Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Problemy z hamulcami - temat zbiorczy
|
05-10-2010, 21:09
Post: #1
|
|||
|
|||
Hamulce - dziwny objaw
Witam
Jadę moim Sharan-em na tzw. luzie, przyciskam powoli pedał hamulca. Czuję że w pierwszej chwili auto przyspiesza tak jakbym właśnie puścił hamulec. Przyciskam mocniej i czuję że teraz dopiero hamuję. Wykonuję test jeszcze raz i dzieje się to samo. Za 4-5 razem już objaw znika i pedał hamulca jest "wyższy". Po kilkuset metrach powtarzam test i jest wszystko OK. Po kilku kilometrach ponownie powtarzam test o sytuacja powtarza się. Klocki i tarcze są OK, kontrolka od ABS zachowuje się poprawnie Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej zagadki pozdrawiam |
|||
Reklama
|
|||
|
06-10-2010, 08:58
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Hamulce - dziwny objaw
Stan płynu ??
|
|||
06-10-2010, 15:02
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Hamulce - dziwny objaw
Płynu jest max
|
|||
06-10-2010, 15:26
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Hamulce - dziwny objaw
Nie może być MAX płynu, w czasie jazdy płyn się rozgrzewa a co za czym idzie zwiększa swoją objętość. Może tutaj jest problem ?
|
|||
07-10-2010, 08:35
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Hamulce - dziwny objaw
A może płyn trzeba wymienić?
|
|||
07-10-2010, 08:40
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Hamulce - dziwny objaw
Sprawdzę poziom po rozgrzaniu i napiszę
pozdrawiam |
|||
07-10-2010, 09:15
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Hamulce - dziwny objaw
Nie wydaje mi się żeby poziom płynu był problemem ponieważ jeżeli płyn zwiększa swoją objętość to zwiększ ciśnienie co za tym idzie hamowanie powinno być lepsze. Ewentualnie może być wina właśnie w ciśnieniu w układzie z tego co pisałeś to objawem jest tzw: "pompowanie" pedału więc właśnie może tutaj jest problem. Sprawdź układ bo może być zapowietrzony
|
|||
07-10-2010, 17:58
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Hamulce - dziwny objaw
A nie problem ze wspomaganiem ? Nie wiem jak to ma Sharan zrbione, ale jeśli ma tzw serwo, to jemu bym się przyjrzał. Ponadto, na luzie - to jak: włączony bieg, ale bez gazu, czy bez biegu, czy jeszcze dodatkowo wciśnięte sprzęgło ? Wg mojej wiedzy diesle mają tak, że przy łuzszej jeździe "na luzie" serwo nie wspomaga - i jest to objaw prawidłowy...niestety.
Kiedyś tak sobie zrobiłem, że jadąc z górki przez chwilę miałem wciśnięty pedał sprzęgła, czyli silnik nie ładował serwa - starczyło na 3 naciśnięcia hamulca - 4-ty już był słabiutki, mało nie wypadłem z zakrętu. Od damtej pory nigdy nie wciskam sprzęgła jadąc z górki dłużej niż przy zmianie biegów, oraz nie jeżdzę na luzie. |
|||
07-10-2010, 21:22
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Hamulce - dziwny objaw
Generalnie czy to ropniak czy benzyna to na luzie się nie powinno jeździć bo jest jakiś tam efekt ale jaki to nie wiem
|
|||
21-10-2010, 20:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-10-2010 21:23 przez agaikarol.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Hamulce - dziwny objaw
(07-10-2010 09:15)marecki_name napisał(a): Nie wydaje mi się żeby poziom płynu był problemem ponieważ jeżeli płyn zwiększa swoją objętość to zwiększ ciśnienie co za tym idzie hamowanie powinno być lepsze. Ewentualnie może być wina właśnie w ciśnieniu w układzie z tego co pisałeś to objawem jest tzw: "pompowanie" pedału więc właśnie może tutaj jest problem. Sprawdź układ bo może być zapowietrzony Witam Wiem jak zachowują się zapowietrzone hamulce. Ten objaw to coś innego. pozdrawiam (07-10-2010 17:58)Markoni napisał(a): A nie problem ze wspomaganiem ? Nie wiem jak to ma Sharan zrbione, ale jeśli ma tzw serwo, to jemu bym się przyjrzał. Ponadto, na luzie - to jak: włączony bieg, ale bez gazu, czy bez biegu, czy jeszcze dodatkowo wciśnięte sprzęgło ? Wg mojej wiedzy diesle mają tak, że przy łuzszej jeździe "na luzie" serwo nie wspomaga - i jest to objaw prawidłowy...niestety. Witam Markoni Hmm... Widzę że twoje wnioski są błędne (brak podstawowej wiedzy w temacie motoryzacji - budowy i pracy silników). Wyjaśnię tylko jedną zasadniczą sprawę, mianowicie: wciśnięcie sprzęgła powoduję rozłączenie skrzyni biegów od silnika, taki i tylko tak sam skutek ma wyłączenie biegu tz. ustawieni dźwigni zmiany biegów w pozycji "0" - "luz" - "bieg jałowy". W tym czasie silnik pracuje na określonych obrotach - obroty biegu jałowego, zachowując wszystkie funkcje "życiowe" samochodu. I jeszcze jedno. Proszę przeczytaj podpis pod moimi wypowiedziami... pozdrawiam PS. Przepraszam jakby moja wypowiedź była za ostra. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|