Liczba postów: 101
Liczba wątków: 10
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
Znaczy nie masz wogóle Haldex-a czy czy masz go (okreslając go jako most) nie połączony wałem ze skrzynią?
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
0
Przepraszam , moja wina, z tego wszystkiego zapomniałem wkleić symbolu części.
Haldex mam jak najbardziej, tylko że jakiś nietypowy, bo tak jak pisałem żaden ze znajdujących się na rynku nie pasuje.
Symbol poszukiwanej części to 02D525554AH.
Facet który próbował coś z tym naprawiać, powiedział że te co sa na rynku u nas maja inaczej uszy pomontowane, więc trzeba by kombinować z montażem i że zupełnie nie wiadomo czy będą współpracować "mechanicznie" , mimo że nie jest to żaden cudak tylko zwykłe 1.9 115HP z manualną 6-biegową skrzynią.
BŁAGAM POMOCY.
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
ktoś wiedział co sprzedaje i dlaczego tak tanio...wiem że nie pomogłem ale może rozważ sprzedaż bo to auto może ciebie dużo kosztować kasy i nerwów. A może masz napęd poprostu z benzyniaka ?
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
generalnie mamay tak: W SGA naped na 4 kola wystepowal z dwom asilnikami czyli AUY 116 konny tdi i AYL czyli 2.8 benzynowy. Wszystkie mialy skrzynie 6 biegowe wiec irytuje mnie jak ktos podaje ze ma skryznie w polifcie 6 biegowa bo niby jak by mial mieć. Haldexy z tego co wiem sa takei same jak np w golfie 4 tylko jakimis tam otworami sie roznią znaczy sie jest brak otworow. Co do dzialania to po mojemu czy w gofie czy w sharanie powinien dzialac bo w koncu system rozpoznaje roznice predkosci meidyz kolami i kreca sie podobnie by nie powiedziec tak samo czy to w golfie czy to w sharanie czy beznyna czy diesel.
Jesli masz problem z tym systemem to udaj sie do pozadnego mechanika a nie do kogos kto nie ma o tym pojecia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
08-11-2016, 21:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2016, 21:52 przez tolus24.)
Witam.
Po pierwsze warto by było wiedzie co jest uszkodzone, bo może elektronika, a nie mechanika więc po co Ci cały mechanizm kupować. Po drugie jeśli uszkodzona jest mechanika, a zewnętrznie obudowa ma inne mocowania to wystarczy rozebrać i przełożyć środki, większość haldexów z tej samej generacji ma identyczne części w środku. Po trzecie, jeśli uszkodzenie jest mechaniczne to wypadałoby na sam początek rozebrać mechanizm i zobaczyć co jest uszkodzone, będzie widać gołym okiem, możesz mi wierzyć, oczywiście dla kogoś kto zna się na mechanice, to jest prosty mechanizm i wymienić tylko to co jest uszkodzone. Jak byś mi odczytał numer sterownika z obudowy i podał to może powiem Ci coś więcej.
Pozdrawiam
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
W pierwszej kolejności to postaraj się zdiagnozować to co masz. Przyczyn nie działania haldexa może być kilka.
1. Zasilanie pompki haldexa - pompka chodzi po włączeniu silnika.
2. Sprawność tejże pompki.
3. Sterowanie haldexem (ten układ jest sterowany elektronicznie - nie dostanie sygnału nie będzie działać).
4. Obecność oleju (musi być oryginał)
Jak to sprawdzisz to może dopiero wtedy szukać przyczyny mechanicznej.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
0
08-11-2016, 22:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2016, 22:52 przez LiamPL.)
Na wstępie dziękuję wszystkim za chęci niesienia pomocy
Na wstępie dziękuję wszystkim za chęci niesienia pomocy ...
Co do tych punktów wymienionych, to niestety już te przyczyny zostały sprawdzone, łącznie z podpinaniem pompki na" krótko ", chociaż zaznaczyć należy że napęd ten był dla mojego mechanika nowością, więc za postawioną diagnozę nie ręczę, stąd moje pytanie o polecany warsztat wyspecjalizowany w tych tematach. Chciałbym mieć pewność że auto trafi do kogoś którzy coś takiego robił i nie będzie dopiero odkrywał zasad działania na "żywym organizmie".
Najlepiej gdyby taki warsztat był w okolicach Wrocławia, ale jeśli jest wart grzechu fachowiec gdzieś dalej to i tam pojadę. Wolałbym tylko uniknąć sytuacji, że pojadę 2000 km ( na codzień mieszkam w Norwegii) i życzliwy Pan mi powie " jest zepsuta cześć o nazwie X i tego nie naprawiamy) . Czy to będzie 1 tys czy 2 tys zł, chcę wstawić do kogoś uczciwego i odebrać naprawione. Czy to jest możliwe?
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Jeśli jesteś z Norwegii to forumowy kolega BOGOS jest z Twoich okolic o ile się nie mylę i jest obeznany w temacie Sharana więc zagadaj do niego.
Pozdrawiam