Witam.
Bloki 210 i 211 to wskazania "przestawienia" wariatora względem obrotu wału korbowego w stopniach, pierwszy blok to wariator wałka ssącego, a drugi wydechowego, wariator wałka ssącego ma maksymalny zakres 52 st., a wydechowego 22 st. stąd te wartości w tych polach. Dopóki sterownik nie zgłasza żadnych błędów to znaczy, że wszystko jest w porządku i tak jest u Ciebie skimir, działa to prawidłowo, natomiast u jasiug23 w pewnym zakresie wartości te nie pokrywają się z mapą wgraną w sterowniku i dlatego wyrzuca mu sporadycznie błąd ale dopóki silnik chodzi prawidłowo, to znalezienie przyczyny bez zbadania przebiegu sygnałów na oscyloskopie i porównania z przebiegiem wzorcowym prawie nie możliwe. Nadmienię tylko, że duży wpływ na regulację tych wariatorów odgrywa przepływomierz i czujnik temperatury silnika, oczywiście czujników położenia wałków nie trzeba chyba wymieniać .
Pozdrawiam
Bloki 210 i 211 to wskazania "przestawienia" wariatora względem obrotu wału korbowego w stopniach, pierwszy blok to wariator wałka ssącego, a drugi wydechowego, wariator wałka ssącego ma maksymalny zakres 52 st., a wydechowego 22 st. stąd te wartości w tych polach. Dopóki sterownik nie zgłasza żadnych błędów to znaczy, że wszystko jest w porządku i tak jest u Ciebie skimir, działa to prawidłowo, natomiast u jasiug23 w pewnym zakresie wartości te nie pokrywają się z mapą wgraną w sterowniku i dlatego wyrzuca mu sporadycznie błąd ale dopóki silnik chodzi prawidłowo, to znalezienie przyczyny bez zbadania przebiegu sygnałów na oscyloskopie i porównania z przebiegiem wzorcowym prawie nie możliwe. Nadmienię tylko, że duży wpływ na regulację tych wariatorów odgrywa przepływomierz i czujnik temperatury silnika, oczywiście czujników położenia wałków nie trzeba chyba wymieniać .
Pozdrawiam