Liczba postów: 309
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Witam,za miesiąc będę zmieniał komplet sprzęgła z 2masą,w przyszłości może bym autku trochę osiągi podciągnął. Nie zależy mi na wyciskaniu max mocy natomiast lubię CIĄG ,jeżdżę głównie po mieście i nie chcę przeciążać podzespołów. Jaki przyrost proponujecie i czy powinienem coś przedsięwziąć zanim kupię komplet LUK za 2100 ?
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
Jak masz ASZ = mocniejsze sprzęgło trochę jak w AUY. Więc nie masz na co "mocniejszego" już zmieniać.
Spokojnie możesz chip'a robić pod 160km ~( tak żeby turbo z ASZ'a jeszcze nie szło pełną parą ) i zarówno moc jak i niuton wytrzyma wszystko seryjnie.
Jedyne co to trzeba jeździć z głową.
Znam kilka osób co śmigają dieslami 115 / 130km przerobionymi na mody pod 200-220km i sprzęgła / półosie itd seria. I śmigają ponad rok przynajmniej po 15 tyś rocznie i jest ok.
Tylko jak mówię ... jazda z głową - nie upalać ze świateł ( zrywać przyczepność / strzelać ze sprzęgła ), nie dawać buta w podłogę na wysokim biegu z niskich obrotów itd.
Bo tak to ja mogę seryjną 90'tke zajechać w tyg.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
w sumie nie wiem oco pytasz. W tym silniku mozesz atakowac spokojnie 160-170 koni. Wiecej nie polecam bo o ile sprzeglo wytrzyma to poloski juz nie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
jednomasa nie jest konieczna (są zestawy sprzęgła do tego auta z jednomasą)....
gdzieś wyczytałem że sprzęgła jakoś się wzmacnia dodatkowymi śrubami.....
Przyrost mocy i momentu są zależne,czy można np. podnieść na 150 koni ale moment na 390niut. ?
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
O ile jednomasy do VP'ków dawały radę, to te jednomasy do PD'ków to podobno kibel
Wg mnie to nic tam nie kombinuj, tylko zakładaj zestaw i kręc tak jak koledzy mówią 160-170KM bezpiecznie
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
(31-07-2013, 21:30)tacini napisał(a): jednomasa nie jest konieczna (są zestawy sprzęgła do tego auta z jednomasą)....
gdzieś wyczytałem że sprzęgła jakoś się wzmacnia dodatkowymi śrubami.....
Przyrost mocy i momentu są zależne,czy można np. podnieść na 150 koni ale moment na 390niut. ?
Możesz powiedzieć tunerowi żeby Ci bezpieczniej/słabiej niuta pociągnął lub tez nie. Jak będziesz z głowa jeździł to do 400 niuta spokojnie sprzęgło pociągnie, sprzęgła po 150tyś przebiegu trzymają to i twoje da radę. Tylko jak mówię z głową trzeba jeździć.
Jak nie chcesz tak bardzo zwracać na to uwagę to niuta trochę niżej i będzie, tylko coś kosztem czegoś ... mniej niuta to mniej buta
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie chodzi oto by byl mniejszy niuton tylko zeby nie dowalac go przy 2000 obrotów niepotrzebnie. Dowalic go pryz 3000 obr i wyzej i bedzie okej.
tacini nie ma jednomasów do tych skrzyń 6 biegowych. Valeo cos tam zrobilo ale to jest gorsze od dwumasy i zestawa sprzeglowego seryjnego wiec racjz eslabo mi sie to uzmiecha. zreszta uwazasz ze żabojady mieliby zrobić coś dobrze no nie rozsmieszaj mnie. Pozadnie to zrobia "niemce". Wczesniejsze tdi ze skrzyniami 5 biegowymi mialy naturalny zamiennik jednomasowy ktory czasami mozna bylo spotkac oryginalnie w ich autach wiec jako taka musza sie ona tam sprawdzac. W PD 6 biegowych mamy wiekszy zamach i tak mi sie wydaje ze te wibracje co ludiz pisza po przejsiu na ten jednomasowy zamiennik valeo to moz ebyc wlasnie tym spowodowany. Zreszta przejsc na jednomas w VPku za 500 zl to oplacalne jest a przejsc na jednomas w PDku za 1500 czy 1800 to raczej jakos malo oplacalne jak mozna za 2300 miec zestaw dwumasowy najmocniejszy jaki tylko wychodzil i ktory znosi niuton do 530 Nm. Valeo to nie wiem czy zniesie 450 Nm i jak dlugo wiec jakos to slabo wypada. Zadnymi srubkami nc nie ugrasz bo gdzie mialbys je wkrecic takz e to jakis mit internetowy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
To mój pierwszy diesel,nie licząc merca 300 sprzed 20 lat, i jak po zakupie okazało się że trzeba zwracać uwagę żeby nie schodzić poniżej 2000 obr. to było to trochę uciążliwe. A teraz jak słyszę że musiał bym czekać do 3000 żeby przycisnąć i ciągle zerkać czy mam odpowiednie obroty, przy 3000 to ja bieg zmieniam....raczej sobie odpuszczę modzenie.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Ale to nie jest tak, że do 3000 jest seria, a dopiero od 3000 jest zmodzone
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Wiem wiem ,zaczyna się nawet niżej niż seria,ale kolega wesol pisze że będzie można deptać dopiero od 3000,a ja deptam od 2000 i zwykle na 3000 kończę