Liczba postów: 145
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
no chyba będę musiał to zrobic. Mój też jest przedlift bo 98'. Ściągnąc koło to mały problem, gorzej czy to całe sprzęgiełko sie nie rozleci jakoś ? Bo tego najbardziej sie obawiam. Tak mi jeszcze chodzi po głowie, czy nie dałoby sie jakoś ominąc tej sprężarki ? Bo i tak jak mówiłem mam klime nie sprawną.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jakas rolke zapodac katownik i spawara i da sie czemu nie. Sprzegielko sie nie rozleci ale chyba cos tam kombinowalismy by sciagnac to kolo. Zreszta to sa czesci zamienne wiec idzie kupic co bedzie potrzebne za rozsadne pieniadze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Ostatnio, z ciekawości rozierałem sprężarkę (na stole, bo w w samochodzie to raczej nie byłoby szans). Wszytko dało się rozebrać bez jakichkolwiek ściągaczy.
Sprzęgło przyblokowalem w imadle - odkręciłem nakrętkę, podważałem szerokim śubokrętem ze wszystkich stron - milimetr po milimetrze zeszło.
Pożniej pierścień segera i znów delikatnie młoteczkim od tyłu opukiwałem koło pasowe, milimetr po milimetrze zeszło.
Wszystko bez większej siły która by mogła coś uszkodzić.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
u Artheza zesmy ostro wpojowali i tez byla koncepcja by sciagnac na aucie ale zesmy jednak wyciagali kompresor. U siebie chcialem sciagnac i sie poddalem. Sciagnac chcialem tak w celach konserwacyjnych ale odpuscilem bo bym chyba poniszczyl. a i te sprzegielka w przed lift polift sie nieco roznia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Dziś lekko się zdziwiłem... Robiłem serwis - oleje, filtry, gumy drążka stabilizatora itp... Przy okazji zdjąłem tą sprężarkę o ktorej wcześniej pisałęm, że rzęzi.
Już po zdjęciu paska wieloklinowego zauważyłem, że koło pasowe sprężarki ma duży luz - byłem pewny, że to jednak nie spręzarka a tylko łożysko padło.
Po zdemontowaniu okazało się, że luz był na tyle duży, że aż sprzęgiełko od drgań pękło. Zacząlem to rozbierać - sprzęgło zeszło lekko, dalej zdjąłem pierścień segera, koło zeszło dosyć lekko z obudowy - no i zonk. Okazało się, że łożysko pracuje bez zacięć i luzów - problem w tym, że luz był pomiędzy obudową spręzarki a wewnętrzną bieżnią łożyska.
Ciekawe skąd to się wzięło? Łożysko pracuje płynnie - może jakby się zatrzymało to bieżnia by spiłowała czop obudowy, poza tym, nie było zadnych wiór, nic nie przypalone. Zmierzona średnica obudowy jest mniejsza niż średnica wewnętrzna łożyska o 0,8mm.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
a zna ktoś symbol tego łożyska do sprężarki ? Bo w sklepie mówił mi, że musi znac symbol, bo wg katalogu nie znajdzie, a nie moge sobie pozwolic, żeby samochód stał rozebrany.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Niestety luz na czopie tez potrafi sie zdarzyc. Moz ktos juz tam wczesniej zagladal. Moze lozysko wymienil i tyle.
Oznaczen nie pamietam ale uwaga na te lozyska z allegro. Zdemontuj i jedz do hurtowni lozysk.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Mam na luzie w garażu dwa koła z łożyskami od sprężarek z SGA i na łożyskach są takie numery:
-AC835550020 firma nieznana
-2TS2-DF07I9Lx2 NTN JAPAN
Może to coś pomoże.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Gdzies to chyba juz dawno temu na jakims forum pisalem. Lozysko z wymiarami 35x55x20
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.