Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakie ciśnienie w oponach?
#1
Koledzy,
jak to jest z tym ciśnieniem w kapciach?
Dla opon R16 205 / 55 na tabliczce w samochodzie jest 3,3 / 3,0 bar (przód / tył) dla auta nie obciążonego.

Oponiarz dmuchnął mi 2,4 wszędzie i powiedział, że więcej nie wytrzymam, bo będzie jak na kamieniach. Kilku gumiarzy potwierdziło, że tyle, co na tabliczce to w życiu nie dmuchają. No, ale w takim razie, ile?

Tak na oko, to mam wrażenie, że przednie opony za bardzo się uginają i mogłyby być trochę więcej napompowane.

Co Wy na to?
Odpowiedz




#2
ja ładowałem kilka dni temu dużo w auto, myślę, że MC wyszła około 2400 kg. Dopompowywałem 2 razy i dopiero przy 3,0 przód i 2,7 tył dało się dobrze jechać, manewrować i przyśpieszać. Po opróżnieniu auta było lekko za twardo, więc popuściłem do 2,5 przód i 2,5 tył.
Pisze o oponie zimowej 195/65/15, czyli teoretycznie większy profil i powinienem mniej pompować, ale akurat tak mi się dobrze steruje autem, hamuje.
Odpowiedz
#3
czerwony chyba cos nie takmasz na tej tabliczce. Umnie coprawda na 215/55/16 jest ze przód 2.8 i tył 2.6 przy trzech osobach na pokladzie. I tak pompuje u siebie na kapcie wlasnie w tym rozmiarze co podajesz 205/55/16 około 2.8-2.7
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#4
oto i tabliczka na prawym słupku.

[Obrazek: 9b0499e4fa12.jpg]

a to instrukcja:
[Obrazek: 9894720fbe97.jpg]

Czyżby jakaś dziwna wersja samochodu? Nic nie rozumiem
Odpowiedz
#5
dziwne naprawde. Ale ja bym tyle nie pompowal. Zreszta ja zawsze mowie- pompuj tyle zeby sie bieżnik rowno wycierał.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
jeszczeraz wytlumacze. Jakie cisnienie w kolach dajemy to ma znaczenie takze szerokosc felgi, oczewiscie i parametry opon jak i obciążenie. W koncowym rozrachunku i tak wazne nie jest to czy jest komfortowo czy twardo jak na kamieniach tylko czy bieżnik opony sie rowno wyciera. Chyba nie zamierzasz jedzic tak ze srodek oony bedzie łysy juz a po zewnetrznej jeszcz ebedzie 5mm?? JElsiktos nie umie dobrac sobie opon do felg czy tam odwrotnie i pozniej pitoli ze jest twardo czy tam cos innego to nie powinien sie zabierac za motoryzacje tylko siedziec w sojej branży( nie wiem piekarnictwo, masarnictwo itp)
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Ja zawsze pompuje tyle co na tabliczce +/- 0,2 i jest dobrze. Nigdy jakoś za twardo czy za miękko nie miałem. I nie zdarzyło mi się w przeciągu kilku lat żeby opony wytarły się nienormalnie. ( Mowa o Sharanach )
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#8
Jeśli masz oryginalny zawiech i ogumienie wg. specyfikacji, to nie słuchaj wulkanizatorów, tylko dmuchaj to co na tabliczce lub z odchyłami tak jak pisał kolega piotto0 +/- 0,2 i ok.

Jak ktoś ma gwinty, poliuretany i inne twardzioszki do jazdy sportowej, wyczynowej czy jakiejkolwiek innej to niech się nie dziwi, że jeździ się jak wozem drabiniastym po kocich łbach.

A propos panów "wulkanizatorów", nierówno wytarta opona... szybsza wymiana i szybszy pieniądz.
Odpowiedz
#9
Koledzy,
czy na Waszych tabliczkach i instrukcjach są takie same wartości zalecanego ciśnienia, jak podałem wcześniej?
Odpowiedz
#10
(13-04-2013, 20:02)dmusek napisał(a): Jeśli masz oryginalny zawiech i ogumienie wg. specyfikacji, to nie słuchaj wulkanizatorów, tylko dmuchaj to co na tabliczce lub z odchyłami tak jak pisał kolega piotto0 +/- 0,2 i ok.

Jak ktoś ma gwinty, poliuretany i inne twardzioszki do jazdy sportowej, wyczynowej czy jakiejkolwiek innej to niech się nie dziwi, że jeździ się jak wozem drabiniastym po kocich łbach.

A propos panów "wulkanizatorów", nierówno wytarta opona... szybsza wymiana i szybszy pieniądz.

DObrze gadaja wulkanizatory. Malo wiesz kolego jak widac. Moze jakbys popracowal odrobine w takim warsztacie gumiarskim to bys inaczej pisał. JElsi fewlgi i opony sa takie jak producent wypuszczał ( z takimi parametrami) to moge sie podpisac ze cisnienie w oponach powinno byc zblizone jak podaje tabliczka ale zazwyczaj nieco mniejsze. Poliuretany itp nie maja tu nic do znaczenia. powietrza i tak ma byc tyle samo na zwyklych tulejkach i czy to gwint czy nie gwint to tak samo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar sharanista 831 487,887 07-03-2022, 19:31
Ostatni post: wesol
  Alufelgi 16", jakie? cezary 14 6,256 05-05-2021, 21:52
Ostatni post: wujo86
  Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp. rafciocrx 298 147,781 24-07-2020, 07:04
Ostatni post: wesol
  świece do Vr jakie ? Sigma_74 4 3,423 01-03-2020, 21:22
Ostatni post: junak1956
  Jakie wycieraczki, typ - do SGA snejku 70 36,845 17-12-2018, 23:30
Ostatni post: tolus24
  Koło dojazdowe jakie??? sebamixx 10 4,690 05-02-2017, 11:28
Ostatni post: skimir
  Ciśnienie oleju? mamwi 4 2,005 29-12-2015, 16:34
Ostatni post: mamwi
  jakie dywaniki gumowe? 123krzysiek123 14 13,819 25-11-2015, 13:43
Ostatni post: manieeek14
  Sprezyny Magnum-czy ktos je zakladal i jakie macie opinie onilek 2 14,225 23-10-2015, 22:16
Ostatni post: wesol
  jakie mam sprzęgło?? misiek19812 4 2,252 18-10-2015, 10:49
Ostatni post: misiek19812

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości