Liczba postów: 9
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2014
Reputacja:
0
Witajcie, bardzo proszę Was o pomoc w celu ustalenia-naprawy usterki dogrzewacza w Alhambrze 2002r. Czy mógłby mi ktoś z was połączyc Vag do mojego auta? Ja czegos takiego nie posiadam, jeszcze póki co, wiedza z dogrzewaczy mierna !!! Jestem z Warszawy.
Generalnie dogrzewacz działa jak sie uruchomi, ale jest problem z uruchomieniem, raz na tydzień może 2.
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
29-01-2014, 15:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2014, 15:20 przez dmusek.)
Kabel za 25zł Vag kkl - niebieski chińczyk USB i programik vag 3.11 na laptopie wystarczą. Zrobisz wszystko sam. Grupa 18 i jazda.
Mam troszkę za daleko do Wawy i jakos się nie wybieram do siostry w najbliższym czasie, bo bym Ci zdiagnozował. Może jacyś forumowi koledzy z mazowieckiego pomogą?
W Alhambrach ciężko jest czasami się połączyć, ale zazwyczaj to wina przegnitych kabli przy piecu. Pewnie i to u Ciebie będzie przyczyną, ale wróżką nie jestem. W tym roczniku masz pewnie piecyk D5WZ w którym z awaryjnością nie jest tak źle.
Poczytaj kompedium wiedzy o dogrzewaczach na forum forda lub lepiej temat na elektrodzie, bo tam nawet lepsi kozacy się udzielają niż nasz forumowy magik Stefano. Tam zdobędziesz potrzebną wiedzę do diagnozy i naprawy pieca.
Do serwisu Ebera nie radzę jechac, bo skasują Cię za diagnozę tyle, co kosztować Cię będzie samodzielna naprawa.
I na koniec. Dlaczego założyłeś 2 tematy?
Witamy na forum.
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2014
Reputacja:
0
29-01-2014, 15:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2014, 15:20 przez mikolaj_555.)
Kabelek się przyda, jest ich na rynku od 25 do ponad 100 zl.
Dzieki za chec pomocy
Piecyk juz był robiony, przynajmniej wzieli pieniadze ode mnie, ale juz tam nie wróce, bo oni zajmuja sie mechanika, a piec oddali do "diabła"
Za przyjecie auta na warsztat chca 100 zł więc dziękuje za taki parking
(29-01-2014, 15:13)dmusek napisał(a): Kabel za 25zł Vag kkl - niebieski chińczyk USB i programik vag 3.11 na laptopie wystarczą. Zrobisz wszystko sam. Mam troszkę za daleko do Wawy i jakos się nie wybieram do siostry w najbliższym czasie, bo bym Ci zdiagnozował. W Alhambrach ciężko jest czasami się połączyć, ale zazwyczaj to wina przegnitych kabli przy piecu. Pewnie i to u Ciebie będzie przyczyną, ale wróżką nie jestem. W tym roczniku masz pewnie piecyk D5WZ w którym z awaryjnością nie jest tak źle.
Czy widzisz konkretne róznice miedzy kablami ?
http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-in...45561.html
http://allegro.pl/vag-kkl-obd2-vw-audi-s...93372.html
Czarny moge miec za 2 h
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Jedno i to samo. Mogą być problemy z połączeniem na kablu USB, ale i tak myślę że warto mieć taki kabelek, majątku nie kosztuje. U mnie nie łączy się ze wszystkim, ale niektórym działa
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
Niebieski wystarczy. W czarnych często się wsady wysypują. Przynajmniej tak było w moim przypadku i kilku innych mi znanych. I to nie jest żaden rasizm
Aby mieć 100% pewności, że się połączysz najlepszy, jak pisze nasze forumowe guru - Wesol, byłby kabelek na RS232, czyli z wtyczką COM. Ale niebieski wystarcza i 20 zł jak nie będzie banglał chyba też nie szkoda.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
(29-01-2014, 15:41)dmusek napisał(a): Niebieski wystarczy. W czarnych często się wsady wysypują. Przynajmniej tak było w moim przypadku i kilku innych mi znanych. I to nie jest żaden rasizm
Aby mieć 100% pewności, że się połączysz najlepszy, jak pisze nasze forumowe guru - Wesol, byłby kabelek na RS232, czyli z wtyczką COM. Ale niebieski wystarcza i 20 zł jak nie będzie banglał chyba też nie szkoda. Mam i czarny i niebieski, elektronika ta sama
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
Też mam kilka, a ile sprutych
A Ty Scrappy sobie przerobiłeś na COM, bo chyba coś kombinowałeś.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
(29-01-2014, 15:47)dmusek napisał(a): Też mam kilka, a ile sprutych
A Ty Scrappy sobie przerobiłeś na COM, bo chyba coś kombinowałeś.
Zamówiłem tranzystory i oporniki, myślę że do końca tygodnia przyjdą. Jak zklecę ten układ to zamówię przedłużacz RS232 i dam znać
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
(29-01-2014, 15:41)dmusek napisał(a): W czarnych często się wsady wysypują. Przynajmniej tak było w moim przypadku i kilku innych mi znanych.
A to ciekawe bo te kable sa bez wadu bo nie ma tam zadnego mokroporocestora to kable najzywklejesze do aut bez CANa.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
Tu się wkradł błąd kolego Wesol. Nie napisałem, że czarne KKL się wysypują. Chodziło mi o czarne VAG KKL + FTDI dokładnie FT232, które ostatnio są popularne na serwisach aukcyjnych, jako kable do wszystkiego.
Może suchoprofesora nie mają, ale...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic419622.html
... się wysypują.
Zresztą niebieskie są żywotniejsze, ponieważ mają grubszy kablutek.
|