Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
(26-08-2014, 22:15)ARTUROO26 napisał(a): dolacze do was z moim problemom, otóż delikatnie ściąga mi auto w lewo i scina mi wewnętrzną strone lewej przedniej opony. Luzów zero, zawieszenie robione, zbieżność ok od czego tak się dzieje ?
kolego to samo przechodziłem na początku z sharanem , zawieszenie zrobione ,zbieżność też i to u dwóch mechaników sprawdzane i wszystko ok, drugi nawet nic nie poprawiał po pierwszym bo powiedział ze jest wszystko ok, okazały się opony, po wymianie auto zaczęło jechać prosto ,przełóż tył na przód ,a przód na tył i sprawdź jak będzie
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jul 2013
Reputacja:
0
U mnie swoznie sa ok tak samo cała zawiecha tylko te amory
Skoro nowy amor ma ok 80% to tu takiej tragedii chyba nie ma (60%) ale tyłka tez nie urywaja
Wcześniej Octavia 2000r 1.9TDI AGR 116KM
Teraz
Alhambra 1998 1.9TDI AFN 132KM by TUNE UP
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Amortyzator można sprawdzić tylko na specjalnej maszynie po zdemontowaniu z auta i bez sprężyny. Z tym że i tak nie wykryje luzu na boki na goleni. Amortyzator to nie żarówka- świeci lub nie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jul 2013
Reputacja:
0
Czyli czeka mnie wymiana amorow
Dzieki za zainteresowanie tematem
Wcześniej Octavia 2000r 1.9TDI AGR 116KM
Teraz
Alhambra 1998 1.9TDI AFN 132KM by TUNE UP
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
Z tą maszyną do sprawdzania amorów jest różnie, dużo zależy od ciśnienia opon, kondycji ogólnie zawieszenia gum itd ( nie tylko amorów ).
Jednak zakładając że ciśnienie jest takie jak powinno być itd. to maszyna jest całkiem obiektywna - ale ogólnie przyjmuje się że amory koło 50% to szrot.
Jak będziesz wymieniał amorki u siebie to możesz od razu sprawdzić blachy czy przypadkiem nie masz tak jak było u mnie ...:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...886&page=8
Tutaj w postach od dołu strony jest opisane z zdj co i jak ;-)
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 39
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Witam,
Kupilem 4.nowe letnie opony. Sharana mam od niedawna i nie wiem, co jest nie tak. Przednia lewa opone(od strony kierowcy) juz po 7tys km jest wyraznie zuzyta. Praktycznie ogranicznik. Jednak jest to na całej szerokości, idealnie równo zebrana. Mechanik nie wie co to. Mówi że zboeżność jak by była źle ustawiona, to by z.boków bralo.
Na czyn sie skuoic? Powietrze napompowane jak ma być.
Pozdr.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
01-06-2017, 19:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2017, 19:21 przez tolus24.)
Witam.
Bez wyników z geometrii i badania amortyzatorów to tylko gdybanie. Oprócz tego może być źle założona opona (asymetryczna, kierunkowa), może być jedna sztuka o innym indeksie prędkości/nośności, może być sprężyna słaba i nie dociskać dobrze koła do podłoża przy nierównościach itp, a równie dobrze ta jedna sztuka mogła być wadliwa. Takie problemy to się rozwiązuje, jak się ma auto przed oczyma, bo dla każdego co innego oznacza "równomiernie" zużyta opona, nie wspominając, że w SGA ciśnienie w oponach waha się od 2.6/2.4 do 3.2/2.9 więc pisanie , że ciśnienie jest prawidłowe (bez konkretnych wartości) jest mało przekonujące, a wystarczy, że w tym jednym kole będzie z tej dolnej granicy, a w pozostałych z górnej i już będzie problem.
Pozdrawiam