14-05-2010, 15:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2011, 08:50 przez sharanista.)
WITAM....
jak wiadome jest wszem i wobec... w Polsce można jeździć na światłach dziennych...
mówi o tym „Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia” uchyla wcześniejsze przepisy m. in., co do sposobu działania świateł dziennych. Nowe regulacje są zgodne z normalizacją europejską, która dopuszcza możliwość działania świateł do jazdy dziennej bez konieczności włączania tylnych świateł pozycyjnych. Rozporządzenie stanowi także, że we wszystkich nowo rejestrowanych pojazdach samochodowych, począwszy od stycznia 2010 r., światła do jazdy dziennej muszą włączać się automatycznie, czyli po tzw. przekręceniu kluczyka w stacyjce. W pojazdach zarejestrowanych do 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się rozwiązanie obowiązujące przed 4 maja 2009 r.
Wymogi techniczne zamontowania świateł dziennych:
Wychodząc naprzeciw w/w możliwościom wybrałem dla swojego Sharanka n/w światła dzienne diodowe:
które posiadają homologację E11 i mają zastosowanie jako światła dzienne posiadając oznaczenie RL:
MONTAŻ:
dokonałem montażu wg. poniższego schematu:
Zamontowane światła są z automatycznym sterownikiem (bez dodatkowych włączników - włącznikiem jest fabryczny włącznik świateł pozycyjnych )...
- kabel czarny podłączamy do masy...
- kabel biały do +12V przy stacyjce (do kabla na którym napięcie pojawia się po włączeniu stacyjki)... ja podłączyłem plus od świateł pozycyjnych tuż przy lampie przedniej aby nie wędrować z kablem do stacyjki...
- kabel żółty podłączamy do +12V świateł mijania - w chwili włączenia świateł mijania na kablu pojawia się +12V i światła dzienne wyłączają się automatycznie...kabel żółty również podłączyłem do świateł mijania przedniej lampy...
WNIOSKI:
- efekt świecenia fantastyczny...dołączę fotki;
- oszczędność energii - pobór prądu 12W, a nie 100W jak przy światłach mijania;
- prosty montaż w warunkach przydomowych.
Jeżdżę na światłach dziennych wraz z włączonymi pozycjami, ponieważ w pozycjach z przodu i z tyłu zastosowałem odpowiednie diody oraz w tablicy rejestracyjnej.
ZAMONTOWANE ŚWIATŁA DZIENNE LED :
zapraszam na wątek również dotyczący LED... zastosowanie żarówek LED
POZDRAWIAM...
jak wiadome jest wszem i wobec... w Polsce można jeździć na światłach dziennych...
mówi o tym „Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia” uchyla wcześniejsze przepisy m. in., co do sposobu działania świateł dziennych. Nowe regulacje są zgodne z normalizacją europejską, która dopuszcza możliwość działania świateł do jazdy dziennej bez konieczności włączania tylnych świateł pozycyjnych. Rozporządzenie stanowi także, że we wszystkich nowo rejestrowanych pojazdach samochodowych, począwszy od stycznia 2010 r., światła do jazdy dziennej muszą włączać się automatycznie, czyli po tzw. przekręceniu kluczyka w stacyjce. W pojazdach zarejestrowanych do 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się rozwiązanie obowiązujące przed 4 maja 2009 r.
Wymogi techniczne zamontowania świateł dziennych:
Wychodząc naprzeciw w/w możliwościom wybrałem dla swojego Sharanka n/w światła dzienne diodowe:
które posiadają homologację E11 i mają zastosowanie jako światła dzienne posiadając oznaczenie RL:
MONTAŻ:
dokonałem montażu wg. poniższego schematu:
Zamontowane światła są z automatycznym sterownikiem (bez dodatkowych włączników - włącznikiem jest fabryczny włącznik świateł pozycyjnych )...
- kabel czarny podłączamy do masy...
- kabel biały do +12V przy stacyjce (do kabla na którym napięcie pojawia się po włączeniu stacyjki)... ja podłączyłem plus od świateł pozycyjnych tuż przy lampie przedniej aby nie wędrować z kablem do stacyjki...
- kabel żółty podłączamy do +12V świateł mijania - w chwili włączenia świateł mijania na kablu pojawia się +12V i światła dzienne wyłączają się automatycznie...kabel żółty również podłączyłem do świateł mijania przedniej lampy...
WNIOSKI:
- efekt świecenia fantastyczny...dołączę fotki;
- oszczędność energii - pobór prądu 12W, a nie 100W jak przy światłach mijania;
- prosty montaż w warunkach przydomowych.
Jeżdżę na światłach dziennych wraz z włączonymi pozycjami, ponieważ w pozycjach z przodu i z tyłu zastosowałem odpowiednie diody oraz w tablicy rejestracyjnej.
ZAMONTOWANE ŚWIATŁA DZIENNE LED :
zapraszam na wątek również dotyczący LED... zastosowanie żarówek LED
POZDRAWIAM...