Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Witam
Jaka dojazdówka będzie pasować do sharana po lifcie z silnikiem VR6.
Tam są chyba większe tarcze więc musi się zmieścić.
Przeglądam internet i są różne opinie, niektórzy piszą, że do sharana nie pasują żadne dojazdówki...
Trochę mi szkoda miejsca na pełnowymiarowe koło (butla z gazem pod podłogą) a do sprayu jakoś nie mam zaufania.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
pewnie tak pisza bo potrzeban jest dosc duza nosnosc takiego kola. LEpiej zapodac jakas nawet 15 zalową pelnowymiarowa. W razie zlapania gumy na przedzie i tak masz obiwiazek przelozenia kola tynego pelnowymiarowego a wstawienie dojazdowki na tyl. Na tylnej osi powinny ci wejsc bez problemu 15 calowe kolo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
a ja się nie zgadzam
mam dojazdówkę i nie zajmuje tyle miejsca
ja na prawym siedzeniu w 2 rzędzie mam fotelik dla dziecka więc fotel jest lekko przesunięty do przodu a między nim a roletą mam wstawioną w pionie dojazdówkę.
nic się nie wala po bagażniku i nie zajmuje miejsca zbyt dużo
Apetyt żarłoka
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
To napisz jakie parametry ma ta dojazdowka?
Co prawda masz inny silnik i trzeba by się upewnić czy hamulce są tej samej średnicy.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
jutro napiszę
dojazdówka jest z a4 b7
Apetyt żarłoka
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
chyba ze zdrowego rozsadku ze tam gdzie sie hamuje najbardziej i jeszcze do tego oś napedowa to nie daje sie laczka ktory po piersze na znikoma wytrzymalosc. Poza tym nie wiem ja teraz a kiedys na kursie prawa jazdy bylo o tym mowione. Nie wiem czy policja nie ma prawa w jakis sposob zwrocic uwagi ze tak sie nie powinno jezdzić.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Można dywagować tak długo.
Ja tam mam pod spodem butlę, póki co jeżdzę bez zapasu bo mam tylko gołą felgę. Oryginalne koło jest duże i wolałbym dojazdówkę aby mieć możliwość stoczenia się choćby z autostrady.
Policja? Musiałbym trafić na wyjątkowo upierdliwego aby nie zrozumiał sytuacji awaryjnej, ale cóż i tacy się trafiają.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 47
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
Policjanta to może i przekonasz. Jak będę miał w bagażniku przebitą oponę to chyba łatwo udowodnić że jadę do wulkanizacji. Też mam taką nadzieję, że policjant odpuści. Jak będziesz jechał na dojazdówce to też nie jest Ci w stanie udowodnić, że na wyposażeniu fabrycznym jej nie było.
Ale ja to się zawsze najbardziej boję (tak jak pisałem w innym wątku o indeksie nośności) np. jak po jakimś zdarzeniu zaczną Ci analizować stan techniczny auta, albo np. ubezpieczyciel będzie dokonywał oględzin. Od godziny czytam różne fora i napotkałem się na wpis gdzie ktoś urwał chyba miskę przez studzienkę i ubezpieczyciel nie uznał mu odszkodowania bo miał opony w innym rozmiarze niż dopuszcza producent.
Teraz pytanie czy w naszych rocznikach w ogóle były możliwe do wyboru dojazdówki?
Podobnie z innym bieżnikiem na zapasie. Policjanta może i da radę przekonać ale przedstawiciela ubezpieczyciela, który pewnie dostanie prowizję za odmowę wypłaty kilku tysięcy odszkodowania już nie przekonasz. Nie wspomnę o jakimś tragicznym wypadku gdzie dojdą biegli itd...
No ale teoria swoje a praktyka swoje. Nie stać mnie na wymianę 5 opon. Chętnie bym się dowiedział czy w modelach od 2000 roku były możliwe dojazdówki - wtedy bym się nad taką zastanowił poważnie żeby być w zgodzie z przepisami.