Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Galaxy 2.8 Nie odpala, strzela w tłumiki
#1
Z góry sorry że zakładam nowy temat.
Zacznę od początku:
jakieś 2 tygodnie temu padł mi alternator i na samym aku chciałem dojechać do mechanika. Niestety musiałem ostatnie 2 km byłem holowany.
Mechanior altka zreperował i wróciłem do domu. Na następny dzień auto już nie odpaliło.
Tym razem lawetka dowiozła mnie na miejsce tj. do mechanika.
Autko postało, niby wszystko posprawdzał i stwierdził że padł immo. Wg lektury forum, odrzuciłem tą diagnozę. Oddałem auto do elektryka. Poinformowałem go, że podejrzewam przekaźnik lub coś z elektryką bo pompa paliwa nie chodzi. Auto postało kilka dni, elektryk przelutował coś tam i autko pięknie odpalało, niestety tylko tego dnia.
Na dzień następny auto nie gada. Wkurzony pojechałem do sklepu, kupiłem zamiennik przekaźnika 167 i zamontowałem. Auto odpaliło od strzała, aczkolwiek tak walnęło w tłumiki że środkowy się rozpruł. Mimo tego autko gadało. Nie przerywało, nie bujało silnikiem. Na dzień następny znów to samo- nie odpala.
Przejrzałem wszystko, wymieniłem dla pewności bezpiecznik 53 i autko zapaliło, napięcie na pompie jest, paliwo podaje.
2 godziny później chcę odpalić i lipa. Kręci ale nie odpala, tylko strzela w tłumiki. Mam już dość. Auto chodziło 2 godziny wcześniej bardzo ładnie, równo, nie telepało. Odpalało za każdym razem bez problemu a teraz lipa. Chłopaki co tu jeszcze sprawdzić? Może to być czujnik położenia wałka czy też może coś z iskrą? Pomóżcie.
Odpowiedz




#2
A pytałeś na forum forda?Może nie czujnik,tylko rozrząd nie teges ?
Dosć drogo wychodzi,dlatego nikt się nie pali do wymiany...
Galaxy AUY
Odpowiedz
#3
Nie mówię że to nie rozrząd ale jak już odpali to wszystko jest ok tzn. nie telepie sinikiem, pracuje równo, wchodzi ładnie na obroty.
Przed totalną awarią, w trakcie jazdy zdarzył się kilka razy "zanik" -chwilowy- jakby zasilania- pyknęły przekaźniki autko szarpnęło i dalej już jechało dobrze. Odpalanie też było inne niż zawsze- trochę dłużej trzeba było kręcić i klikały przekaźniki. Ale teraz, sam nie wiem. Jak już odpali to gada za każdym razem. Minie kilka godzin i nie odpala tylko strzela .
Odpowiedz
#4
szukaj problemow gdzies z elektryką. ewidentnie paliwo podaje ale nie ma zaplonu. Owszem rozrzad wartaloby sprawdzic ale tu to raczej nie takie to latwe. Podaje paliwoi jak sie nagromadzi w wydechu to po zaskoczeniu i pojawieniu sie iskry jest bum.

Wyciagaj przekazniki, rozbieraj je, psiknij gdzie sie da odrdzewiaczem. Kabloteke do sprawdzenia, Nawet wtyczke od ecm sprawdz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Dziś przyszedł kabelek. Podłączyłem do auta i pokazało następujące błędy:
SILNIK
668 Napięcie na zacisku 30 za niskie
sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY
1247 Zawór węgla aktywneg-N80
uszkodzenie - BŁĄD SPORADYCZNY
1165 Jednostka sterująca przepustnicy -J338
uszkodzenie w ustawieniach podstawowych - BŁĄD SPORADYCZNY
Przedwczoraj auto strzelało w tłumik ale nie odpaliło. Wczoraj odpalił za pierwszym razem. Dziś już nawet nie strzela. Nie mam pojęcia co dalej.
Co to jest ten zacisk 30??
Odpowiedz
#6
(07-02-2014, 17:18)Klocek napisał(a): Co to jest ten zacisk 30??

Plus (12V) bezpośrednio od akumulatora.
[Obrazek: Season_5_cast_banner.jpg]
Odpowiedz




#7
Czyli do skrzynki dochodzi za niskie napięcie?
Odpowiedz
#8
Jeżeli napięcie dochodzące do sterownika silnika jest za niskie, to wywala ten błąd.
Czy po wykasowaniu te błędy powracają?
Jaki rocznik auta?
LPG jest?
[Obrazek: Season_5_cast_banner.jpg]
Odpowiedz
#9
Oczyść/wymień na nowe klemy do aku. Skasuj i sprawdź ponownie błędy, jeśli niskie napięcie nadal wyskakuje podmień baterię (może w twojej jest cela oberwana). Wykręć i sprawdź stan świec zapłonowych i jaka jest na nich iskra. Masz tam może LPG??
Miałem kiedyś przypadek z autem, że na LPG chodziło a na benzynie coś było nie tak z wtryskami, lały cały czas do oporu nie zapalało koleś chwile pokręcił i wygiął korbę. Po wymianie korby i listwy wtryskowej auto ożyło (mazda 2.0FS)

No i sprawdź zawór filtra bo jeśli nie funkcjonuje prawidłowo to nieprawidłowe odpowietrzenie zbiornika tez nie wpływa prawidłowo na zapalanie.

Co do przepustnicy do można ją wyczyścić usunąć błędy i zrobić adaptację.
Odpowiedz
#10
Galax z 1998 r, lpg stag. Po wykasowaniu wracają błędy.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  szarik 1.8t lpg AWC nie odpala/brak prądu/zagadki dsierpina 1 341 12-07-2023, 19:30
Ostatni post: jasiug23
  1.8T nie odpala, pompa paliwa? marqs85 17 11,315 09-01-2022, 20:27
Ostatni post: gustafson13
  Galaxy Rozrusznik 2.0 dohc 98r Skytax 0 466 28-12-2021, 06:11
Ostatni post: Skytax
  1.8T odpala i gaśnie/nie odpala/gaśnie podczas jazdy itp. ARTUROO26 77 18,716 09-10-2021, 14:46
Ostatni post: wesol
  1.8T nie odpala. MaksiuSF 0 972 01-09-2020, 13:14
Ostatni post: MaksiuSF
  Tempomat dokładka galaxy 2.3 mk1 98r superdarco 5 3,479 07-10-2018, 18:51
Ostatni post: rodzynek
  Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie corrado_m8 77 26,438 17-09-2018, 18:01
Ostatni post: tolus24
  Galaxy 2,0-2,3 - linki biegów - jak wymienić? rodzynek 3 7,599 12-07-2017, 14:04
Ostatni post: Bobo_2008
  Galaxy mk1 2,8 vr6 Cieknie olej przy niskiej temperaturze Kamilos 4 2,270 16-10-2016, 14:58
Ostatni post: Kamilos
  Galaxy 99r 2.8 TomekZ14 31 7,338 20-04-2016, 17:11
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości