Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
w przodzie zazwyczja amorki przezyja conajmniej da komplety na tyle. Tu najszybciej siadzie ci lozysko i poduszka. Tym bym sie zajął plus ewentualnie tukeje metalowo-gumowe, sworznie ,koncówki, drązki. Nie wiem moze jeszcze znudów łozyska piast.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
10-06-2013, 07:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2013, 07:14 przez raventes.)
Sworznie, końcówki i drążki są w bdb stanie. Natomiast reszta co wymieniłeś jestt oryginalna.
Masz na myśli łożyska i poduszki amorów oraz tuleje wahaczy? Po czym poznać że łożysko i poducha są do wymiany? W aucie nic nie stuka.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Moim zdaniem, jeśli nic się nie dzieje to nie ma sensu tego ruszać.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Tylko jak rozpoznać że np łożysko amora lub poducha jest do wymiany w czasie jazdy?
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
10-06-2013, 13:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2013, 15:17 przez daneczek76.)
ja na postoju sprawdzałem tak że jeden bujał przodem auta , a ja trzymałem rękę na kielich i było wyczuwalny wyraźny luz.
tak robiłem z golfem ale z sga nie próbowałem, myślę ze tez go rozbuja.
Albo na ścieżce jak sprawdzają amory warto wtedy położyć łapę na kielich to czuć czy jest luz.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
To jak już chcesz taką kapitalkę robić to:
- amortyzatory,
- wszystkie silenblocki - na wahacz idą chyba po dwa,
- gumy stabilizatora
- łączniki stabilizatora
- łożysko kolumny
- sworznie zwrotnicy - trzeba się zastanowić bo może warto je też wymienić bo po wymianie trzeba regulować kąt pochylenia koła (chyba, że jakoś to tam rozwiązali, że nie ma możliwości przesunięcia sworznia - nie wiem jeszcze nie sprawdzałem) a tak ustawisz ten kąt za jednym zamachem przy wymianie amortyzatorów.
- osłony przegubów i maglownicy - trzeba zweryfikować stan bo jak już porozłączasz wszystko to może warto przy okazji wymienić...
Ogólnie to lista zrobi się całkiem pokaźna, więc lepiej zobacz co tak naprawdę dolega zawieszeniu...
PS: Oczywiście mowa o przodzie a wątek w temacie ma tył, jakoś się rozbiegło...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Pochylenie kola i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy nie podlega regulacji w sga.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
i juz tytul tematu pasuje.
Oczewiscie mi tez sie wydaje ze jak masz wszystko okej w zawieszeniu to nie ma sensu tam grzebac. Mozna sprawdzic ale po co tam paluchy wkladac. Powiem ci tylko ze najszybciej to padaja tu łaczniki, tuleje gumowe na wahaczach no i moze jeszcze te poduchy na amorkach ( te poduchy gumowe z lozyskami).
Poduchy sprawdzisz podnoszac lekko auto( ale tak zeby kola jeszcze dotykaly ziemi z lekkim naciskiem a ty szarpiesz za amorek w gornej czesci. Jak bedzie luz na kielichu to raczej juz do wymiany poducha.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.