Liczba postów: 305
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Ja w swoim przy alu 7 cali i gumach 215/55/16 musze dmuchac 3-3,2 bara bo jak mniej to autko zaczyna dziwnie tanczyc (bujac) i kapcie strasznie sie uginaja. Zaznaczam ze zuzycie opon jest przy tym jak najbardziej wyrownane tzn rownomierne srodek z brzegami.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu
Liczba postów: 186
Liczba wątków: 20
Dołączył: Oct 2012
Reputacja:
0
wczoraj wymieniłem na letnie 215/55/16.
wg tabliczki na 3 osoby powinno być 2,8-przód 2,6-tył.
kazałem nabić 2,6 i 2,4 a i tak czuję każdy kamyczek.
zimówki 195/65/15 miałem po 2,5 i było mięciutko.
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 0
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Siemka Ziomale u mnie jest tam 2004r
Sharan 1.9TDI 131km 2004
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
15-04-2013, 21:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-04-2013, 21:42 przez dmusek.)
DObrze gadaja wulkanizatory. Malo wiesz kolego jak widac. Moze jakbys popracowal odrobine w takim warsztacie gumiarskim to bys inaczej pisał. JElsi fewlgi i opony sa takie jak producent wypuszczał ( z takimi parametrami) to moge sie podpisac ze cisnienie w oponach powinno byc zblizone jak podaje tabliczka ale zazwyczaj nieco mniejsze. Poliuretany itp nie maja tu nic do znaczenia. powietrza i tak ma byc tyle samo na zwyklych tulejkach i czy to gwint czy nie gwint to tak samo.
Tak przypadkowo się wydarzyło, że liznąłem tego zawodu i mam kilku dobrych znajomych, którzy z tego wciąż żyją. Tak, więc troszkę temat ogarniam.
Wulkanizacja wulkanizacji nierówna...
A mi nie wmówisz, że poliuretany mają tę samą miękkość... powodzenia na polskich dziurawych dróżkach... potem narzekanie na kręgosłup, wgięte fele, przecięte gumy. A jak wszystko wytrzyma nawet poliuretanowa końcówka drążka to w końcu uszczelniacze w maglu się sypną. Takie są polskie realia i nikt temu nie zaprzeczy. Dlatego dmuchamy trochę mniej.
A jak auto, które bagatela waży prawie 2t w zakładzie wulk. nadymają standard 2.2 ewentualne max.2.5 z przodu to gołym okiem widać flak. Potem wielkie oczy i zdziwicie, ze opona z brzegów wytarta... Za komfort się płaci.
Z dziurami, wyrwami i innymi nierównościami nawierzchni naszych dróg i tak się nie wygra.
Ja mam 2,9 z przodu na alu 7cali i 215/55/16 bo przy niższych ciśnieniach dziwnie zachowuje się auto w koleinach.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Wlasnie dmusek tak jak pisalem wczesniej ja dmucham 3-3,2 w zaleznosci od obciazenia. Jak traska przy pelnym ladunku to raczej 3,2, jak jezdze sam to ok. 3.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu
Liczba postów: 470
Liczba wątków: 22
Dołączył: Apr 2016
Reputacja:
0
stary temat ale odgrzeję kotleta bo widzę, że spór nieroztrzygniety... więc ja w roli mediatora choć wiedzy w temacie książkowej noe mam. Kupilem na zimę DAYTONY 205/60/16 92H i też miałem zagwostkę jak je nabić. Na tabliczce jakieś duże wartości ( jak kilka postów wyzej na foto) . Wydaje mi się że kluczem jest nośność a co za tym idzie większa nośność to opona do prawidłowej pracy potrzebuje większego ciśnienia. Ja kupilem z nośnoscia... wydaje się optymalna do nacisku na osie gdyż nie bujam z ladunkami po 500 kg i wiecej a max 200 w tym ja 105. Nośności na tabliczce trochę autobusowe i teraz nie spotkałem się z [...], ktorym by tyle zalecano. patrz toyoya sienna nośność 92-95 a to juz jeżdżąca katedra.
Najlepiej by było zmierzyć nacisk w miejscu styku opony z podłożem w np trzech punktach boki i srodek... ale ja pomysłu na taki test nie mam.
na razie nabilem po 2.8 i jest twardawo...
ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
01-11-2016, 23:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2016, 23:57 przez kalamb.)
Pamoniusz miałem te opony w zeszłą zimę, nabyłem razem z autem. Nowe. Pozbyłem się ich na wiosnę. Dziwnie się jeździło niby wszystko ok ale był problem z ustaleniem ciśnienia, próbowałem fabryczne dla rozmiaru niestety auto pływało delikatnie. próbowałem 3.0 lepiej z trakcją ale za twardo z kolei. Wartości pośrednie nie wnosiły niczego pozytywnego. Jakoś nie czułem się zbyt pewnie. Poza tym index nośności 92 to nie jest optymalny tylko na styk. A dobrze brać pewien zapas w Polsce dla naszych atozdrad ;-) przeciążenia przy hamowaniu, siły działające przy "ataku" w krawędź dziury itp. Optymalny to jednak 94 choć administracyjnie się mieścisz i przy ewentualnej kontroli problemów nie będzie. Założyłem obecnie całoroczne Imperiale Ecodriver 4S 215/55/16 z indexem 97 ładuje 3.0 i jest bardzo dobrze czuje ze ta opona "współpracuje przyjaźnie" z samochodem.
A i jeszcze jedno. Wszystkie te "cyferki" typu 2,8...3,0 itd. mają znaczenie gdy jesteście pewni wskazań. Dużo jeżdżę i już wiem, ze manometrem na stacjach wierzyć nie należy, okrutnie przekłamują, są źle i rzadko serwisowane. Obsługa zazwyczaj kończy się na wymianie końcówek gdy następuje już taka konieczność.
Liczba postów: 470
Liczba wątków: 22
Dołączył: Apr 2016
Reputacja:
0
02-11-2016, 00:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2016, 00:01 przez PAMONIUSZ.)
mi poradził znajomy. dayton 205/60r16 dw510 evo 92h. A pamiętasz może jakiej były produkcji? mogłeś mieć polskie z Poznania ( tam Bridgestone je robi) i one ponoć nie sa najlepsze. Mi. znajomy załatwił z Włoch nowiutkie 2016 rok, wyszło ok 203 zl za oponę. Powiem tak. Bardzo dobrze na śliskiej i mokrej ale są dość głośne. Śniegu jeszcze nie ma wiec nie wiem. co do pływania nie odczuwam co nie znaczy, że tak nie jest. jadę głównie po Wawie a jak w trasę to z rodzinką więc też nie szaleję. staram sie znaleźć ich większą specyfikację na necie.
ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
02-11-2016, 00:04
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2016, 00:21 przez kalamb.)
To nie był Poznań. Gość który kupował koła wiedział o tym i zwracał na to uwagę. Są głośne bo mają 72db i kiepski index oporów toczenia bo o ile dobrze pamietam E. Imperiale maja 69db i index C różnica mocno zauwazalna.
Sprawdziłem opony produkowane w Poznaniu maja nawet index F czyli kiepsko bo skala się kończy na G. Oryginały maja E. Obydwie maja C w indexie "przyczepności". Przypomniałem sobie co mi jeszcze w nich nie pasowało. VW homologuje rozmiary 195/60r16, 205/55r16 i 215/55r16 dla tego auta.
|