Ocena wątku:
  • 39 głosów - średnia: 3.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nawiew przód - problem/problemy
#81
No właśnie, też mi się wydaje, że powinna być powinna ziemiach się temp. przy nauchu na szybę . Dodam, że w innych opcjach wszystko działa jak należy.
Odpowiedz




#82
U mnie jest podobnieSmile na LO wieje chłód a na 18 grzeje mocno. Ale podobnie mam na AUTO bo chce jak najszybciej nagrzać auto wewnątrz dopiero jak utrzymuje temperaturę to aż tak nie grzeje. Wydaje mi się to normalne.
Odpowiedz
#83
Witam.

Generalnie jest to normalne, bo jeśli nastawiamy na LO czyli najchłodniej, jak się da (bez względu na panującą temperaturę na zew.), a następnie ustawiamy na 18st.C, a na zewnątrz mamy teraz około 0st.C, to co ma wiać chłodem żeby nagrzało czy będzie leciało ciepłe/gorące, dopóki nie osiągnie 18st.C wewnątrz auta, a nie z nadmuchów i dopiero następnie zacznie lecieć letnie dla podtrzymania temperatury aczkolwiek te panele często płatają figle i trzeba sprawdzić czy dzieje się tak zawsze przy danej temperaturze i w takich samych warunkach.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#84
Generalnie mówisz to tak czysto teoretycznie, czy mówisz bo tak jest to u Ciebie jest tak samo ?
Odpowiedz
#85
Witam.

Też tak miałem, w momencie zmiany wartości z LO potem układ się dopasowywał w zależności od warunków, bo już nie mam Sharana. Jeżeli w takich warunkach, jak obecnie nastawisz na LO, a potem na np.18 to zacznie lecieć ciepłe powietrze przez chwile, dopóki czujnik w panelu klimatronika nie zarejestruje, że w kabinie jest już 18, nie normalne jest to wtedy gdy masz ustawione np.18, a w kabinie jest już np.22, a z nawiewów cały czas leci gorące powietrze. Trzeba pamiętać też, że poniżej 4st. na zew. klimatyzacja nie działa i że dopóki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury, to gorące powietrze nie zostanie skierowane do kabiny, chyba, że wybierzemy właśnie aby szyba została jak najszybciej "oczyszczona". Dlatego napisałem generalnie, bo to wszystko jest zależne od temp. na zewnątrz i wew., temp. silnika, wyboru na panelu, typu auto, econ, siła nawiewu, bo np. naciskając na przycisk nadmuchu na przednią szybę nadmuch ustawia się na maksymalną wartość ale wystarczy ręcznie tą siłę zmniejszyć i już będzie inna temp. z nawiewów leciała. Dlatego też pisałem, że trzeba poobserwować, włożyć np. termometr do kabiny, drugi do nawiewów i sobie patrzeć, tego nikt za Cibie nie zrobi i nie zdiagnozuje czy to tylko Twoje subiektywne odczucia i uszkodzony układ czy tylko normalne działanie.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#86
To ja przekażę swoje obserwacje z poprzedniego Galaxy 2,3 '99.

Z reguły miałem ustawioną temp. wnętrza na ok. 18-22 st. (zależnie od aktualnych potrzeb, ale ta wartość nie ma w tym przypadku większego znaczenia). Mowa o jeździe bez włączonej klimatyzacji - tryb ECON. Z reguły też zjeżdżałem z tylnym nadmuchem na zero, więc znikał tryb AUTO. Po przyciśnięciu klawisza z nadmuchem na szybę, to klimatronik kierował całe powietrze na szybę, nadmuch dawał na maxa, ale temperatura nadmuchu też rosła i po pewnym aucie dało się odczuć zauważalny wzrost ciepłoty; z pewnością nie było to założone wcześniej 18, czy 22 st. Po zmianie kierunku na każdy inny, temperatura zaczynała spadać do ustawionych na klimatroniku.

Wnioskuję zatem, że system przewietrzania rzeczywiście kierował na szybę wszystkie moce (kierunek, siła i temperatura), aby szybę maksymalnie szybko odparować.

Muszę jeszcze przyuważyć jak mam teraz w Sharanie 1,8 2001 r.
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz




#87
Nie rozumiem o czym dyskusja.
To dość proste nawet w obecnych warunkach :-)
Przed wyłączeniem silnika ustawiam climatronic na Econ aby nie wyłączać z obciążonym układem klimatyzacji i wentylatorów. Po uruchomieniu ( przy obecnych temperaturach ) z automatu zostaje włączone podgrzewanie szyby, system utrzymuje nawiew na minimalnym poziomie bo po pierwsze po co zwiększać jeśli nie ma czym grzać a poza tym po co ma tłoczyć wilgotne powietrze z zewnątrz ( najlepiej gdy uruchamiamy na opcji zamkniętego obiegu ). Jeśli szyby parują włączam przycisk przedniej szyby i cała moc nadmuchu kierowana jest na przednia szybę i wyloty boczne w obszarze lusterek zewnętrznych. Przy dużym zaparowaniu odpalam tryb AUTO wilgoć znika w oczach. Po chwili kiedy silnik się ustabilizuje wyłączam obieg zamknięty.
Co do temperatur niezależnie od ustawień temperatury czy na ECON czy tez AUTO system sam dobiera sile nawiewu czytając z czujników znajdujących się w samochodzie ( temp zewnętrzna i czujnik w climatronic i w tylnej nagrzewnicy )
Gdy ustawimy np 20 st ze wzrostem temperatury płynu intensywność nawiewu wzrasta aby jak najszybciej osiągnąć żądaną temperaturę wnętrza spada on gdy osiągnięty zostanie zadany próg i utrzymana jest minimalna siła nadmuchu utrzymująca tą temperaturę.
Jeśli jest inaczej trzeba szukać usterek w climatronic a najprawdopodobniej uszkodzeń czujników.

Pozostaje kwestia kierunków nawiewu ( dwa przyciski strzałka na wprost i strzałki na wprost i na dół ) następuje przekierowanie nawiewu albo na środkowa kratkę albo środek i na nogi z wylotem w podłodze pomiędzy fotelami kierowcy i pasażera czyli na nogi drugiego rzędu.
Odpowiedz
#88
Tu sprawa jest prosta. Ale, jak rozumiem autora, mowa jest o przełączeniu nawiewu w trakcie jazdy już nagrzanego auta i silnika, bez żadnej innej zmiany (ani temperatury, ani siły i bez włączania klimy).
Normalnie po wybraniu kierunku nawiewu na szybę wyłącza się tryb ECON i startuje klima. Wtedy system utrzymuje zadane np. 20 st. Ale po jej wyłączeniu (tryb ECON), 20 st. na wyświetlaczu, kierunek na szybę, a temperatura nadmuchu znacznie rośnie i system nie utrzymuje tych 20 st.
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz
#89
Temperatura nie rośnie tylko siła nadmuchu aczkolwiek wyglada to na zonk
U mnie czy AUTO czy ECON po osiągnięciu progu minimalny nadmuch występuje.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Swap foteli przód dmariusz 0 50 15-04-2024, 10:36
Ostatni post: dmariusz
Video Zawieszenie przód strona prawa Niemago 3 346 30-08-2023, 07:37
Ostatni post: Niemago
  problem z otworzeniem drzwi robsson 13 1,301 14-06-2023, 21:14
Ostatni post: robsson
  Kontrolka świec żarowych - świeci/mruga - problemy artak_09 145 25,264 04-06-2023, 21:34
Ostatni post: Stefano
  Haldex problem/porady siambi 54 13,173 01-05-2023, 16:56
Ostatni post: PabloLG
  Czy to UPG/uszczelka pod głowicą? - objawy/problemy/rozwiązania itp. - temat zbiorczy marecki_name 262 42,005 30-10-2022, 12:28
Ostatni post: wesol
Question Wybierak skrzyni biegów - demontaż/montaż, problemy/objawy itp. sharan1996 44 31,577 17-07-2021, 21:18
Ostatni post: cierny
  ŚLIZG ZDERZAKA PRZÓD ukciak 0 511 22-06-2021, 14:38
Ostatni post: ukciak
  Skrzynie biegów - oznaczenia/zamienność/problemy arturlahar 202 76,783 18-03-2021, 23:31
Ostatni post: wesol
  Średnica tarcz przód Sharan 2004 r. 1,9 ASZ Tomek Westfalia 6 1,948 10-02-2021, 19:55
Ostatni post: kisand

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości