Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Witam
Znów drobne pytania z czystej ciekawości :-)
Rzecz dotyczy sharana poliftowego
Rozbierałem jakiś czas temu zegary i zastanowiło mnie przeznaczenie pewnej kontrolki.
Kontrolka jest na tarczy prędkościomierza niedaleko kreski 0km/h. Jest to mały okrągły punkt (bez piktogramu), pod spodem, na płytce jest dioda.
Instrukcja nie wspomina nic o tej kontrolce i nigdy nie widziałem aby się swieciła ale jednak jest... :-) Do czego służy?
Drugie pytanie:
Czy da się gdzieś ustawić aby po przekręceniu kluczyka był wykonywany test zegarów - czyli wszystkie wskazówki lecą na max i opadają oraz zaświecają się na chwilę wszystkie kontrolki?
To tak dla bajeru :-)
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
raczej za stare auto( wypust) by byly takie atrakcje jak powitanie zegarów itp.
Co do kontorlki to przeciez nikt z producentow nie musi sie spowiadac z tego ze sobie tam pare okienek zostawil wolnych wiec nie widze problemu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
Co do "testu zegarów" ( ceremonii otwarcia zegarów ) to było kilka projektów / zabaw i trochę główkowania jakiś czas temu.
Jeden z projektów został zrealizowany i co więcej ma kilka innych ciekawych możliwości ale jest też kilka "ale".
Między innymi w tym wypadku poniżej potrzeba licznik z pełnym FIS'em.
Do poczytania tutaj:
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=19370
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=85&t=404527
Jak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=Z_7XQJXYsoA
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Ja bym chętnie zrobił ten bajer ze wskazówkami u siebie, trzeba coś pokombinować
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
cena tylko powalajaca bo 400-600 zl. Jesli nie masz licznika z pelnym fisem to jeszcze dochodzi ten element. No i nie jest wiadoma sprawa to czy do SGA to podejdzie bo gosc pracowal na tym do innych vagów.
Wg mnie szkoda zachodu no kasy na taki bajer.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Ja bardziej myślałem żeby prześledzić jak działa ten test oryginalnie (pod odpięciu wtyczki zegarów i ponownym podpięciu, po przekręceniu kluczyka jest właśnie to o co nam chodzi). Nie wiem na jakiej zasadzie to działa. Nie będę u siebie montował nowszych zegarów z FIS-em, bo szkoda mi aż tyle kasy i zachodu.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie wiem czy w poliftowych SGA takie cos bylo a jak nie bylo to czy sie to da tak zrobic łatwo. Ciezka pewnie sprawa. Tak jak piszesz skoda kasy i zachodu na bajer jak dla mnie zbedny. Wolalbym cos zmodzic w aucie innego- nie wiem jednomas jakis dla skrzyni 6biegowej za rozsadne pieniadze, jakies poloski tanie i duzo mocniejsze jak te ori. Moze moc silnika powyzej 200 KM. Tu moge kase wykladać bo poczuje to napewno i mina tez bedzie odpowiednia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 617
Liczba wątków: 36
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
3
Pomyślcie nad odłączaniem od zegarów plusa (albo minusa) przy każdorazowym wyłączeniu zapłonu. Najlepiej tak, aby fis pamiętał dane.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
(29-12-2013, 17:05)rodzynek napisał(a): Pomyślcie nad odłączaniem od zegarów plusa (albo minusa) przy każdorazowym wyłączeniu zapłonu. Najlepiej tak, aby fis pamiętał dane.
Właśnie tu jest szkopuł, żeby się przebieg dzienny nie resetował.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
(29-12-2013, 17:49)Scrappy napisał(a): (29-12-2013, 17:05)rodzynek napisał(a): Pomyślcie nad odłączaniem od zegarów plusa (albo minusa) przy każdorazowym wyłączeniu zapłonu. Najlepiej tak, aby fis pamiętał dane.
Właśnie tu jest szkopuł, żeby się przebieg dzienny nie resetował.
a co ma dac takie podawanie plusa itp poza ewentualnym uwaleniem licznika. Przeciez to nie jest licznik jak w warburgu czy 126p zeby tam gdzies cos podawac. Tam jest powazna elektornika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.