Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
(29-12-2013, 21:30)wesol napisał(a): (29-12-2013, 17:49)Scrappy napisał(a): (29-12-2013, 17:05)rodzynek napisał(a): Pomyślcie nad odłączaniem od zegarów plusa (albo minusa) przy każdorazowym wyłączeniu zapłonu. Najlepiej tak, aby fis pamiętał dane.
Właśnie tu jest szkopuł, żeby się przebieg dzienny nie resetował.
a co ma dac takie podawanie plusa itp poza ewentualnym uwaleniem licznika. Przeciez to nie jest licznik jak w warburgu czy 126p zeby tam gdzies cos podawac. Tam jest powazna elektornika.
Gdyby po wyłączeniu zapłonu wyłączało zasilanie a po włączeniu zapłonu zasilanie wracało wyglądałoby to tak jakbyśmy odłączyli kostkę od licznika, czyli wskazówki robiłyby test, tylko wtedy resetuje się licznik i jeśli ktoś ma to dane na MFA.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak ale watpie by tak bylo to realizowane w nowszysch jednostkach czy to vw czy audi. Przeciez w tych autach mozna aktywowac sobie ta funkcje z poziomu vcds'a a nie ze ktos tam ciagnie jakis kabel i cos lutuje by tam jakies napiecie sie pojawialo i na zegarypodawalo napiecie ktore podnosi wskazowki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
(29-12-2013, 23:11)wesol napisał(a): tak ale watpie by tak bylo to realizowane w nowszysch jednostkach czy to vw czy audi. Przeciez w tych autach mozna aktywowac sobie ta funkcje z poziomu vcds'a a nie ze ktos tam ciagnie jakis kabel i cos lutuje by tam jakies napiecie sie pojawialo i na zegarypodawalo napiecie ktore podnosi wskazowki.
W nowszych owszem, ale w moim staruszku się tak nie da.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
wiec radze ci nie grzeb bo uwalisz safe mimo ze auto juz swoje lata ma.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
(29-12-2013, 23:21)wesol napisał(a): wiec radze ci nie grzeb bo uwalisz safe mimo ze auto juz swoje lata ma.
Do testów kupiłbym używkę. Niemniej na razie nie mam czasu na eksperymenty, a z rozwiązań elektronicznych na internecie wyczytałem tylko o jakimś mikrokontrolerze wpinanym pod plus po zapłonie i pod linię K. A to już jest czarna magia
Jak ktoś coś wymyśli prostszego to zrobię sobie
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm