Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
13-04-2013, 10:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2018, 18:23 przez tolus24.)
Koledzy,
jak to jest z tym ciśnieniem w kapciach?
Dla opon R16 205 / 55 na tabliczce w samochodzie jest 3,3 / 3,0 bar (przód / tył) dla auta nie obciążonego.
Oponiarz dmuchnął mi 2,4 wszędzie i powiedział, że więcej nie wytrzymam, bo będzie jak na kamieniach. Kilku gumiarzy potwierdziło, że tyle, co na tabliczce to w życiu nie dmuchają. No, ale w takim razie, ile?
Tak na oko, to mam wrażenie, że przednie opony za bardzo się uginają i mogłyby być trochę więcej napompowane.
Co Wy na to?
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
ja ładowałem kilka dni temu dużo w auto, myślę, że MC wyszła około 2400 kg. Dopompowywałem 2 razy i dopiero przy 3,0 przód i 2,7 tył dało się dobrze jechać, manewrować i przyśpieszać. Po opróżnieniu auta było lekko za twardo, więc popuściłem do 2,5 przód i 2,5 tył.
Pisze o oponie zimowej 195/65/15, czyli teoretycznie większy profil i powinienem mniej pompować, ale akurat tak mi się dobrze steruje autem, hamuje.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
czerwony chyba cos nie takmasz na tej tabliczce. Umnie coprawda na 215/55/16 jest ze przód 2.8 i tył 2.6 przy trzech osobach na pokladzie. I tak pompuje u siebie na kapcie wlasnie w tym rozmiarze co podajesz 205/55/16 około 2.8-2.7
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
oto i tabliczka na prawym słupku.
a to instrukcja:
Czyżby jakaś dziwna wersja samochodu? Nic nie rozumiem
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
dziwne naprawde. Ale ja bym tyle nie pompowal. Zreszta ja zawsze mowie- pompuj tyle zeby sie bieżnik rowno wycierał.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
jeszczeraz wytlumacze. Jakie cisnienie w kolach dajemy to ma znaczenie takze szerokosc felgi, oczewiscie i parametry opon jak i obciążenie. W koncowym rozrachunku i tak wazne nie jest to czy jest komfortowo czy twardo jak na kamieniach tylko czy bieżnik opony sie rowno wyciera. Chyba nie zamierzasz jedzic tak ze srodek oony bedzie łysy juz a po zewnetrznej jeszcz ebedzie 5mm?? JElsiktos nie umie dobrac sobie opon do felg czy tam odwrotnie i pozniej pitoli ze jest twardo czy tam cos innego to nie powinien sie zabierac za motoryzacje tylko siedziec w sojej branży( nie wiem piekarnictwo, masarnictwo itp)
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
Ja zawsze pompuje tyle co na tabliczce +/- 0,2 i jest dobrze. Nigdy jakoś za twardo czy za miękko nie miałem. I nie zdarzyło mi się w przeciągu kilku lat żeby opony wytarły się nienormalnie. ( Mowa o Sharanach )
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
Jeśli masz oryginalny zawiech i ogumienie wg. specyfikacji, to nie słuchaj wulkanizatorów, tylko dmuchaj to co na tabliczce lub z odchyłami tak jak pisał kolega piotto0 +/- 0,2 i ok.
Jak ktoś ma gwinty, poliuretany i inne twardzioszki do jazdy sportowej, wyczynowej czy jakiejkolwiek innej to niech się nie dziwi, że jeździ się jak wozem drabiniastym po kocich łbach.
A propos panów "wulkanizatorów", nierówno wytarta opona... szybsza wymiana i szybszy pieniądz.
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
Koledzy,
czy na Waszych tabliczkach i instrukcjach są takie same wartości zalecanego ciśnienia, jak podałem wcześniej?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
(13-04-2013, 20:02)dmusek napisał(a): Jeśli masz oryginalny zawiech i ogumienie wg. specyfikacji, to nie słuchaj wulkanizatorów, tylko dmuchaj to co na tabliczce lub z odchyłami tak jak pisał kolega piotto0 +/- 0,2 i ok.
Jak ktoś ma gwinty, poliuretany i inne twardzioszki do jazdy sportowej, wyczynowej czy jakiejkolwiek innej to niech się nie dziwi, że jeździ się jak wozem drabiniastym po kocich łbach.
A propos panów "wulkanizatorów", nierówno wytarta opona... szybsza wymiana i szybszy pieniądz.
DObrze gadaja wulkanizatory. Malo wiesz kolego jak widac. Moze jakbys popracowal odrobine w takim warsztacie gumiarskim to bys inaczej pisał. JElsi fewlgi i opony sa takie jak producent wypuszczał ( z takimi parametrami) to moge sie podpisac ze cisnienie w oponach powinno byc zblizone jak podaje tabliczka ale zazwyczaj nieco mniejsze. Poliuretany itp nie maja tu nic do znaczenia. powietrza i tak ma byc tyle samo na zwyklych tulejkach i czy to gwint czy nie gwint to tak samo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
|