golf
co do podłączenia pod kompa to chyba tylko przy pomocy logów dynamicznych idzie dokładnie sprawdzić czy rzeczywiście wtryski i turbo są ok
pozdrawiam
Robert
VW SHARAN 1,9 TDI AUY 4MOTION 2002
S7reklama.pl
PYLONY CENOWE - WYŚWIETLACZE LED - SPRZEDAŻ - MONTAŻ - SERWIS
TUTAJ zamów nalepkę klubową
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
11-04-2013, 18:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2013, 18:30 przez itajob.)
Dzięki za odpowiedź. Powiedź mi jeszcze co to może być. Rano jak odpalę auto i sobie chodzi, słyszę trochę większy odgłos silnika, gdy tylko wcisnę sprzęgło, silnik pracuje ciszej
Plus jeszcze ten szum pod maską w trakcie jazdy przy rozpędzaniu się
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
Sprzęgło nie bierze od samej podłogi, auto zaczyna ruszać jak dosyć dużo puszcze sprzęgło, podobnie z pedałem gazu, auto "chwyta" jak sporo przydusze gaz
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
wietrze dziure gdzies w dolocie. Sprawdz to szybko bo wykonczysz suszarke.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
Wesol mógłbyś jaśniej? Z góry dzięki
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
miedzy turbiną a samycm juz silnikiem masz rone weze oraz IC. Zapewne masz dziure w wezu albo intecooler jest nieszczelny. Szukaj nieszczelnosci bo piszesz ze ci gwizdze a to jeden z typowych objawów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
Tzn to nie jest typowy gwizd tylko tak jakby szum z pod maski słysze podczas rozpędzania. Możliwe że przez to auto jest mułowate i więcej pali???
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak bo dziura jest i nie ma doladowania mimo ze turbo pompuje jak szalone.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.