Liczba postów: 34
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2014
Reputacja:
0
witam,
szukałem na forum i znalazłem ten wątek (oczywiście mogłem źle szukać):
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=4907
sytuacja podobna, tzn. w moim Sharanie (opis w stopce) pojawia się bardzo dziwny dźwięk przy puszczaniu pedału gazu, ale tylko podczas jazdy - kiedy auto stoi, to mogę dać nawet 5000 obrotów, ściągnąć nogę z gazu i nic nie słychać. podczas jazdy pojawia się to już przy wrzucaniu drugiego i trzeciego biegu.
słychać takie metaliczne: tyr-tyr-tyr-tyr (tak, wiem, że to głupio brzmi), 4-5 uderzeń, nie więcej ani mniej - tak jakby metalowa kulka albo linka uderzała w rurce. czytałem wspomniany wcześniej wątek i byłem z ojcem na kanale (on zna się lepiej niż ja) - wygląda na to, że poduszki i gumy są w porządku. zabraliśmy ze sobą łom i próbowaliśmy ruszać różne elementy - no nic nie dzwoniło.
może to jakiś element napędowy - te półosie o których też w tamtym wątku było wspominane?
wiem, że tak na odległość, to ciężko pomóc - może jednak ktoś z forum miał podobne przygody lub czy można to jakoś precyzyjniej zlokalizować?
pozdrawiam i dzięki
kazix
Sharan 1.8T | 1999 | LPG BRC | 250 tyś
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
jest na forum temat o tym. Zapewne zawór DV tak warczy. Poszukaj poczytaj.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 34
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2014
Reputacja:
0
witam i dzięki za odpowiedź,
rzeczywiście - brzmi to jak "rżenie źrebaka"
myślicie, że taki zawór DV może być:
http://allegro.pl/zawor-dv-obejsciowy-vw...96252.html
różnica między tym nie wzmocnionym to 10 zł - może warto wziąć ten wzmocniony?
ile może kosztować wymiana tego zaworu u mechanika - jakaś średnia cena, może ktoś już to wymieniał?
czy oprócz tego warto jeszcze wymienić jakieś "rurki" (np. w tym poście, co podawał mamwi) - od ECU?
pozdrawiam i dzięki bardzo
Sharan 1.8T | 1999 | LPG BRC | 250 tyś
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
18-03-2014, 06:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2014, 06:55 przez wojci.)
nic nie kombinuj i kup taki jaki ma być, skoro masz rocznik '99 to masz mieć wg katalogu taki zawór:
034145710C
co do wymiany to trzeba kanał latarkę i ja do zdejmowania opasek stosuję takie szczypce:
Sprawdź ew cienki przewód między dv a kolektorem czy nie jest przetarty
Ten zawór wzmocniony do którego podałeś link to rzeczywiście zawór do silnika 1,8T ale AWC czyli po lifcie.
I po lifcie powinien być właśnie taki, wiem bo zakładałem zawór do silnika 1,8T do A4 150KM i popuszczał.
Kupiłem właśnie taki i jest ok ale ja mam polifta.
Nie wiem czy można je wymiennie stosować między sobą tzn przedliftowy 034145710C z poliftowym 06A145710N
Podsumowując powinieneś założyć taki zawór: http://allegro.pl/zawor-turbiny-upustowy...05321.html
Sprawdź w serwisie vw w Twojej okolicy u mnie w vw kosztuje on 195zł.
Co do wymiany zrób to sam nie jest to skomplikowane a zaoszczędzisz parę złotych
Apetyt żarłoka
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Nie nie, Kazix, żebyś nie przekombinował. Jeżeli to faktycznie DV, to nie ma potrzeby zaczepiać ECU. Nie ma czegoś takiego jak profilaktyczna wymiana. Tak robią "fachowcy" od siedmiu boleści i potem ludzie płaczą, bo wsadzili trzy klocki w naprawę i samochód nie jeździ. Jeżeli działa, nie słychać stuków, puków, pierdzeń - nie zaczepiać!
Link podałem ci po to, żebyś poczytał i posłuchał u siebie, skąd dobiega dźwięk. Psyk psyk czy cyk cyk to mocno subiektywne określenie. Może być kilka przyczyn dających podobne dźwięki, a w kabinie słychać, skąd on dobiega - z przodu, z boku, z góry itp. Wtedy możesz typować co pada.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 34
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2014
Reputacja:
0
18-03-2014, 11:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2014, 11:22 przez kazix.)
witam i bardzo dziękuję za odpowiedź,
nie chciałem kombinować, tylko czytałem w tym poście o jakiś wzmocnionych, a one kosztowały 10 zł więcej - ale nie za bardzo się na tym znam, więc wolałem zapytać
znajomy kolegi pracuje w serwisie VW i sprawdzi mi dostępność tego zaworu, który mi napisałeś - jeżeli nie będzie albo będzie droższy, to zamówię ten, który podesłałeś (z allegro).
czy tam są opaski metalowe (te zaciski) czy jakieś plastikowe.
jak wejdę pod auto z latarką, to przy okazji sprawdzę te wszystkie rurki, które tam są, czy nie wyglądają źle - mają w końcu 15 lat.
MEGA dzięki
kazix
dzięki MAMWI,
ja i pasażer bardzo to słyszymy - to jest jakby pod siedzeniami "pierwszego rzędu". mam samochód od pół roku i głośność wzrosła kilkukrotnie.
a z przodu, na tym "podszybiu" nigdzie nic nie słychać - auto chodzi elegancko, nie ma żadnych problemów oprócz tych hałasów związanych z pedałem gazu.
pomyślałem, że jeżeli takie wężyki kosztują kilkanaście złotych (tak wywnioskowałem z tego postu), to może warto by wymienić - stare mają już 15 lat.
najwidoczniej pomyślałem źle i tyle
Mega dzięki
kazix
Sharan 1.8T | 1999 | LPG BRC | 250 tyś
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Zgadza się, wężyki to koszt kilkunastu złotych, ale wymienić możesz te, co są w przedziale silnika, bo na nie działa temperatura i po 15 latach są już nic nie warte. Ale wymiana wężyka w ECU to zabawa na sto fajerek i poranione ręce, więc jak nie trzeba to nie zaczepiaj.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 34
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2014
Reputacja:
0
ok, mam już tą część (nr 034 145 710 C), w serwisie w Poznaniu (na Krańcowej) dostępna następnego dnia od zamówienia, koszt 184,30 zł.
strasznie to małe...
teraz pytanie podstawowe - gdzie mogę tego szukać :/ ?
pod silnikiem (przód) - koło filtra paliwa/baku (pierwszy rząd siedzeń), lewa - prawa strona?
poprosiłbym o jakieś dokładniejsze współrzędne
w sobotę będę wymieniał - jak się uda, to zrobię jakieś zdjęcia i wrzucę do tematu
pozdrawiam i WIELKIE DZIĘKI
kazix
Sharan 1.8T | 1999 | LPG BRC | 250 tyś
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
@ Kazix i co udało Ci się wymienić ten zawór?
Bo chyba mam podobne objawy "źrebaka".
Otwarłem maskę ale nie udało mi się go zlokalizować, czy w ogóle samemu to się ogarnie czy trzeba do fachowca zajechać?
Pozdro
|