04-12-2014, 19:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2014, 19:55 przez smok_wawelski.)
No i bardzo dobrze DOT-4 to standardowy obecnie płyn, do normalnej jazdy w normalnych warunkach.
Wymianę przyjąłbym na podstawie pomiaru zawartości wody lub co 2 lata lub wskazań producenta.
Płyny przytaczane o wyższych oznaczeniach mają sens gdy użytkujemy auto w sposób bardziej ekstremalny. Niekoniecznie chodzi tu o drift może to być np. eksploatacja w górach - sporo zjazdów i hamowania gdzie hamulce się grzeją i może dojść do wrzenia płynu i zapowietrzenia układu.
Nie umiem Ci od razu odpowiedzieć jakie parametry mają podwyższone sorki musiałbym zerknąć na ich specyfikację ale generalnie jest taka zasada że im wyższy numerek tym wyższa temp. wrzenia płynu.
Płynów nie należy mieszać, przed zmianą płynu zaleca się przepłukanie układu i to tyle w pigułce - chyba z Ziemi nie z Marsa
Owszem nie kończy to dyskusji n/t płynów hamulcowych - to cenna wymiana zdań i doświadczeń
Wymianę przyjąłbym na podstawie pomiaru zawartości wody lub co 2 lata lub wskazań producenta.
Płyny przytaczane o wyższych oznaczeniach mają sens gdy użytkujemy auto w sposób bardziej ekstremalny. Niekoniecznie chodzi tu o drift może to być np. eksploatacja w górach - sporo zjazdów i hamowania gdzie hamulce się grzeją i może dojść do wrzenia płynu i zapowietrzenia układu.
Nie umiem Ci od razu odpowiedzieć jakie parametry mają podwyższone sorki musiałbym zerknąć na ich specyfikację ale generalnie jest taka zasada że im wyższy numerek tym wyższa temp. wrzenia płynu.
Płynów nie należy mieszać, przed zmianą płynu zaleca się przepłukanie układu i to tyle w pigułce - chyba z Ziemi nie z Marsa
Owszem nie kończy to dyskusji n/t płynów hamulcowych - to cenna wymiana zdań i doświadczeń
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail