Liczba postów: 206
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2014
Reputacja:
0
(04-12-2014, 13:09)smok_wawelski napisał(a): Bogos ale to były piękne czasy ten maluch na D124 i ta ciasnota i ta pierwsza dziewczyna ...... mi szkoda że to już przeszłość...
Fakt to były czasy nawet poobcierane kolana nie przeszkadzały, żeby teraz tak mieć naście lat to w SGA by było jak w hotelu
A wracając do tematu to jaki w końcu ten płyn hamulcowy.
Zawsze kupowałem pierwszy z brzegu w sklepie Dot 4 za jakieś 10-15zl.
Ostatnio słyszałem opinie że w żadnym wypadku te tanie się nie nadają jedynie Ate Dot 4 lub jakiś Dot 5.1
ALHAMBRA Sport 1.9 TDI AUY
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
04-12-2014, 21:14
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2014, 21:07 przez smok_wawelski.)
ate moze byc. Dobry tez bosch robi ale mozna do jakiegos aso zajechac i tez sobie tam zakupic. To groszowe sprawy. dot 5 nie polecam bo naprawde to przerost formy nad trescia. Nowy jest dobry ale on strasznie lapie wode i trzeba go czesto wymieniac. Po roku bedzie gorszy jak dot4. Dot 4 mozna latac i z 10 lat i nie bedzie zly.
Co do jazdy ekstermalnej to chodzi to ze owszem w gorach tez uzywamy czesto hamulców ale do sportu jest neico inaczje bo tam cisniesz i zaraz hamujesz albo przyspieszasz i hamujesz jednoczesnie.
Wiesz empoli ale ja tam placone .......
[moderacja]......Dalsza dyskusja o tym temacie -
tutaj
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Sebastian_Z_Mazur
Użytkownik niezarejestrowany...
Kolego Wesol mówisz że Dot-3 już nie ma a jest
Zalecenie producenta Dot-5
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Kolego @Wesol cytuję twoje słowa:'' dot 5 nie polecam bo naprawde to przerost formy nad trescia. Nowy jest dobry ale on strasznie lapie wode i trzeba go czesto wymieniac. Po roku bedzie gorszy jak dot4. Dot 4 mozna latac i z 10 lat i nie bedzie zly. ''
Otóż producenci płynów hamulcowych DOT4 i DOT5 zalecają wymianę co 2 lata lub co 40 tysięcy kilometrów.Świadczy o tym zdjęcie z etykiety zamieszczone wyżej. te płyny różnią się temperaturą wrzenia Dot4 -powyżej 230*C a Dot 5 -powyżej 260*C.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie bede sie wypowiadal wiecej na temat tego plynu bo szkoda gadac i sobie psuć krwi. TO co pisuja na opakowaniach to mozna sobie wsadzi miedzy inna rzecz ale nie bede pisal jaka. Ci co stosuja takowe plyny maja aura z moca 2xx 3xx koni i auta uzytkuja teoretycznie do jazdy codziennej ale tez i na torze. Na forum astry coupe jestem tez tam pare ladnych lat i chlopaki czasami sie spotykaja na torach by sobie polatac LET'ami Tam stosowanie plynu 5.1 ma sens ale jak oni mowia wymiana co pol roku bo strasznie chlonie wode i traci wlasciwosci. Do normalnego auta do jazdy codziennej to raczje dot4 jest odpowiedni. Tak samo jak olej na tor to najlepiej no 10W60 do upalania a do jazdy po bułki to 5W40. nie mylcie tych pojęć.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 51
Liczba wątków: 14
Dołączył: Sep 2014
Reputacja:
0
Do mojego fabrycznie jest zalecany DOT-4 synth.
Tyle jest napisane, ale kiedy mam ESP i ABS to musi być jeszcze inaczej oznaczony?