Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FIS miganie
#1
Witam jestem posiadaczem ALHAMBRY od miesiąca rok 2000 poliftowa 2.0 benzyna, przeszukałem forum i nic szczególnego w tym temacie nie znalazłem dlatego piszę ten post

Problem polega na tym że od kilku dni zauważyłem iż po odpaleniu auta (Alhambra 2.0 benzyna) nie ma nic na wyświetlaczu FIS nic się nie wyświetla.
Gdy otworzę w tym momencie drzwi pojawia się komunikat zamknę i znów nic nie widać dlatego sądzę że wyświetlacz jest OK???
Ruszam autem i za chwilę pojawia mi się spalanie jest ok i znów znika i się pojawia nie ma tu schematu stałego anomalii

Od czego zacząć poszukiwania problemu???

JAKIŚ BRAK STYKU macie jakieś pomysły dzięki za podpowiedzi pozdrawiam Łukasz
Odpowiedz




#2
Zacząłbym od przeczyszczenia, zapsikania kostek za licznikiem. Nic nie kosztuje, a nóż pomoże.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz
#3
OK tylko jak ten licznik wyciągnąć dziś patrzyłem odpiąłem tą niby skórę między kierownicą a deską i nic tam szczególnego nie widzę
jak ktoś wie niech da jakieś podpowiedzi dzięki
Odpowiedz
#4
Od spodu masz dwie śruby na torx ( nie pamiętam jaki ). - EDIT sprawdziłem, torx T20
Ściągasz tą skórę o której mówisz i w głębi zaraz "pod licznikiem" są dwie śruby.
Poniżej zdjęcie przykładowe w którym miejscu mniej więcej znajdują się te śruby od krawędzi oraz jak blisko:
http://img01.tablica.pl/images_tablicapl...-tczew.jpg

Musisz mieć coś trochę dłuższego.

Następnie podważyć licznik od góry ( tylko delikatnie żeby nie oskubać ) i wypychasz / wyciągasz.
Powinien ładnie wyjsc
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#5
dziś się zabrałem za wyciągnięcie licznika
po pół godziny walki z tymi torxami wyszedł (teraz jak już poćwiczyłem da rade to zrobić w jakieś 10-15 minut)
ale nic nie znalazłem w pewnym momencie gdy już licznik był rozłożony FIS zgasł całkowicie i znów załapał lecz auto nie było odpalone stało na przekręconym kluczyku a ja patrzyłem. Więc nasuwa mi się wniosek ze jest to bardziej temat związany z samą elektroniką w liczniku.

temat dalej AKTYWNY proszę o jakieś następne sugestie
PS: Zauważyłem jeszcze jedną zależność jak jest chgałodniej to fis częściej świeci jak auto postoi na słońcu mryga
Odpowiedz
#6
Witajcie forumowicze, przegrzebałem całe forum, google i nigdzie nie spotkałem się z odpowiedziami na mój problem z samochodem. Sprawa dotyczy wyświetlacza FULL FIS SEATa ALHAMBRY 2001 Lift, AUY.

Problem polega na nieustannym podświetleniu Wyświetlacza FIS w zegarach (cały FIS). Zaczęło się od sporadycznego mocniejszgo błyskania podczas jazdy a kończy się na tym że wyświetlacz mimo zgaszonych świateł i zamkniętego samochodu świeci się NON-STOP. Podczas jazdy niespodziewanie błyska, mruga raz po raz. FIS sam w sobie jest już mocno wypalony i nie wyświetla wszystkiego ale pewien jestem że przy zamkniętym samochodzie nie wyświetla nic (tylko podświetlenie).

Co ciekawe, podmieniłem zegary sądząc że to one są uszkodzone i ZONK, na innych zegarach również problem występuje.

VAG nie pokazuje żadnych błędów a test licznika przechodzi bez problemów.

Co to może być, czy to jest jakaś typowa usterka, gdzie szukać przyczyny?


POMOCY
Udało mi się jeszcze uchwycić tą usterkę (wyświetlacz wyświetla niewiele ale to mi nie przeszkadza)

Odpowiedz




#7
Chłopaki HELP, czas ucieka, aku się rozładowuje a ja ni cholery nie moge dojść o co chodzi z tym podswietleniem. Gdzie w małopolsce moge szukac pomocy? Gdzie szukać przyczyny?
Odpowiedz
#8
jak masz kogoś pod ręką to załóż swój licznik do innego auta i sprawdź czy będzie to samo.bo może coś z instalacją się dzieje ,
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Odpowiedz
#9
Ja miałem FIS z wygaszonymi liniami - częsta przypadłość.
Kupiłem na allegro nowy wyświetlacz i go przelutowałem. Wyświetlacz działa poprawnie ale podświetlenie nieregularnie pulsuje. Nie jest to jakieś uciążliwe ale jednak...
Uznałem, że to ten nowy FIS jest uszkodzony i chciałem zareklamować. Jednak wiecie jak to jest z podzespołami... Facet stwierdził, że jest to wina sterownika FIS na płycie licznika i że może to wymienić. Ponieważ jakoś nie miałem możliwości demontażu całego licznika i wysyłania do gościa więc tak zostało (dodatkowo jak jest upał to FIS mam gorszy kontrast).

Z pewnością nie jest to wina instalacji. Licznik dostaje napięcie do wysterowania całej elektroniki i jeśli reszta działa poprawnie to nie ma co szukać przyczyny na zewnątrz licznika. Na 100% jest jakieś uszkodzenie na płycie a to już wyższa szkoła jazdy.

--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#10
(20-11-2014, 21:35)marcyb3 napisał(a): jak masz kogoś pod ręką to załóż swój licznik do innego auta i sprawdź czy będzie to samo.bo może coś z instalacją się dzieje ,

No problem w tym że nie mam do kogo podpiąć swój licznik :/

Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości