Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Malowanie zacisków ... Sharan
#1
Thumbs Up 
Dzisiaj skończyłem malowanie zacisków, opiszę mniej więcej jak to u mnie wyglądało. Może się komuś przyda w przyszłości.
Od razu zaznaczę że jest opcja trwalsza / dokładniejsza jak np. wyciągnięcie wszystkich zacisków oddanie do piaskowania i malowanie proszkowe.

Więc najpierw podnosimy auto w górę:
[Obrazek: cq7dtmHl.jpg]

Następnie odkręcamy zaciski i jarzma. (Ja nie chciałem ściągać zacisków żeby nie było potrzeby odpowietrzania układu.)
Jarzma poszły na imadło i pod szczotkę na szlifierce więc zostały porządnie wyczyszczone, a zaciski zostały wyczyszczone ile się dało szczotką na szlifierce a "zakamarki" przejechane skrobakiem.
Wszystko czego nie chcemy pomalować oklejamy taśmą i odtłuszczamy zaciski.
Użyłem farby: http://sklep.motip.pl/58-98-large/lakier...-400ml.jpg
Pomalowałem to jedną puszką (2 warstwy i "poprawki miejscowe") i skończona do zera. Pierwsza warstwa była przygotowaniem i dużo prześwitywało a nie dało się grubiej położyć bo farba bardzo się zlewa a druga warstwa była na zasadzie - gdzie widać tam dokładnie a gdzie nie tam zostanie z jedną warstwą.
Więc jak ktoś ma czas i chce naprawdę dokładnie obmalować to polecam dwie puszki.

[Obrazek: lwg0EF3l.jpg]
[Obrazek: hbjkO9tl.jpg]

Tutaj już założone zaciski:
[Obrazek: 7aj712ml.jpg]
[Obrazek: 3K9Itycl.jpg]

A tutaj zaciski z kołami (zresztą nowymi, zarówno opony jak i felgi):
[Obrazek: avfRneul.jpg]
[Obrazek: xEJmhxzl.jpg]

Zdjęcia nie oddają rzeczywistego wyglądu(robione w nocy). Jak będzie ładna pogoda i trochę czasu to porobię fotki "całości".
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz




#2
Dobry tutorial, fajne auto tylko te hologramy/swirle na drzwiach psują efekt ideału Smile (nie obraź się jakby co)
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz
#3
(13-05-2013, 13:12)Scrappy napisał(a): Dobry tutorial, fajne auto tylko te hologramy/swirle na drzwiach psują efekt ideału Smile (nie obraź się jakby co)

Jak tylko odrobię się trochę z gotówką to kosmetyki zostaną zakupione (Megsa) i będziemy walczyć żeby się błyszczał :-)

(13-05-2013, 17:52)sharan2004 napisał(a): ładnie to wygląda. A czemu takie małe jakieś te tarczki hamulcowe u ciebię

Dziękuję, tarcze / zaciski faktycznie nie za bogate (300mm przód). Mogło by być coś lepiej ... ale nie opłaca mi się za bardzo zmieniać na 313mm jak idą jarzma + zaciski do wymiany. Już wolę kupić wiercone tarcze na przód jak te się skończą. No najlepiej to by było kupić jakieś zaciski od A6 3.0 TDi tylko wtedy trochę więcej modów + cena ... no i do tego koła najmniejsze to 17'tki a zimówki mam 16'tki i 2x nowe kapcie Big Grin.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#4
Właśnie walczę ze swoim teraz i polecam pasty Menzerna. Lakier mam skatowany (po myciu z kurzu z kopalni) i lece wszystko FG500 na żółtym padzie +FF3000 na czarnym i wychodzi lustro. Polecam! (sorka za OT)
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz
#5
Wygląda fajnie, ale myć trzeba chyba co godzinę? Jak (długo) się jeździ z takimi czystymi zaciskami?
Odpowiedz
#6
Zobaczymy w praniu sam jestem ciekaw, będę dawał znać co i jak. Chociaż myślę że jak bd się myło auto to na pewno karcherem wleci się w zaciski i powinno dać radę. Ale zobaczymy ... Smile
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz




#7
Ja mam już naszykowanego czarnego Hammerite'a i pomaluje pędzelkiem - zaciski są odlewane i nie są zbyt gładkie - półmatowy czarny wygląda bardzo ok - testowałem w Passacie, po 5 latach nic się nie działo.

Bardziej martwi mnie dzwonek tarczy z tyłu - nowa tarcza a dzwonek rudy - nie rdza tylko nalot. pomalować tego Hammerite'em nie można bo tam temperatury bywa wyższa - może wyczyścić i jakimś lakierem odpornym na temperature?? macie jakieś pomysły??
Odpowiedz
#8
Zolty wytrzymuje moze rok ja malowalem ro temu na żółto w tym roku dokladny szlif i znów na zolto
Odpowiedz
#9
(14-05-2013, 22:33)Osiah napisał(a): Ja mam już naszykowanego czarnego Hammerite'a i pomaluje pędzelkiem - zaciski są odlewane i nie są zbyt gładkie - półmatowy czarny wygląda bardzo ok - testowałem w Passacie, po 5 latach nic się nie działo.

Bardziej martwi mnie dzwonek tarczy z tyłu - nowa tarcza a dzwonek rudy - nie rdza tylko nalot. pomalować tego Hammerite'em nie można bo tam temperatury bywa wyższa - może wyczyścić i jakimś lakierem odpornym na temperature?? macie jakieś pomysły??

Czarna farba do malowania kominków. Do kupienia w Castoramie.
Odpowiedz
#10
tez malowałem Hammerite'a tylko czerwona i tez pędzlem wyszło nawet bardzo dobrze .Nic nie zchodzi ani nic
SHARAN 1.9 TDI ASZ
"każdy chłopak z polskiej wsi jeździ wozem w TDI"Tongue
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Plasti dip - Plasti lak - Malowanie felg i znaczków gumą. piotto0 20 66,258 30-11-2014, 15:59
Ostatni post: piotto0
  Malowanie plastiku rided 3 2,676 27-10-2013, 21:31
Ostatni post: G.T.

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości