Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brak mocy przy wyższej temperaturze
#1
Tak jak w tytule. Szukałem w dziale,ale nie udało mi się znaleźć. Auto seat Alhambra 1,9 tdi rok 99.
Silnik ma 50 tyś. przebiegu. Był zamontowany nowy. W niemieckim warsztacie. W sumie tylko pompa jest stara z osprzętu. Turbina też jest nowa. Autko ma prawie 300 tysi nalatane. opiszę teraz objawy. Silnik nie ma problemów z odpalaniem,wkręca się ładnie na obroty i w ogóle miód. W zimie,wiosną i jesienią. W lecie wystąpił problem. Otóż przy wyższej temperaturze silnika (normalnie zegar temperatury wskazuje mi troszkę powyżej pierwszej kreski) dochodzącej do kreski środkowej silnik traci moc. Żeby móc dalej jechać muszę go wychładzać ogrzewaniem na maxa żeby temperatura spadła. Jak myślicie,winna jest przepływka? A może macie jakieś inne pomysły?
Pozdrawiam
Odpowiedz




#2
Najpierw podłącz auto pod vag i napisz co komputer mówi bo przyczyn może być wiele np. wstrzymana górna wartość doładowania no i podaj kody błędu.
Arthezz Listonosz In-Post
Odpowiedz
#3
Właśnie najpierw jedż do mechaniora a potem tutaj pisz jak to kolega wyzej poradził -dziwna to porada Undecided
Odpowiedz
#4
On jest mechanikiem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Na razie nie mogę podać żadnych kodów. Jestem w trakcie zwolnienia poszpitalnego i nie mogę ot tak sobie wpaść do warsztatu w celu diagnozy auta. Szef zrobiłby większe oczy niż emotek. Chodziło mi w tym poście głównie o podpowiedzi. Moim zdaniem to wina przepływki. Ale to tylko moje zdanie,dlatego czekam na zdanie kolegów. Wężyki od podciśnienia wymienione wszystkie na nowe. Turbina również jest nowa (teraz ma jakieś 20.000 km). Czy może to być związane z wadliwym czujnikiem temperatury? Zegar pokazuje mi w trakcie jazdy temperaturę delikatnie powyżej pierwszej kreski. Normalnie powinien wskazywać minimum na połowę skali? Jeżeli auto mi się zagrzeje i wskazówka dochodzi do środkowej kreski,to automatycznie silnik traci moc. Zachowuje się wtedy tak jak w trybie awaryjnym - zero mocy i przyspieszenia.Gaz tylko w minimalnym stopniu funkcjonuje. Gaszenie i odpalenie silnika nic nie daje. Muszę wtedy albo go wychłodzić włączając ogrzewanie na maxa,albo stanąć na pół godzinki na parkingu i wystudzić silnik. Wtedy jest wszystko ok. Odpala i gaśnie bez żadnego problemu i na zimnym i na ciepłym silniku.
Odpowiedz
#6
zawór sterujący turbiny lub czujnik temp. w nastawniku pompy
najlepiej podpiąć VAG podczas jazdy
Odpowiedz








Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  SHARAN 1.9 AUY BRAK NAPIĘCIA NA WTYCZCE CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU pyton2009.95 0 346 04-06-2023, 15:04
Ostatni post: pyton2009.95
  hałas przy obrotach 1600-1800 tylko podczas jazdy dramburg 58 18,692 12-04-2023, 08:26
Ostatni post: adamsaba1
  AJM - Głośna praca/burczenie przy obciazeniu AndrewGAA 5 1,633 02-01-2022, 18:21
Ostatni post: AndrewGAA
  Pulsacyjne przyśpieszanie przy 2k obrotów smithpl 5 1,720 22-11-2021, 11:17
Ostatni post: krokodyl901
  1.9 tdi AFN brak mocy, logi edhar 5 1,737 21-03-2021, 13:54
Ostatni post: Bogos
  Alhambra 1999 1,9 TDI 90KM piszczenie przy skręcie Leinad777 8 2,464 28-05-2020, 15:12
Ostatni post: rafal4610
  Problem - Wyje sprzęgło przy 1500obr.min na 5 biegu trzewik 2 1,388 23-05-2020, 22:51
Ostatni post: trzewik
  AUY - Brak przyspieszenia auto-muł Asz1986 2 1,512 11-05-2020, 02:21
Ostatni post: wesol
  Brzęczy przy obrotach element07 25 7,391 16-12-2019, 11:44
Ostatni post: Tomek Westfalia
  Przy doładowaniu metaliczny świst wiciogda 1 1,182 31-05-2019, 13:02
Ostatni post: krokodyl901

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości